Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Epidemiologia nutricional. Consum i hàbits alimentaris en la població. |
| A13 |
Sistemes de salut i polítiques alimentàries. |
| A24 |
Planificar i desenvolupar programes de promoció i de prevenció de la salut. |
| A36 |
Alimentació i cultura. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
| B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Conèixer els conceptes de cooperació i ajuda humanitària i comprendre el context global, la realitat i els factors econòmics, socials i polítics que influeixen
| | A13 |
Comprendre els plantejaments d’estratègies per a una situació bàsica d’emergència
| | A24 |
Comprendre les fases en el desenvolupament de les estratègies nutricionals en cooperació
| | A36 |
Conèixer el desenvolupament d’estratègies nutricionals en nuclis marginals en un país desenvolupats
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Gestionar la informació significativa i específica necessària de la literatura per resoldre els problemes seguint un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B3 |
Reflexionar i prendre consciència sobre la cultura de la solidaritat, la multiculturalitat i el treball multidisciplinar en entorns socials i culturals diversos i complexes
| | B4 |
Reconèixer les limitacions i punts dèbils en els seus processos i proposar noves idees (amb imaginació, creativitat, originalitat)
| | B5 |
Participar de forma activa amb pensament lògic i sentit crític en els debats sobre cooperació i el desenvolupament
Col•laborar activament en el treball en grup i contribuir constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip
| | B7 |
Expressar les pròpies idees de forma estructurada i clara i utilitzar els principis generals de la bona comunicació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Conceptes bàsics: desenvolupament humà, econòmic i social, drets humans, globalització
Concepte de salut internacional , malalties tropicals, seguretat alimentària, sobirania alimentària, cooperació i ajuda humanitària
|
Cooperació en situacions d’emergències |
Situacions d’emergència: crisi alimentàries, sequeres, desastres naturals, conflictes armats, refugiats
Diagnòstic en situació i tractament de la desnutrició en situacions d’emergència
Mesures higiènico-sanitàries
Plantejament i fases d’un pla d’emergència
|
Cooperació per al desenvolupament |
Nivell internacional
Malnutrició i malalties prevalents
Transició nutricional
Estratègies i programes
Nuclis marginals en un país desenvolupat
Crisi, pobresa, marginació i salut
Grups de riscs nutricional
Estratègies i programes
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13 |
23.4 |
36.4 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
24 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del contingut i organització de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels temes per part del professor amb resolució de preguntes dels alumnes |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Treball sobre determinats continguts desenvolupats en les sessions magistrals
Resolució de casos pràctics |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran contactar amb els professors al finalitzar les classes teòriques per plantejar les seves qüestions i acordar una reunió si és necessari
També podran contactar via correu electrònic |
Descripció |
Els alumnes podran contactar amb els professors al finalitzar les classes teòriques per plantejar les seves qüestions i acordar una reunió si és necessari
També podran contactar via correu electrònic:
Estefania Aparicio: estefania.aparicio@urv.cat
Sílvia Fernández: silvia.fernandezb@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Examen escrit |
50% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Realitzar informes grupals i individuals de les sessions pràctiques
Ressolució d'un cas pràctic
Es valorarà la comunicació assertiva, la puntualitat, la participació i el comportament i actitud cap als altres (5%) |
50% |
Altres |
|
Es valora la comunicació assertiva, la puntualitat , la participació i l'actitut, |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En les proves objectives s'ha d'obtenir com a mínim 4 punts dels 5 possibles per fer promig amb la part pràctica i seminaris. S'aprova amb el 50% del màxim possible. En les activitats avaluatives de les proves i en la revisió d'exàmens no està permés l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster), a més de les indicacions específiques que faci el professor. L'incompliment d'aquesta norma invalida la prova d'avaluació. |
Bàsica |
Calabuig Tormo C, Ferrero de Loma-Osorio G, Identificació i formulació de projectes de cooperació per al desenvolupament :gestió del cicle del projecte i mètode del marc lògic, Valencia: Editorial UPV, 2009
Bunjes R, Medicina,Salud Pública y Ayuda Humanitaria , Bilbao: Universidad de Deusto, 2000
• Pérez de Armiño K, Abrisketa J, Diccionario de acción humanitaria y cooperación al desarrollo, 2ª ed. Barcelona: Icaria, 2002
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|