Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conèixer la naturalesa i el funcionament d'una empresa o una altra institució pública o privada i de les seves àrees funcionals, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i la seva dimensió estratègica. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Sap analitzar la influència de l'entorn sobre l'empresa.
Coneix el concepte d'empresa i el d'empresari.
Sap explicar el concepte de competitivitat empresarial.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
tema |
Subtema |
TEMA 1. EMPRESA I EMPRESARI
|
1.1. L’empresa i el sistema econòmic
1.2. Funcions de l’empresa com a agent econòmic
1.3. Introducció conceptual a l’empresa
1.4. Classes d’empreses
1.5. La figura de l’empresari i de l'emprenedor: la creació d'empreses |
TEMA 2. ELS SUBSISTEMES EMPRESARIALS |
2.1. Els subsistemes constitutius de l’empresa
2.2. El subsistema d’administració
2.3. El subsistema productiu i d’operacions
2.4. El subsistema comercial
2.5. El subsistema de recursos humans
2.6. El subsistema d’inversió i finançament
|
TEMA 3. L'ENTORN EMPRESARIAL |
3.1. Concepte i naturalesa de l'entorn
3.2. Factors de l’entorn i efectes sobre l’empresa
3.3. La resposta de l’empresa a l’entorn: la direcció estratègica
3.4. Els grups d’interès a l’empresa
3.5. L’ètica i la responsabilitat social de l’empresa
|
TEMA 4. LA COMPETITIVITAT EMPRESARIAL |
4.1. Concepte i nivells de la competitivitat
4.2. Les dimensions i factors de la competitivitat
4.3. Avantatges competitius i estratègies competitives
4.4. Les forces competitives en els sectors industrials
4.5. Recursos i capacitats de l’empresa
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
0 |
35 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Estudis previs |
|
2 |
50 |
52 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
12 |
0 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
0 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
20 |
23 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l'alumne. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
descripción |
Durant la realització de les pràctiques proposades l'alumnat tindrà les oportunes tutoritzacions per part del professor, tant a l'aula com fora de l'aula. Les hores de tutoria al despatx del professor es comunicaran als alumnes a l'inici del curs.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Es realitzarà un treball en grup al llarg del curs. |
25% |
Proves mixtes |
|
Es realitzaran dues proves mixtes amb preguntes teòriques i pràctiques. Les proves inclouran un test de teoria i preguntes pràctiques (exercicis, casos, etc.) a desenvolupar. La primera prova es realitzarà a meitat del curs. La segona prova tindrà lloc a la data oficial del examen final i inclourà tots el continguts de l'assignatura. El pes de la primera prova en la nota final és del 15% i el de la segona del 60%. |
75% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Segona convocatòria: L'examen de la segona convocatòria constarà de dos parts: teòrica i pràctica. La part teòrica inclourà preguntes tipus test. La pràctica inclourà exercicis, preguntes curtes, casos, etc. En la qualificació de l'examen, el pes de la teoria serà del 50% i el de la pràctica, el 50% restant. No es tindran en compte les activitats realitzades durant el curs. No es permetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. |
Bàsica |
|
BUENO
CAMPOS, E. (2006): Curso básico de economía de
la empresa: un enfoque de organización. Pirámide, Madrid. CASTILLO
CLAVERO, A.M. (Dir. y Coord.) (2003): Introducción
a la economía y administración de empresas, Pirámide, Madrid. MAYNAR MARIÑO, P. (Dir. y Coord.) (2008): La economía de la empresa en el espacio de educación superior, McGraw-Hill, Madrid. AGUIRRE
SÁDABA, A. (Coord.) (1992): Fundamentos de
economía y administración de empresas. Pirámide, Madrid. |
Complementària |
, , ,
|
BUENO,
E.; CRUZ ROCHE, I. y DURÁN, J. J.: Economía
de la empresa: análisis de las decisiones empresariales. 15ª Edición,
Pirámide, Madrid, 1992. DÍEZ
DE CASTRO, E.; GALÁN, J. L. y MARTÍN, E.: Introducción
a la economía de la empresa. 2 Volúmenes. Pirámide, Madrid, 1996. PÉREZ
GOROSTEGUI, E.: Economía de la empresa:
introducción. Ceura, Madrid, 1994. SUÁREZ, A. S.: Curso de
introducción a la economía de la empresa. Pirámide, Madrid, 1991. Bibliografia
exercicis GARCÍA DEL JUNCO, J. y CASANUEVA
ROCHA, C. (Coord. y Dir.) (2000): Prácticas
de la gestión empresarial, McGraw-Hill, Madrid. GARCÍA MORENO, S.; NÁJERA
SÁNCHEZ, J. J. y RICO GARCÍA, M. G. (2001): Organización
y administración de empresas. Una visión práctica, ESIC, Madrid. HERNÁNDEZ ORTIZ, M. J. (Coord.): Casos prácticos de administración y
organización de empresas. Pirámide, Madrid,
2000. MARTÍN,
E.; GALÁN, J. L.; BARROSO, C. y COSSIO, J.: Problemas
de economía de la empresa. Pirámide, Madrid, 1996. PÉREZ GOROSTEGUI, E.: Economía de la empresa aplicada.
Pirámide, Madrid, 1990. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|