Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A30 |
Nutrició |
| A41 |
Els coneixements bàsics |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Principis generals de la bona comunicació (pròpies i del entrevistat) |
| B3 |
Comunicació amb els companys i treball en equip |
| B4 |
Comunicació com a educador |
| B6 |
Habilitats informàtiques i accés a base de dades |
| B7 |
Metodologia científica i de recerca |
| B23 |
El metge com a investigador |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A30 |
Indicar una dieta adequada
Seleccionar els mètodes apropiats per assegurar una nutrició adequada a les necessitats individuals del pacient
| | A41 |
Saber establir les relacions entre les estructures intracel•lulars i les funcions que realitzen
Conèixer els processos de desenvolupament que condueixen a l’establiment del pla corporal de l’organisme humà i els mecanismes cel•lulars i genètics corresponents.
Conèixer els fenòmens i mecanismes físics a nivell molecular, cel•lular i orgànic e els estats de salut i malalia
Conèixer l’estructura de les biomolècules per entendre les propietats determinants de la seva funció biològica en el context cel•lular i de l’organisme
Conèixer les estructures i les funcions bàsiques de les cèl•lules de l’organisme humà, amb l’aplicació dels conceptes i el llenguatge bioquímics
Aprendre a utilitzar l’enfocament bioquímic en l’estudi de les funcions cel•lulars i de l’organisme
Conèixer les bases teòriques i pràctiques de les tècniques bioquímiques aplicades a la investigació i la mesura de les funcions cel•lulars.
Conèixer les bases moleculars de la malaltia
Conèixer les bases de la teràpia gènica per comprendre el futur desenvolupament de la mateixa
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Conèixer les tècniques de la comunicació verbal (claredat, ordre, llenguatge, ...)
Conèixer les tècniques de la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat, escenari, ...)
Conèixer les fórmules de la comunicació escrita
| | B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració
Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues
| | B4 |
Adaptar el llenguatge i el missatge segons les circumstàncies
Saber estructurar i esquematitzar el missatge
Conèixer els processos de formació i capacitació professional propis dels diferents nivells de competència
| | B6 |
Valorar la informació i el seu ús
Accedir al món del coneixement biomèdic utilitzant els referent de prestigi reconegut
Utilitzar diferents sistemes per accedir a bases de dades informatitzades per aplicar-les periòdicament
| | B7 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement
Conèixer la relació entre recerca bàsica i recerca clínica
Conèixer com desenvolupar un projecte de recerca
Conèixer com redactar un model d’article científic.
| | B23 |
Ser conscient de la importància de la investigació com un factor per a la progressió professional
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
| | C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Conceptos básicos de genómica funcional, nutrigenómica y nutrigenética. Presente y futuro. |
|
Tema 2. Tecnologías "ómicas". |
|
Tema 3. Variación genética y nutrición. |
|
Tema 4. El epigenoma. |
|
Tema 5. El microbioma humano intestinal. |
|
Tema 6. Enfermedades a causa de la disbiosis en el microbioma intestinal. |
|
Tema 7. Probióticos, prebióticos y simbióticos. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13 |
26 |
39 |
Treballs |
|
10 |
12 |
22 |
Seminaris |
|
3 |
3 |
6 |
Pràctiques a laboratoris |
|
9 |
1 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación genérica de la asignatura. |
Sessió Magistral |
Exposición por parte del profesor de los principales contenidos de la asignatura en inglés. Se pretende que los alumnos adquieran los conocimientos teóricos principales en relación a la asignatura y sus aplicaciones.
|
Treballs |
Trabajo en grupo (2-3 personas): Revisar durante el desarrollo del curso los nuevos conocimientos aparecidos sobre genoma, microbioma y nutrición en revistas científicas de nutrición, microbiología y/o genética presentándolo en un documento escrito en inglés y defensa oral con una presentación de Power Point también en inglés. El trabajo será evaluado por el profesor en función del contenido, material bibliográfico usado, la calidad de la presentación y la calidad de discusión. |
Seminaris |
Cada alumno deberá escoger un artículo científico experimental (no de revisión) relacionado con la asignatura y deberá exponerlo en clase. El alumno deberá realizar un resumen que entregará al profesor antes de la exposición. Se evaluará la capacidad del alumno de extraer la información más relevante del artículo seleccionado. |
Pràctiques a laboratoris |
Las prácticas son obligatorias para todos los alumnos excepto repetidores. Tendrán ua duración de 9 horas distribuídas en 3 días según el horario oficial.
Es obligatorio traer bata. Antes de cada práctica el alumno deberá haberse leído los protocolos.
Los conocimientos derivados de las prácticas se evaluarán en una pregunta en el examen. |
Atenció personalitzada |
Consulta con el profesor sobre dudas en relación con el trabajo o con el contenido de las sesiones magistrales. |
Descripció |
Consulta con el profesor sobre dudas en relación con el trabajo o con el contenido de las sesiones magistrales. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Exámenes de preguntas cortas a desarrollar sobre el temario y el contenido de las prácticas de laboratorio. La calificación mínima exigida será 5 sobre 10. |
60 |
Treballs |
|
El trabajo se realizará en grupos de 2-3 personas. Esta actividad consiste en la realización de un trabajo original en grupo que habrá que presentar en un documento escrito y posteriormente se expondrá en las sesiones de seminarios. Para realizar el trabajo el grupo de alumnos deberá hacer una búsqueda bibliográfica de artículos y revisiones científicas en inglés relacionados con el contenido de la asignatura. El trabajo escrito y la presentación oral será evaluada por el profesor en base a las capacidades del alumno de comunicarse, resolver situaciones complejas así como del contenido científico del trabajo. |
30 |
Seminaris |
|
El alumno tendrá que realizar un análisis individual del artículo seleccionado. Se valorará la exposición oral así como la síntesis de análisis. |
10 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durante las pruebas de evaluación, los teléfonos móviles, tablets y otros aparatos electrónicos que no estén expresamente autorizados para la prueba estarán apagados y fuera de la vista. |
Bàsica |
|
1. Nutrigenómica y nutrigenética. Hacia la nutrición personalizada.
(2011). David de Lorenzo, José Serrano, Manuel Portero-Otín, Reinald
Pamplona. LIBROOKS BARCELONA, S.L.L.
2. Nutrigenetics And Nutrigenomics (World Review of Nutrition and
Dietetics). (2004) Artemis P. Simopoulos & Jose M. Ordovas. Karger.
ISBN-10: 3805577826 | ISBN-13: 978-3805577823. 3. The Human microbiota. How Microbial Communities affect health and disease. (2013) David Fredricks. WILEY Blackwell. 4. The Human Microbiota. (2014) Julian K. Marchesi. CABI publishing. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|