Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Reconèixer l'envelliment fisiològic i saber distingir de la patologia. |
|
AC2 |
Conèixer les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat. |
|
AC3 |
Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica |
|
AC4 |
Conèixer els anomenats Grans síndromes geriàtrics, la seva aproximació diagnòstica i terapèutica. |
|
AC5 |
Conèixer les malalties prevalents més incapacitants en l'edat geriàtrica. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría. |
|
AP2 |
Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència. |
|
AP3 |
Identificar els signes de sobrecàrrega del cuidador. |
|
AP4 |
Capacitar en l'educació sanitària. |
|
AP5 |
Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas. |
|
AR2 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i per interpretar resultats en els estudis d'envelliment i salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Conèixer, analitzar i utilitzar críticament les fonts i la bibliografia. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AR1
|
BC1 BC2 BC3 BC6
|
CC2 CC3
|
Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball. |
|
BC2
|
CC3 CC4
|
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat. |
|
BC1 BC6
|
CC2 CC4
|
ITINERARI INVESTIGADOR
Desenvolupar un projecte d'investigació en el àmbit de l'envelliment. |
AR1 AR2
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
ITINERARI INVESTIGADOR
Aplicar les tècniques pròpies de l'anàlisi de l'envelliment en un projecte concret. |
AC1 AC3 AC4 AC5 AR1 AR2
|
BC4 BC6
|
CC2 CC4
|
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Desenvolupar un projecte assistencial en l'àmbit l'envelliment. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Analitzar i discutir dues situacions clíniques o socials complexes del procés d'envellir |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|