DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 14625301
Ensenyament
Envelliment i Salut (Campus Terres de l'Ebre) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
12 Treball fi de màster Primer AN
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Ciències Mèdiques Bàsiques
Infermeria
Medicina i Cirurgia
Coordinador/a
FEBRER MARTÍNEZ, GABRIEL DE
Adreça electrònica rosamaria.sansegundo@urv.cat
rosa.sola@urv.cat
nicolauantoni.ortiz@urv.cat
montserrat.jove@urv.cat
mariafrancesca.ortin@urv.cat
gloria.bernal@urv.cat
sonia.monterde@urv.cat
gabrielde.febrer@urv.cat
montse.giralt@urv.cat
mariapilar.monteso@urv.cat
josejavier.benito@urv.cat
mariaesther.martinez@urv.cat
juditangela.marin@urv.cat
manuel.esteban@urv.cat
josemaria.gonzalez@urv.cat
Professors/es
SAN SEGUNDO MOZO, ROSA MARÍA
SOLÀ ALBERICH, ROSA MARIA
ORTÍZ CASTELLÓN, NICOLAU ANTONI
JOVE SANS, MARÍA MONTSERRAT
ORTÍN FONT, MARIA FRANCESCA
BERNAL ALARCÓN, GLÒRIA
MONTERDE PÉREZ, SONIA
FEBRER MARTÍNEZ, GABRIEL DE
GIRALT BATISTA, MONTSERRAT
MONTESO CURTO, MARIA PILAR
BENITO GONZALEZ, JOSE JAVIER
MARTÍNEZ ALMAZÁN, MARIA ESTHER
MARÍN SERRAL, JUDIT ANGELA
ESTEBAN PÉREZ, MANUEL
GONZÁLEZ CALVO, JOSÉ MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant Desenvolupar un projecte d'investigació (PERFIL INVESTIGADOR) o un projecte assistencial (PERFIL PROFESSIONALITZADOR) en l'àmbit de l'envelliment.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Reconèixer l'envelliment fisiològic i saber distingir de la patologia.
  AC2 Conèixer les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat.
  AC3 Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica
  AC4 Conèixer els anomenats Grans síndromes geriàtrics, la seva aproximació diagnòstica i terapèutica.
  AC5 Conèixer les malalties prevalents més incapacitants en l'edat geriàtrica.
  Professionalitzador
  AP1 Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría.
  AP2 Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència.
  AP3 Identificar els signes de sobrecàrrega del cuidador.
  AP4 Capacitar en l'educació sanitària.
  AP5 Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge.
  Recerca
  AR1 Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas.
  AR2 Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i per interpretar resultats en els estudis d'envelliment i salut.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
  BC7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
  BC8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer, analitzar i utilitzar críticament les fonts i la bibliografia. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AP1
AP2
AP3
AP4
AR1
BC1
BC2
BC3
BC6
CC2
CC3
Elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball. BC2
CC3
CC4
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat. BC1
BC6
CC2
CC4
ITINERARI INVESTIGADOR Desenvolupar un projecte d'investigació en el àmbit de l'envelliment. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
ITINERARI INVESTIGADOR Aplicar les tècniques pròpies de l'anàlisi de l'envelliment en un projecte concret. AC1
AC3
AC4
AC5
AR1
AR2
BC4
BC6
CC2
CC4
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR Desenvolupar un projecte assistencial en l'àmbit l'envelliment. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
ITINERARI PROFESSIONALITZADOR Analitzar i discutir dues situacions clíniques o socials complexes del procés d'envellir AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Procediments de selecció
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 2 4 6
 
Pràctiques de camp/sortides 0 225 225
 
Presentacions / exposicions 4 30 34
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'explicarà metodologia a seguir per a realitzar el projecte d'investigació i per al projecte assistencial depenent si l'alumnes fa un itinerari professionalitzador o de recerca
Pràctiques de camp/sortides Depenent de l'itinerari investigador o professionalitzador, segons tutor assignat
Presentacions / exposicions ITINERARI DE RECERCA
Presentació i defensa del treball de fi de màster .

ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Discussió i anàlisi de dos casos complexos amb la seva posterior resolució i defensa del projecte assistencial .

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Atenció personalitzada
Descripció
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a l'assignatura ho podeu fer mitjançant el correu electrònic: gabrielde.febrer@urv.cat

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques de camp/sortides ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
Avaluació de les pràctiques per el tutor.
30%
Presentacions / exposicions ITINERARI INVESTIGADOR
*Avaluació del treball pel tutor de la universitat (motivació i participació) (40%)
*Avaluació de la defensa del treball fi de màster (50%)
* Autoavaluació: autoinforme realitzat per part de l'alumne en quant a les expectatives, aprenentatges adquirits, avaluació del desenvolupament personal (10%)

ITINERARI PROFESSIONALITZADOR
*Presentació , discussió i anàlisi escrita i oral de 2 casos (30%)
*Avaluació del treball i la defensa en públic del projecte assistencial (30%)
* Autoavaluació: autoinforme realitzat per part de l'alumne en quant a les expectatives, aprenentatges adquirits, avaluació del desenvolupament personal (10%)
100%


 
Altres comentaris i segona convocatòria


Fonts d'informació

Bàsica

El tutor assignat recomanarà la bibliografia adient

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent