Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
| A13 |
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics i/o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A8 |
Genèric
| | A11 |
Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
| | A12 |
Diagnostica les situacions i problemes del mercat de treball vinculant-les a les polítiques de recursos humans
| | A13 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
| | B8 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
|
Tema |
Subtema |
1. La funció de gestionar persones.
|
1.1. Una visió estratègica i conceptual de la gestió de recursos humans.
1.2. Els agents de la funció de recursos humans. Qui són els responsables de
la gestió de persones?
1.3. Evolució històrica de la funció de recursos humans: L'origen de la gestió de
persones?
1.4. La direcció de persones del segle XXI |
2. Comportament humà en l'organització. |
2.1. La motivació de les persones
2.2. El lideratge en les organitzacions
2.3. La cultura organitzativa |
3. Polítiques i funcions de recursos humans. |
3.1. La planificació de recursos humans
3.2. L'obtenció dels recursos humans: reclutament i selecció
3.3. Formació i desenvolupament
3.4. Avaluació de l'acompliment
3.5. Retribució i compensació |
Les relacions laborals |
1. Conceptes
2. Agents de les relacions laborals
3. Marcs de gestió de les relacions laborals
4. Àmbits d'actuació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
20 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
16 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentaran els conceptes bàsics d'Organització empresarial necessaris per comprendre la gestió de RH |
Sessió Magistral |
S¡explicaran els continguts teòrics de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Es presentarà un treball de curs que es realitzarà en grup sobre l'anàlisi i el pla de recursos humans en una organització real. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
es plantejaran problemes i exercicis relacionats amb la matèria que els alumnes hauran de resoldre |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Els alumnes disposarn de tres hores de tutoria a la setmana en les quals el professor resoldra els dubtes que tinguin i altres qüestions relatives a la matèria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació preliminar |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Desenvolupament del treball en grup i presentació del mateix |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipus test |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La primera convocatòria consisteix en superar el sistema d'avaluació continuada amb assistència regular a classe i el desenvolupament d'un treball en grup sobre una organització real i la superació d'un examen tipus test. La segona convocatòria consisteix en un examen test més la resolució d'un cas pràctic tranversal. |
Bàsica |
|
, Capital Humano, , Gómez-Mejía, Luís R.; Balkin D.B.; Cardy, R.L., Dirección y Gestión de Recursos Humanos, , Madrid: Pearson Alhambra García-Tenorio Ronda, J.; Sabater Sánchez, R. (coord.), Fundamentos de Dirección de Recursos Humanos, , Madrid: Thomson , Harvard Business Review, , Valverde, M., Introducció a la Gestió de Recursos Humans, , Ediuoc Dolan, S.L.; Valle Cabera, R.; Jackson, S.E. y Schuler, R.S., La gestión de los recursos humanos, 3ª, Madrid: McGraw Hill |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|