Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Capacitat per analitzar, utilitzar i desenvolupar tecnologia en l’àmbit de les telecomunicacions. |
| TEL2 |
Capacitat per aplicar les tècniques en què es basen les xarxes, els serveis i les aplicacions telemàtiques, com ara sistemes de gestió, senyalització i commutació, encaminament i seguretat (protocols criptogràfics, túnels, tallafocs, mecanismes de cobrament, d'autenticació i de protecció de continguts), enginyeria de trànsit (teoria de grafs, teoria de cues i teletrànsit), tarificació, fiabilitat i qualitat de servei, tant en entorns fixos, mòbils, personals, locals o gran distància, amb diferents amples de banda, incloent-hi telefonia i dades.
|
| TEL4 |
Capacitat de descriure, programar, validar i optimitzar protocols i interfícies de comunicació en els diferents nivells d'una arquitectura de xarxes.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l’activitat de l’Enginyer Tècnic de Telecomunicació. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Comprèn la dinàmica dels sistemes amb pèrdua i dels sistemes amb demora
Comprèn els conceptes que permeten analitzar la qualitat del servei d’un sistema
Sap usar un simulador per modelar i analitzar el funcionament d’un sistema
| | TEL2 |
Sap usar els models matemàtics que permeten analitzar el teletrànsit
Sap aplicar la teoria del teletrànsit al dimensionament de sistemes
Sap aplicar la teoria del teletrànsit a la gestió de la qualitat dels serveis en xarxes de telecomunicacions
| | TEL4 |
Coneix i comprèn la família de protocols d’internet
Coneix les característiques d’alguns protocols de comunicació en xarxes de dades
Sap analitzar l’aplicació de protocols per interconnectar xarxes
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
És capaç de determinar la relació existent entre qualitat de servei i capacitat del sistema
Sap calcular la càrrega d’un sistema
És capaç de determinar quines accions s’han d’emprendre quan un sistema se sobrecarrega
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introduction to teletraffic engineering |
|
Markovian queueing systems |
|
Description and analysis of protocols |
|
Queueing networks |
|
Traffic measurements |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
24.5 |
73.5 |
98 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Presentations / expositions |
|
2 |
12 |
14 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Extended-answer tests |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Exposició per part del professor del contingut de l'assignatura |
Lecture |
Desenvolupament del contingut de l'assignatura |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Treball pràctic sobre temes proposats a les sessions magistrals |
Presentations / expositions |
Exposició per part de l'estudiant d'un apartat del contingut de l'assignatura |
Personal tuition |
Resoldre possibles dubtes de manera individualitzada |
Description |
The teacher will be available to students at her office within the schedule previously established and published |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
Practices developed individually with a specific software |
25% |
Presentations / expositions |
|
Preparation and presentation of a section of the course content by the student |
25% |
Extended-answer tests |
|
Individual tests on the content of the course |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
The second call will remain the percentages, but exposure and development tests are replaced by a single exam. The additional call will consist of one test that will provide 100% of the grade. For the development of assessment activities is limited use or possession of communication devices and data transmission while performing the tests. |
Basic |
M.E. Woodward, Communication and Computer Networks, , last edition
P.G. Harrison and N.M. Patel, Performance Modelling of Communication Networks and Computer Architectures, , last edition
Stallings, William, Comunicaciones y redes de computadores , , last edition
|
|
Complementary |
Stallings, William, Computer networking with Internet protocols and technology , , last edition
Stallings, William, Redes e internet de alta velocidad, , last edition
Demetres D. Kouvatsos, Network Performance Engineering, , last edition
H. Akimaru and K. Kawashima, Teletraffic, , last edition
|
|
|
Other comments |
It must have taken Signal Processing for the concepts of random processes. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|