Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Ser capaç d'analitzar i interpretar l'entorn per poder prendre decisions en l'àmbit de la gestió empresarial. |
|
AC2 |
Tenir l'habilitat per utilitzar adequadament les eines, tècniques i models d'anàlisi que ha d'aplicar a l'estudi de situacions noves o canviants per optimitzar l'eficiència i eficàcia en l'empresa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Compendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa |
AC1
|
BC1
|
|
Adquirir els fonamnets de la RSE així com les últimes tendències en aquest àmbit |
AC1
|
BC3
|
CC5
|
Conèixer les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC a la seva gestió. |
AC2
|
BC3
|
CC5
|
Aplicar els conceptes de RSC en la resolució de casos |
AC1
|
|
CC5
|
Prendre consciència de la importancia de la ética i la RSC |
AC1
|
BC3
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL |
1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de RSE
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la RSE
1.5. Nivells de RSE
1.6. La RSE com a model de gestió |
TEMA 2: LA RSE I ELS GRUPS D'INTERÈS |
2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’inetrès
2.3. Activitats especifiques de RSE respecte als stakeholders grups d’inetrès
|
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RSE |
3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
18 |
27 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
19 |
21 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, competències que es treballen, avaluació, bibliografia, etc. |
Sessió Magistral |
Classe magistral participativa, on el professor exposa els continguts dels diferents temes del programa, demanant la la participació per part de l'alumne |
Debats |
Debat i discusió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes |
|
Descripció |
El professor atendra personalments als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals, a les pràctqiues així com en la realització dels treballs o activitats |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicamnet diverses activitats proposades pel professor |
70% |
Proves objectives de tipus test |
Realització per part de l'alumne d'una prova objectiva tipo test (o alternativament prova de preguntes curtes) |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A l'nici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades. La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global de l'assignatura amb un pes del 100% de la nota. |
Bàsica |
Buchholtz, A.K. y Carroll, A.B. , Business and society: Ethics and stakeholder management, 8ª ed. Edición internacional, South-Western Cengage Learning. Canadá. 2012
Crane, A. y Matten, D. (2010) , Business ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of Globalization, 3ª ed., Oxford University Press. Oxford. 2010
Fernández Gago, R. (2005), Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España.
Olcese, A. Rodríguez, M.A. y Alfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, , McGrawHill, Madrid.
|
|
Complementària |
|
Camacho, I., Fernández, JL i Miralles, j. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao
Francés, P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y Responsabilidad. Desclée.Colección Ética aplicada. Bilbao
Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business Ethics. Routledge. UK. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|