DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DEL SISTEMA SANITARI Codi 14204228
Ensenyament
Grau de Medicina (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Ciències Mèdiques Bàsiques
Coordinador/a
GUIX OLIVER, JUAN
Adreça electrònica joanmiquel.carbonell@urv.cat
joan.guix@urv.cat
Professors/es
CARBONELL RIERA, JOAN MIQUEL
GUIX OLIVER, JUAN
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A36 Reconèixer les causes de la malaltia i les amenaces per la salut dels individus i poblacions de risc
 A38 Col•laborar amb altres professionals i institucions per tal de promocionar la salut i prevenir malalties
 A39 Implementació d’accions preventives per promocionar la salut tant a nivell individual com poblacional
 A49 Economia de la salut, gestió i planificació sanitària
Tipus B Codi Competències Transversals
 B14 Aspectes econòmics
 B17 Medicina basada en l’evidència (MBE)
 B20 Capacitat de prioritzar
 B21 Sistemes de salut
 B25 El metge com a gestor
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A36 Conèixer els problemes de salut pública prioritaris en la comunitat
 A38 Reconèixer i emprar les eines de planificació i priorització en el servei públic de salut
 A39 Conèixer els conceptes i criteris econòmics bàsics que condicionen la pràctica assistencial
Conèixer el funcionament del sistema públic de salut
 A49 Conèixer la planificació i l’administració sanitàries
Conèixer la gestió sanitària
Tenir capacitat per analitzar les implicacions organitzatives, econòmiques i socials que comporten les actuacions mèdiques
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B14 Ser conscient dels costos de l’assistència sanitària
Ser conscient de la despesa que es deriva dels actes mèdics
Ser conscient del paper que té com a administrador de recursos públics
 B17 Justificar i sustentar qualsevol actuació i decisió mèdica basant-se en la millor evidència disponible
 B20 Saber prioritzar, compaginant la utilització de guies i protocols amb els coneixements adquirits per l’experiència i la iniciativa pròpia
 B21 Conèixer la visió i les demandes de la societat
Conèixer el paper dels diversos nivells d’assistència sanitària
Conèixer l’estructura del sistema sanitari a Catalunya i a Espanya
 B25 Ser conscient de la necessitat d’aconseguir la màxima eficàcia en la seva actuació professional, amb el mínim cost econòmic i social.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent