Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Analitza la dinàmica d’una economia tancada i d’una economia oberta: sap explicar (i) els efectes de polítiques de demanda, i (ii) l’ajust de l’economia cap a l’equilibri.
Estudia les implicacions de les expectatives racionals en la política monetària.
Analitza les restriccions intertemporals dels consumidors i del govern, així com la dinàmica de l’endeutament del sector públic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Troba la solució adequada
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
1. La cerca de fets estilitzats de la dinàmica macroeconòmica en el molt llarg termini |
Es proposen un seguit de fets estilitzats suggerits per la evidència empírica històrica relatius al canvi estructural de les economies, des de les basades en la caça i la recol·lecció fins a les modernes. |
2. La modelització de la dinàmica macroeconòmica en el llarg termini |
Es presenten models d'equilibri general dinàmic per a analitzar problemàtiques econòmiques que es manifesten en el llarg termini. El principal d'ells és el model de generacions encavalcades. Un dels principals fenòmens analitzats és el creixement econòmic. En l'anàlisi d'aquest fenomen el model de generacions encavalcades es complementa amb models de creixement exogen i endogen. |
3. La modelització de la dinàmica macroeconòmica en el curt termini |
Es presenten models sense microfonaments (models macroeconòmics tradicionals) per a analitzar problemàtiques econòmiques característiques del curt termini, centrades en el disseny i efectivitat de les polítiques econòmiques. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
36 |
54 |
90 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
24 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
8 |
8 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i presentar els continguts de l'assignatura, la bibliografia i els mètodes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes que tingui l'alumne. |
Descripció |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
PRIMERA CONVOCATÒRIA
Es faran dos exàmens parcials durant el període lectiu. El primer relatiu als dos primers temes del curs. El segon relatiu als tres restants. Cada prova representa el 25% de la nota final. L'examen final, a fer durant el període oficial d'exàmens, representa el 50%. Aprovar l'examen final és condició necessària per a aprovar l'assignatura. |
25%
25%
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
J. García de Paso, Macroeconomía Superior, Ediciones Pirámide, 1999
David Romer, Macroeconomía Avanzada, McGraw Hill, 2006
A. Novales, C. Sebastián, Análisis Macroeconómico I, Marcial Pons, 2001
Patrick Minford, David Peel, Advanced Macroeconomics: A Primer, Edward Elgar Publishing, 2002
|
Plana web de l'assignatura: http://gandalf.fcee.urv.es/professors/AntonioQuesada/docencia.html. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ A LA MACROECONOMIA/16224005 | MACROECONOMIA/16224107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|