Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financero-comptable, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Interpreta els resultats i obté les conclusions oportunes, per a recollir-les en l’informe final.
Sap dissenyar una investigació de mercats
Utilitza les tècniques d’anàlisi més apropiades, depenent del tipus d’estudi i dels seus objectius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
| | B6 |
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Fonaments de la investigació comercial |
1.1. Necessitats d’informació per a la gestió de Màrqueting
1.2. Fonts i sistemes d’informació de màrqueting
1.3. Organització de la investigació comercial
1.4. Formulació d’una investigació comercial
1.5. Limitacions de la investigació comercial
|
TEMA 2. La investigació qualitativa |
2.1. Factors a considerar de la investigació qualitativa
2.2. Tècniques d’investigació qualitativa
2.3. Entrevista en profunditat
2.4. Grups de discussió
2.5. Interpretació dels resultats i presa de decisions
2.6. Innovacions metodològiques
|
TEMA 3. La investigació quantitativa |
3.1. Factors a considerar de la investigació quantitativa
3.2. Disseny estudis quantitatius
3.3. Decisió i característiques de la mostra
3.4. Selecció de la mostra i treball de camp
|
TEMA 4. Tècniques d’investigació quantitativa
|
4.1. Tipologies d’enquestes.
4.2. Disseny del qüestionari. Escales i Codificació.
4.3. L’observació i l’experimentació
4.5. Els panells i òmnibus
4.6. Innovacions metodològiques
|
TEMA 5. Anàlisis bàsica de dades |
5.1. Pla d’anàlisi i elaboració d’informes
5.2. Anàlisi descriptiva
5.3. El procés de tabulació
5.4. Representacions gràfiques
|
TEMA 6. Aplicacions de la investigació comercial |
6.1. Test de producte/concepte
6.2. L’estimació de la demanda de mercat
6.3. Anàlisi de la imatge de la marca i posicionament
6.4. La segmentació de mercats
6.5. Efectivitat publicitària
6.6. La Satisfacció i fidelitat dels clients
6.7. Analítica bàsica Web
6.8. La informació a les xarxes socials
6.9. Neuromarketing
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
11 |
15 |
26 |
Sessió Magistral |
|
29 |
47 |
76 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
6 |
0 |
6 |
Debats |
|
3 |
0 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
8 |
13 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
16 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assigantura
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, part dels continguts de l'assignatura. S'utilitzarà el programa específic d'investigació de mercats per tal de fer el tractament i anàlisis de dades.
|
Sessió Magistral |
Exposició del continguts en sesions teòriques
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis pràctics a l'aula que es treballaran a l'aula ordinària
|
Debats |
Presentar diferents tòpics per tal de ser debatuts i valorats de forma coordinada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs Realització de tres exercicis coordinats, per tal de realitzar y desenvolupar les fases del procés metodològic d'investigació de mercats
|
Presentacions / exposicions |
Presentació oral d'un treballs en grup seguint les pautes idicades en cada cas. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüetions i resoldre qualsevol dubte concret |
Descripció |
La utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets seran al despatx del professor sempre després de finalitzar les sessions, en el cas que no es pugui assistir es pot concertar dia i hora amb el professor.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Utilització de diferent programari d'investigació comercial. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Propostes de diferents problemes comercials i activitats |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Desenvolupament i defensa aplicació qualitativa de la Investigació de Mercats (grup) |
10% |
Proves pràctiques |
|
Disseny Estudi Qualitatiu. Guió (individual)
Disseny Estudi Quantitatiu. Qüestionari (individual)
|
15%
25%
|
Proves objectives de tipus test |
|
Proves tipus test tant del contingut teòric com pràctic de l’assignatura |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera convocatòria: Avaluació continuada mitjançant la realització dels exercicis pràctics i proves que es proposen i les proves tipus test. Els tipus test són tasques obligatories, per fer mitjana amb la resta de tasques la nota mínima és un 4. Segona convocatòria: Examen teòric i pràctic. La part tòrica (40%) i la part pràctica (60%). Per fer mitjana s'han de superar les dues parts per separat. |
Bàsica |
Díaz de Rada Iguzquiza, Vidal, Diseño y Elaboración de Cuestionarios para la Investigación Comercial, 2001, Esic Editorial
Báez y Pérez de Tudela, Juan, Investigación Cualitativa, 2009, Esic Editorial
Luque, Teodoro (Coord.), Técnicas de Análisis de datos en investigación de mercados, 2012, Pirámide
Grande, Idelfonso y Abscal Elena, Fundamentos y Técnicas de la Investigación Comercial, 2007, Esic
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|