IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) MATEMÀTIQUES II Code 16914012
Study programme
Doble titulació de Grau d'Administració i Direcció d'Empreses i Dret (2014)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Formació bàsica Primer 2Q
Modality and teaching language
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
FERNÁNDEZ BARIVIERA, AURELIO
VILELLA BACH, MISERICÒRDIA
E-mail cori.vilella@urv.cat
Lecturers
VILELLA BACH, MISERICÒRDIA
Web
General description and relevant information Desenvolupament d'eines matemàtiques d'optimització per a la presa de decisions quantitatives

Competències
Type A Code Competences Specific
 A2 Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financero-comptable, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials.
Type B Code Competences Transversal
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A2 Analitza i classifica les formes quadràtiques mitjançant el càlcul matricial.
Analitza diferents aplicacions econòmiques i funcions de vàries variables.
Modelitza, resol i interpreta problemes d'optimització de funcions de vàries variables.
Type B Code Learning outcomes
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Troba la solució adequada
Type C Code Learning outcomes
 C1 Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Topic Sub-topic
Tema 1. Formes quadràtiques 1.1 Formes quadràtiques
1.2 Classificació de formes quadràtiques
Tema 2. Funcions de vàries variables 2.1 Continuïtat de funcions
2.2 Càlcul de derivades parcials
2.3 Elasticitat parcial
Tema 3. Optimització sense restriccions 3.1 Descripció del problema
3.2 Condicions d'optimalitat
Tema 4. Optimització amb restriccions d'igualtat 4.1 Descripció del problema
4.2 Condicions d'optimalitat
4.3 Anàlisi de sensibilitat
Tema 5. Optimització lineal 5.1 Descripció del problema. Interpretació gràfica
5.2 Programació lineal: algorisme símplex
5.3 Anàlisi de sensibilitat
Tema 6. Successions i sèries de nombres reals 6.1 Successions de nombres reals
6.2 Sèries de nombres reals
6.3 Sèrie geomètrica

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
C1
C4
1 0 1
Sessió Magistral
A2
B2
C1
C4
24 24 48
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
B2
C1
C4
25 25 50
Resolució de problemes, exercicis
A2
B2
C1
C4
0 25 25
Pràctiques a través de TIC
A2
B2
C1
C2
C4
0 10 10
Atenció personalitzada
B2
4 0 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
A2
B2
C1
C4
2 2 4
Proves pràctiques
A2
B2
C1
C4
2 2 4
Proves objectives de tipus test
A2
B2
C1
C2
2 2 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Description
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves objectives de preguntes curtes
A2
B2
C1
C4
4 proves curtes sobre exercicis de l'aula. Es valoren les 3 millors proves, cadascuna amb un pes del 10%.
Les preguntes de les proves poden ser "preguntes curtes" o "tipus test".
30%
Proves pràctiques
A2
B2
C1
C4
Examen final sobre el total del contingut de l'assignatura 70%
Proves objectives de tipus test
A2
B2
C1
C2
Proves d'autoavaluació 0%
Others  
 
Other comments and second exam session

El 100% de la segona convocatòria és un examen final sobre el total del contingut de l'assignatura.

NOTA: Durant les proves avaluatives només es podrà fer ús de calculadores científiques.


Fonts d'informació

Bàsica Sydsaeter, K., Hammond, P.J., Mathematics for economic analysis, Prentice Hall, 1995,
Barbolla, R. et al, Optimización. Cuestiones, ejercicios y aplicaciones a la economia, Prentice Hall, 2001, Madrid
Alegre, P. et al, Ejercicios resueltos de matemáticas empresariales, Vol II, AC, 1991, Madrid
Hoffmann, L.D., Bradley, G. L., Applied calculus: for business, economics and the social and life sciences, McGraw-Hill, 2007,
Mauri Masdeu, L., Matemàtiques II: Economia i empresa, Publicacions URV, 2013, Tarragona

Complementària Hammond, P., Sydsaeter, K., Matemáticas para el análisis económico, Prentice Hall, 1996, Madrid
Ayres, F., Cálculo diferencial e integral, McGraw-Hill, 1991, Madrid
Alejandre, F. et al., Problemes de matemàtiques per econòmiques i empresarials, Media 1995, Sant Cugat del Vallès

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
MATEMÀTIQUES I/16204008
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.