Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats per analitzar teòrica i empíricament la realitat econòmica. (C) |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Utilitzar la modelització econòmica de manera que pugui comprendre els estudis acadèmics d'una determinada àrea econòmica i proposar modificacions, aplicacions i extensions. (I) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objetivos |
Competencias |
Adquirir coneixements rigorosos sobre le realitat economica |
AC1 AR1
|
|
|
Saber argumentar les causes i consequencies de les alteracions que es produeixen en un mercat |
|
BC3
|
|
Comprendre les implicacions economiques de les relacions entre mercats i empreses |
AC1
|
|
|
Manejar les fonts i dades estadistiques per tal d'analitzar les situacions dels mercats |
|
|
CC3
|
Organitzar la informacio i les tasques de l'assignatura |
|
|
CC2 CC3 CC6
|
tema |
Subtema |
1: INTRODUCCIÓ |
1.1. Mercat i estructura de mercat
1.2. Mesures de concentració
1.3. Dos exemples il • lustratius: la indústria farmacèutica i el transport aeri
1.4. La organització industrial i la teoria de jocs
|
TEMA 2: MONOPOLI: DEFINICIÓ, CAUSES I CONSEQÜÈNCIES ECONÒMIQUES |
2.1. Les fonts del monopoli
2.2. La maximització dels beneficis
2.3. Monopoli i eficiència
|
TEMA 3: ALTRES TEMES DEL MONOPOLI |
3.1. La discriminació de preus
3.2. Control vertical i integració vertical
3.3. el monopsoni
|
TEMA 4: COMPETÈNCIA EN QUANTITATS |
4.1. Introducció
4.2. El model de Cournot
4.3. La solució de col • lusió
4.4. El model de Stackelberg
|
TEMA 5: COMPETÈNCIA EN PREUS |
5.1. El model de Bertrand
5.2. Diferenciació horitzontal i diferenciació vertical
|
TEMA 6: INVESTIGACIÓ I DESENVOLUPAMENT (R + D) I ESTRUCTURA DE MERCAT |
6.1. La innovació com a forma de competir
6.2. Estructura de mercat i incentius a innovar
6.3. Determinació simultània de producció i I + D: l'oligopoli de Dasgupta i Stiglitz
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
7.5 |
0 |
7.5 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
5 |
15 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
5 |
10 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
7.5 |
22.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
10 |
15 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teórica dels blocs temàtics a l’aula |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució de problemes i exercicis que consistiran en exercicis numerics dels casos generals plantejats a classe |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes i exercicis que consistiran en exercicis numerics dels casos generals plantejats a classe |
Atenció personalitzada |
Resolució dels dubtes que individualment plantegin els estudiants |
|
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
descripción |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura contactar per email amb maria.llop@urv.cat per demanar hora.
O bé
L’horari d’atenció personalitzada serà els dimecres de 13 a 14 al despatx nº S3.4a
|
|
|
descripción |
Peso |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Per l’avaluacio es tindran en compte:
1. el plantejament i adequacio del cas escollit a l’ambit de l’assignatura
2. el desenvolupament del tema
3. la utilitzacio de fonts d’informacio adients
|
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Per l’avaluacio es tindra en compte:
1. el numero de llistes d’exercicis entregats en el periode establert
2. el plantejament i resolucio dels exercicis
|
20% |
Otros |
Examen. Per l'avaluació es tindran en compte: 1- la realització de les preguntes plantejades 2- Saber plantejar els exercicis |
60% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria el 100% de la nota s'obtindrà a l'examen final |
Bàsica |
Oliva M., Carles M., Durán C. y Pérez M. J., Teoria de l’organització industrial, 2008, Publicaciones de la URV
Fernández de Castro J. y Duch N., Economía Industrial. Un enfoque estratégico, 2003, McGraw Hill
Cabral L., Economía Industrial, 1998, McGraw Hill
Pepall, L., D. Richards y G.Norman, Organización Industrial: Teoría ypráctica contemporáneos,, 2006, 3a edicion, Thompson
Carlton, D, y J. Perloff, Modern IndustrialOrganization., 4a edicion, Pearson, Addison-Wesley
Church, J. Y Ware, R, Industrial Organization. A Strategic Approach, 2000, McGraw Hill
Maria Llop, Material elaborat per a l'assignatura, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|