Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A31 |
Economia, tècniques de mercat i gestió. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
| B9 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A31 |
Adquirir els coneixements bàsics de l'administració d'organitzacions
Conèixer quin és el treball que fan els directius de les organitzacions
Aplicar els conceptes teòrics de l'Administració d'Organitzacions en la resolució de casos que simulen la realitat de les organitzacions
Distingir la informació rellevant de la que no ho és en la resolució dels casos
Prendre consciència de la importància de la presa de decisions en les tasques d'administració de les organitzacions
Treballar en equip en la resolució de casos
Elaborar, en petit grup, un pla de posada en marxa d'un projecte professional relacionat amb l'estudi utilitzant recursos
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Utilitzar la seva experiència i criteri per analitzar les causes d’ un problema i construir una solució més eficient i eficaç
Proposar i construir en equip solucions a problemes en diversos àmbits, amb una visió global
| | B4 |
Gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats
Comportar-se d’una forma reflexiva i responsable, constructivament crític
Actuar valorant la pròpia competència i les pròpies capacitats
| | B5 |
Participar i col·laborar activament en les tasques de l’ equip i fomentar la confiança, la cordialitat i l’orientació a la tasca conjunta
Contribuir a la consolidació i desenvolupament de l’ equip, afavorint la comunicació, el repartiment equilibrat de tasques, el clima intern i la cohesió
Conèixer la visió i les demandes de la societat
| | B9 |
Dissenyar treballs amb estructura de projecte, orientats a curt termini, amb pautes marcades
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció a l'Economia |
- Principis de l'Economia |
Introducció a l’economia familiar |
- Introducció a l’economia familiar i gestió alimentària |
Planificació empresarial |
- Concepte, procés de planificació i dificultats
- Objectius empresarials
- Instruments de planificació estratègica
|
Pla d'Empresa |
- Anàlisi de l’idea de negoci
- Anàlisi de l’entorn
- Pla de màrqueting
- Pla de producció
- Pla econòmic i financer
- Pla d’organització i recursos humans
- Tràmits de posada en marxa
|
PRÀCTIQUES |
Gestió del pressupost familiar destinat a l'alimentació
Elaboració d'un Pla d'Empresa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
28 |
42 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
9 |
18 |
27 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del contingut i organització de l'assignatura i treball a realitzar |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Cada alumne o grup de 2-3 alumnes adaptarà un menú equilibrat en funció del pressupost assignat a alimentació.
Cada alumne o grup de 2-3 alumnes anirà elaborant un pla d’Empresa amb l’objectiu d’entendre les característiques de cada apartat i aprendre a buscar fonts fiables per poder omplir-los i demostrar la viabilitat del seu propi pla d’empresa. |
Atenció personalitzada |
S'atendrà als estudiants quan ho sol·licitin, tan de forma virtual com de forma personal en el despatx a hores concertades |
Descripció |
S'atendrà als estudiants quan ho sol·licitin, tan de forma virtual com de forma personal en el despatx a hores concertades |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Proves objectives de tipus test i/o preguntes curtes |
50% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Presentació del seu propi pla d’Empresa de forma oral i escrita.
Es valora la comunicació assertiva, la puntualitat, la participació i actitud envers els altres |
45%
5% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1.- Per poder fer mitjana entre les diferents proves d'avaluació, s'ha d'obtenir com a mínim un 40% de la nota màxima en cada prova. S'aprova amb el 50% de la puntuació màxima possible. 2.- En les activitats avaluadores de les proves i en la revisió d'exàmens no està permès l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster), a més de les indicacions específiques que faci el professor. 3-L'incompliment de les normes generals en les proves d'avaluació comportarà la no avaluació en les 2 convocatòries del curs. |
Bàsica |
Campa, Fernando, Guia pràctica per a la creació d’empreses, , Publicacions URV, 2010
Mankiw, N. Gregory, Principios de Economia. , , McGraw-Hill Interamericana de España, Madrid.
|
|
Complementària |
Díez de Castro, José; Redondo López, Carmen; Barreiro Fernández, Begoña i López Marcos, Mª Ángeles, Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad del conocimiento., , Pirámide, Madrid 2002
Parra Guerrero, Francisca; Maqueda Lafuente, Francisco Javier; Olamendi López de Murga, José Gabriel, TU PROPIA EMPRESA : UN RETO PERSONAL - Manual útil para emprendedores., , Esic Editorial 2003
Gil Estallo, María de los Ángeles. , Cómo crear y hacer funcionar una empresa. , , Esic Editorial 2010
Celia Manuela Barbazán Pereira y Judith Andrés Sendra, Apoyo domiciliario y alimentación familiar. El asistente como eje central en la gestión y mantenimiento del hogar del dependiente, , Ideaspropias,2012
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|