Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn el funcionament bàsic del sistema jurídic general de les relacions laborals
| | A2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
| | A3 |
Comprèn el concepte i la naturalesa de les organitzacions i analitza com interactuen amb el seu entorn
| | A4 |
Adquireix eines teòriques i analítiques per comprendre la complexitat del fenomen del treball i l’ocupació en la societat actual
| | A5 |
Comprèn el sentit de les normes jurídiques i de la relació contractual
| | A6 |
Domina els diferents mitjans de tutela administrativa i judicial dels drets, individuals i col•lectius, del treballador
| | A7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
| | A9 |
Analitza les dimensions sociològiques i metodològiques de la realitat social del mercat de treball i l’ocupació, a través de les tècniques d’investigació social
| | A10 |
Entén les claus de la igualtat de gènere en l’àmbit jurídic laboral
| | A11 |
Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
| | A12 |
Coneix i gestiona els processos d’actuació que afecten a l’estranger
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Mostra iniciativa en la cerca d'informació i fa aportacions significatives
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
| | B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
<p>La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. Cal tenir superats com a mínim 168 crèdits.</p><p>L'assignació
dels treballs als alumnes es farà segons els següents criteris:</p><p>1.
Distribució per part de la facultat del nombre de matriculats als
departaments.</p><p>2. Cadascun
dels departaments especificarà el nombre de treballs que pot tutoritzar cada
àrea i la seva línea temàtica.</p><p>3. Tramesa
de les propostes dels departaments de les línies temàtiques a la facultat.</p><p>4. Públicació
per part de la facultat de les línies temàtiques ofertades pels departaments.</p><p>5. Elecció
del treball, en base a les preferències marcades pels alumnes i assignació de la línia temàtica a l'alumne en funció de la seva nota
curricular. En cas d'empat, tindrà preferència l'alumne que tingui un major
nombre de crèdits aprovats a l'ensenyament corresponent i si amb aquest
criteri també es produeix empat, es procedirà a un sorteig. Els alumnes no podran triar línies temàtiques d'assignatures de formació bàsica o obligatòria no superades o matriculades.</p><p>6. El
departament determinarà l'àrea i assignarà a l'alumne un tutor.</p><p>7. Dintre de
la línia temàtica, l'alumne pot proposar un tema concret que haurà de'aprovar
el tutor designat.</p> |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster |
|
1 |
1 |
2 |
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
|
0 |
210 |
210 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
|
10 |
0 |
10 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recolli informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura |
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster |
D'acord amb el procediment d'assignació de treballs, el professor tutor haurà de determinar amb l'alumne el tema concret del treball
|
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
Realització del treball de manera individual i autònoma per part de l'estudiant |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
La relació del professor tutor amb l'estudiant es concreta en:
1. La realització de quatre tutories com a mínim per:
- Determinar el tema concret del treball
- Orientar, dirigir i supervisar la realització i defensa del treball de l'estudiant
2. L'aprovació, si escau, de la defensa pública del treball realitzat per l'estudiant. Al ser una assignatura de convocatòria única, en cas de no assolir informe favorable del tutor, l'estudiant ha de sol · licitar l'endarreriment de la defensa del treball segons el procediment i terminis establerts a la Normativa Acadèmica i de Matrícula de la URV.
3. L'avaluació del procés d'elaboració del treball per part de l'estudiant.
4. L'estudiant s'ha d'ajustar a la planificació del procés de tutorització proposada pel tutor o tutora del treball. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
El treball, amb informe favorable del tutor, es defensarà pública i presencialment davant d'un tribunal. L'exposició de l'estudiant es fará durant 15 minuts.
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
A través de
les tutories establertes el professor tutor anirà orientant i supervisant la elaboració i defensa pública del
treball per part de l'estudiant |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
|
Realització del treball individual i autònom per part de l'alumne |
60% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
|
El professor tutor ha de fer un informe de les tutories realitzades sobre el procés d'elaboració del treball per part de l'estudiant en què es concreti el temps de dedicació, l'assoliment de les competències i de la qualitat necessària per a la seva defensa |
20% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
|
El treball, amb informe favorable del tutor, es defensarà pública i presencialment davant d'un tribunal. L'exposició de l'alumne es fará durant 15 minuts. |
20% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Assignatura de convocatòria única En cas de no assolir informe favorable l'estudiant ha de sol.licitar endarrerir la defensa del treball, segons el procediment i terminis establerts a la Normativa Acadèmica i de Matrícula. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de
desenvolupar l'alumne |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. Cal tenir superats com a mínim 168 crèdits.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|