Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap avaluar la situació d'una economia, coneix el seu funcionament i els efectes de les polítiques econòmiques.
Coneix els agregats macroeconòmics i les seves implicacions per al funcionament de l'economia.
Sap explicar els efectes macroeconòmics de les polítiques fiscals i monetàries.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Part 1. Anàlisi del sector financer de l'economia |
Els continguts més importants d'aquesta part són (no necessàriament explicats en aquest ordre):
-agregats monetaris
-creació de diner
-multiplicador monetari
-característiques i eines d'un banc central
-el Banc Central Europeu
-determinació de la taxa d'interès al mercat de liquiditat
-els actius financers
-l'arbitratge financer
-taxa d'interès real i equació de Fisher
-determinació de la taxa de canvi al mercat de divises
-l'arbitratge de divises espacial i triangular
-el trilema de l'economia oberta
-taxa de canvi real
-taxa de canvi de paritat del poder adquisitiu
-l’arbitratge comercial |
Part 2. Anàlisi del sector real de l'economia |
Els continguts més importants d'aquesta part són (no necessàriament explicats en aquest ordre):
-variables descriptives bàsiques del sector real: PIB, taxa d'inflació i taxa d'atur
-la identitat de l'estalvi
-el fenomen del cicle econòmic
-el pressupost del govern
-característiques i limitacions de la política macroeconòmica
-el model d'oferta i demanda agregades
-l'efecte multiplicador de la despesa
-efectes de la política fiscal
-efectes de la política monetària
-l'equació quantitativa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
36 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i resolució de dubtes dels estudiants. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Descripció |
L'horari d'atenció es comunicarà oportunament pel professor responsable de cada grup. Aquesta informació també es podrà sol·licitar a la secretaria del Departament d'Economia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
EN PRIMERA CONVOCATÒRIA
Diferents activitats d'avaluació continuada concretades pel professor del grup corresponent: proves de tipus test, preguntes directes a classe sobre els continguts del curs, resolució d'exercicis a la pissarra pels estudiants, proves escrites de resolució de problemes i explicació de conceptes (exàmens parcials), qüestionaris a l'Entorn Virtual de Formació (moodle), tests de lectura i comprensió, anàlisi d'articles a diaris, comentaris sobre epígrafs de manuals de l'assignatura, lliurament dels apunts que es prenen a classe, lliurament de respostes als problemes o exercicis plantejats...
El professor podrà requerir com a condició necessària per a aprovar l'assignatura en primera convocatòria l'assistència a un nombre mínim d'hores durant el curs, el lliurament de la resolució de parts de les llistes d'exercicis o la compleció de determinades activitats a l'Entorn Virtual de Formació. |
x%
(x és un valor entre 40 i 44 determinat pel professor corresponent) |
Proves mixtes |
|
EN PRIMERA CONVOCATÒRIA
PROVA D'AVALUACIÓ GLOBAL de tots els continguts de l'assignatura a realitzar durant la darrera setmana de curs.
Contindrà preguntes de tipus test, preguntes d'anàlisi, de relacions de conceptes i problemes numèrics.
El professor podrà tenir en consideració l'excés de faltes d'ortografia i de faltes gramaticals en les respostes escrites. El professor podrà especificar criteris que condueixin a avaluar com a zero una prova amb un nombre excessiu de faltes.
Durant la realització d'aquesta prova, el professor podrà qualificar amb zero a un estudiant que no respecti les normes dictades per a la realització de la prova: escriure les respostes a llapis, parlar durant la prova amb un altre estudiant, l'ús i/o tinença de dispositius de comunicació o càlcul, l'ús de material docent no permès, l'intent flagrant de conèixer les respostes d'un (o facilitar-les a un) altre estudiant, etc.
|
(60-x)% |
Altres |
|
EN PRIMERA CONVOCATÒRIA EXAMEN FINAL DURANT EL PERÍODE OFICIAL D'EXÀMENS. Examen de característiques similars a la prova global i sotmès a les mateixes regulacions. APROVAR AQUEST EXAMEN (obtenir almenys 5 sobre 10 punts) ÉS CONDICIÓ NECESSÀRIA PER A APROVAR L'ASSIGNATURA. Cas de no aprovar l'examen final, la nota en primera convocatòria serà el mínim entre 4'5 i el resultat d'aplicar la ponderació establerta en el sistema d'avaluació (x%-(60-x)%-40%) a les proves realitzades. Fer una prova d'avaluació en primera convocatòria implica obtenir un zero a la resta de proves en primera convocatòria en què no es participi. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En SEGONA CONVOCATÒRIA, el 100% de la nota s'obté de l'examen final a realitzar durant el període oficial d'exàmens. |
Bàsica |
Paul Krugman, Robin Wells, Fonaments d'Economia, Reverté, 2013
Michael Parkin, Economía, Pearson, 2009
Gregory Mankiw, Principios de Economía, Thomson, 2007
|
Qualsevol manual que porti per títol "Principis de Macroeconomia",
"Introducció a la Macroeconomia" o, simplement, "Macroeconomia"
(si el nivell del llibre no és superior a un
nivell intermedi) és un bon substitut dels llibres seleccionats més
amunt. També és un bon substitut la part de Macroeconomia dels llibres
amb títol "Principis d'Economia", "Introducció a l'Economia" o,
simplement, "Economia". |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
L'estudi de l'assignatura ha de ser continuat (no pas concentrat en un pocs dies abans dels exàmens) i posat a prova fent les activitats proposades en les llistes de problemes i exercicis. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|