Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Capacitat per redactar, desenvolupar i signar projectes en l’àmbit de l’enginyeria de telecomunicació que tinguin per objecte la concepció i el desenvolupament o l’explotació de xarxes, serveis i aplicacions de telecomunicació i electrònica. |
| A4 |
Capacitat per analitzar, utilitzar i desenvolupar tecnologia en l’àmbit de les telecomunicacions. |
| TEL1 |
Capacitat de construir, explotar i gestionar les xarxes, serveis, processos i aplicacions de telecomunicacions, enteses com sistemes de captació, transport, representació, processament, emmagatzematge, gestió i presentació d'informació multimèdia des del punt de vista dels serveis telemàtics.
|
| TEL2 |
Capacitat per aplicar les tècniques en què es basen les xarxes, els serveis i les aplicacions telemàtiques, com ara sistemes de gestió, senyalització i commutació, encaminament i seguretat (protocols criptogràfics, túnels, tallafocs, mecanismes de cobrament, d'autenticació i de protecció de continguts), enginyeria de trànsit (teoria de grafs, teoria de cues i teletrànsit), tarificació, fiabilitat i qualitat de servei, tant en entorns fixos, mòbils, personals, locals o gran distància, amb diferents amples de banda, incloent-hi telefonia i dades.
|
| TEL3 |
Capacitat de construir, explotar i gestionar serveis telemàtics utilitzant eines analítiques de planificació, dimensionament i anàlisi.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Dissenya un sistema de transmissió de contingut digital escollint les tecnologies més adients als requeriments de qualitat en el servei.
Dissenya sistemes de comunicació multimèdia.
| | A4 |
Utilitza el format per a comprimir contingut digital adient a cada situació.
Comprèn les característiques dels diferents sistemes d’emmagatzematge de contingut digital.
Coneix les tecnologies d’accés als continguts digitals.
Dissenya sistemes de comunicació multimèdia.
| | TEL1 |
Utilitza el format per a comprimir contingut digital adient a cada situació.
Dissenya un sistema de transmissió de contingut digital escollint les tecnologies més adients als requeriments de qualitat en el servei.
| | TEL2 |
Dissenya un sistema de transmissió de contingut digital escollint les tecnologies més adients als requeriments de qualitat en el servei.
Comprèn com protegir el contingut digital dels usos indeguts.
| | TEL3 |
Dissenya un sistema de transmissió de contingut digital escollint les tecnologies més adients als requeriments de qualitat en el servei.
Dissenya sistemes de comunicació multimèdia.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Topic |
Sub-topic |
Introducció. Evolució de les xarxes per a multimèdia. |
|
Representació de la informació |
Codificació textual
Obtenció d'àudio digital
Obtenció de vídeo digital |
Compressió de la informació |
Fonaments de la compressió
Compressió sense pèrdua
Compressió d’àudio amb pèrdua
Compressió de vídeo amb pèrdua
|
Distribució del contingut |
Estructures per a dades multimèdia
Tècniques de lliurament
Transport i distribució |
Recepció del contingut |
Tecnologies de xarxes d’accés
Reproducció de continguts
Emmagatzematge
Protecció del contingut |
Qualitat de servei |
Qualitat en serveis multimèdia
Protocols i algorismes bàsics
Qualitat de servei en LAN
Qualitat de servei a Internet
|
Serveis de veu i vídeo |
Servei de telefonia
Veu sobre IP
Vídeoconferència i telepresència |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
42 |
66 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
32 |
58 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i visió històrica de l'evolució dels serveis multimèdia, per centrar l'estudiant en la matèria. |
Sessió Magistral |
Es desenvoluparà el temari teòric de l'assignatura seguint presentacions en projector. L'estudiant tindrà aquestes presentacions al Moodle per anar seguint les explicacions del professor. S'intercalaran alguns exercicis d'aplicació pràctica, discussió en grup i plantejaments per part del professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els laboratoris de l'assignatura consistiran en desenvolupar i provar un compressor multimèdia, en desenvolupar una web multimèdia i configurar una centraleta de voIP. |
Presentacions / exposicions |
Es realitzaran presentacions on els estudiants exposaran com han anat resolent els supòsits pràctics que han realitzat als laboratoris. |
Atenció personalitzada |
S'atendrà els estudiants en hores de consulta o bé a través del correu electrònic si s'escau. |
Description |
L'estudiant disposarà de les hores de consulta del professor de l'assignatura per resoldre dubtes relacionats amb aquesta. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
És essencial assistir als laboratoris i dur a terme les pràctiques per anar assolint els objectius plantejats. |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
S'avaluarà la capacitat de presentar informació i transmetre coneixements al voltant de la solució al projectes que se'ls plantejarà. |
10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzaran dues proves.
Cal aprovar cadascuna de les proves per separat. |
30 i 20 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per aprovar l'avaluació continuada cal realitzar totes les activitats i treure una qualificació igual o superior a 5 en cadascuna d'elles. En cas d'anar a segona convocatòria, l'estudiant s'examinarà d'aquelles parts que no ha superat o realitzat en avaluació contínua. Així doncs, la segona convocatòria consistirà en poder recuperar aquelles parts que el professor decideix que l'estudiant ha de millorar perquè, en conjunt, els resultats d'aprenentatge de l'assignatura quedin assolits. |
Bàsica |
Francisco J. Hens, Triple Play, 1a, Wiley
David A. Austerberry, The technology of audio and video streaming, 2a, Focal Press
J.M. Huidobro, Sistemas de telefonía, 5a, Thomson
Eyal Menin, The streaming media handbook, 1a, Prentice Hall
Eric Diehl, Securing Digital Video, 1a, Springer
John Watkinson, The MPEG handbook, 2a, Focal Press
|
|
Complementària |
Markus Hofmann, Content networking, 1, Elsevier
Gerard o'Driscoll, The essential guide to digital-set top boxes and interactive tv, 1, Prentice Hall
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
XARXES DE DADES/17224118 | FONAMENTS DE COMUNICACIONS/17224107 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|