DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) LA TRANSFERÈNCIA TECNOLÒGICA Código 16655109
Titulación
Emprenedoria i Innovació (2014)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Economia
Coordinador/a
CARLES LAVILA, MISERICÒRDIA
Correo-e misericordia.carles@urv.cat
Profesores/as
CARLES LAVILA, MISERICÒRDIA
Web
Descripción general e información relevante L'assignatura pretén dotar l'estudiant de coneixements avançats sobre les estructures de cooperació i transferència de coneixements per al foment de la creació d'empreses i el foment de la innovació. S'estudia la participació i els avantatges de la cooperació en R + D, les estructures de transferència de la URV i l'oferta dels Centres Tecnològics i els acords de col•laboració i adquisició de coneixement.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Valorar l'eficàcia de les polítiques públiques dirigides al foment de la creació d'empreses i la innovació.
 A7 Transferir els coneixements teòrics sobre diferents aspectes de l'empresa (organització, R+D, creixement, etc.) al disseny pràctic de models eficients d'organització empresarial.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Coneixer i valorar els mecanismes i procediments de transferència emprats en diferents entorns macroeconòmics.
Avaluar l'impacte econòmic dels programes de la transferència de tecnologia i coneixement.
 A7 Comprendre la importància de la transferència de tecnologia i coneixement i la seva dependència de les interelacions entre institucions públiques i privades.
Entendre els mecanismes i procediments de la transferència, tenint en compte un enfocament global, interdisciplinar i de llarg termini.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B2 Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
 B6 Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient

Continguts
tema Subtema
Tema 1. Context i Agents 1.1. La Tecnologia i el Desenvolupament Econòmic.
1.2. Generació de Coneixement a les Universitats i Centres de Recerca.
1.3. Transferència de Tecnlogia i Coneixement.
Tema 2. Mecanismes i Procediments 2.1. Mecanismes de Transferència de Tecnologia i Coneixement.
2.2. L'Acord de Transferència.
Tema 3. Models de Transferència 3.1. Models Europeus.
3.2. Comparació dels Models Europeus amb d’Altres Models Internacionals.
3.3. Models a l'Estat Espanyol.
3.4. El Model de Transferència de la URV.
Tema 4. Avaluació i Impacte Econòmic 4.1. Avaluació dels Programes de Transferència.
4.2. Impacte Econòmic de la Transferència de Tecnologia i Coneixement.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A5
A7
B6
C3
1 0 1
Sessió Magistral
A5
A7
B2
B6
C3
14 14 28
Seminaris
A5
A7
B6
C3
14 7 21
Treballs
A5
A7
B2
C3
4 8 12
Presentacions / exposicions
A5
B6
C3
4 2 6
Atenció personalitzada
A5
A7
B6
C3
4 0 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
A5
A7
B2
C3
0 3 3
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es presenta l’assignatura i s’exposen els criteris d’avaluació.
Sessió Magistral S’introdueixen els continguts bàsics de cada tema i s’orienta a l’estudiant en relació a la bibliografia que ha de fer servir en les hores de treball personal. Es preveu una durada aproximada de 14 h. lectives.
Seminaris Es proposen dos tipus de seminaris:
(1) Anàlisi i discussió d’un article entre grups de treball formats pels propis estudiants.
(2) Presentacions d’experts externs.
Es preveu una durada aproximada de 14 h. lectives.
Treballs L'alumne ha de treballar en profunditat un tema relacionat amb el contingut del programa. A l’inici del curs s’assignarà a cada estudiant el tema del seu treball. Aquesta activitat forma part de l'avaluació.
Presentacions / exposicions Les conclusions dels treballs s'exposaran oralment a classe. Aquesta activitat forma part de l'avaluació.
Atenció personalitzada Temps a disposició dels estudiants per ajudar-los a assolir els continguts de l'assignatura.

Atenció personalitzada
descripción
Qualsevol dubte es podrà resoldre personalment a les hores de consulta que figurin a l’horari de l’assignatura. Es recomana fer ús de l’atenció personalitzada, sobretot per poder fer el seguiment del treball d’avaluació continuada.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Treballs
A5
A7
B2
C3
A l'inici de curs s'assignarà a cada estudiant el tema del seu treball que haurà d'anar elaborant durant el curs. 30%
Presentacions / exposicions
A5
B6
C3
Els resultats dels treballs s'exposaran oralment a classe 20%
Proves objectives de preguntes curtes
A5
A7
B2
C3
Prova de caràcter objectiu relacionada amb els continguts del programa, que s'ha de desenvolupar de manera individual i presentar un cop acabades les classes. 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves d'avaluació continuada.

Segona convocatòria:

L'avaluació de la segona convocatòria s'estructura de la mateixa manera que la primera. Només s'hauran de tornar a presentar les activitats que no s'hagin superat a la primera convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica Javier González Sabater, Manual de Transferencia de Tecnología y conocimiento, 2a ed., 2011. The transfer institute
Fundación CyD, La transferencia de tecnología y conocimiento universidad-empresa en España: estado actual, retos y oportunidades, Colección documentos: 17/2012, 2012. Fundación CyD
Rubiralta, M, Transferencia a las empresas de la investigación universitaria. Descripción de modelos europeos, , 2004. Madrid: Fundación Cotec
OCDE, Review of Regional Innovation: Catalonia, Spain, , 2010. OCDE

A la presentació de cada tema s'inclourà la bibliografia específica i es concretaran els capítols de la bibliografia bàsica que corresponen.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.