Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a l'enginyeria del programari |
El programari i l'enginyeria del programari.
El cicle de vida del programari.
Classificació dels mètodes de desenvolupament del programari.
El Procés Unificat. |
UML bàsic |
Introducció.
Conceptes generals.
Els diagrames d'estructura.
Els diagrames de comportament. Exemples.
Exercicis. |
La gestió dels projectes |
Els projectes de desenvolupament de programari.
Les mètriques i el mesurament.
La gestió de l personal: membres, equips i grups.
La plñanificació
La gestió de la qualitat.
La gestió dels riscs.
La gestió de la qualitat. |
La recollida i documentació dels requisits |
Introducció.
La recollida d’informació sobre els requisits.
La documentació dels requisits: contingut i procés d'elaboració.
Exemple.
Treball pràctic. |
L’anàlisi |
En què consisteix l’anàlisi.
Activitats preliminars.
La traducció dels casos d’ús a objectes.
Sortides de la fase d’anàlisi.
Exemple.
Treball pràctic. |
El disseny |
Introducció.
El disseny arquitectònic.
El disseny de les interfícies amb els actors.
El disseny de les classes d’entitat.
La reutilització en el disseny.
El disseny de la persistència.
El disseny del procés dels casos d’ús.
Exemple.
Exercicis.
Pràctica. |
La construcció |
L’enginyeria del codi.
Exemple.
Tècniques i pràctiques.
La qualitat del codi.
La gestió de la construcció. |
La prova |
Concepte.
Estratègies de prova.
Tècniques de prova.
La gestió de la prova.
Eines d’ajuda a la prova. |
La gestió de configuracions, l'engegada i el manteniment |
La gestió de les configuracions del programari.
L’engegada del programari.
El manteniment del programari. El control de canvis. Gestió i mètriques. |
Introducció als mètodes àgils |
Concepte.
Modelatge.
Pràctiques
Gestió dels projectes.
Estimació, planificació i mètriques.
Alguns mètodes àgils. RUP àgil. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
22 |
37 |
59 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
25 |
55 |
Treballs |
|
2 |
26 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Establir els objectius de l'assignatura, presentar l'esquema general dels continguts i excplicar les formes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor de teoria explica els conceptes de l'assignatura, que després els alumnes han de repassar i aprofundir. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els alumnes aprenen a fer diagrames d'UML i després se'ls presenta un cas resolt parcialment, del qual se'ls demana que en resolguin algunes parts més. |
Treballs |
Els alumnes han de resoldre el cas que se'ls assigna amb el mètode que han après a les pràctiques a través de TIC. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes comenten amb el professor els treballs que presenten. |
Descripció |
Consultes de l'alumne relacionades amb el continguts de l’assignatura i els treballs pràctics, ateses pels professors de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball a presentar on comptarà el resultat i l'expressió escrita i oral. |
0,40 |
Proves mixtes |
|
Proves escrites de preguntes curtes i exercicis pràctics. |
0,50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Proves Mixtes
1 - Per a aprovar l'assignatura, pel que fa a aquesta part, cal assolir una certa nota - o bé com a mitjana ponderada de les proves mixtes durant l'avaluació continua(1a convocatòria)
- o bé de l'examen (en la 2a. convocatòria).
2 - En la 2a. convocatòria, si un alumne té nota mitjana ponderada de les proves mixtes suficient i tanmateix es presenta a l'examen, se li posarà la nota més favorable de les dues. Treballs 1 - Per a aprovar l'assignatura, pel que fa als treballs, cal assolir-ne una determinada nota mitjana ponderada i que a més cadascun d'ells superi una certa nota mínima. 2 - En la 2a. convocatòria, si un alumne ha complert els requisitis per aprovar els treballs en 1a convocatòria i tanmateix en torna a presentar un o més, de cadascun se li posarà la nota més favorable de les dues. |
Bàsica |
|
Apunts dels diferents temes.
Orientacions per a la preparació dels diferents temes. Exercicis d'UML. Exemple de projecte de desenvolupament de programari. |
Complementària |
Bruegge, B., i Dutoit, A.H., Object-Oriented Software Engineering. Using UML, Patterns and Java, Pearson Education. 2na edició, 2004
Larman, C.:, Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development , Prentice Hall. 3a edició, 2003
Dennis, A., Wixom, B.H., i Tegarden, D.:, System Analysis and Design with UML Version 2.0. An Object-Oriented Approach, Wiley. 3a edició, 2007
Jacobson, I., Booch, G., i Rumbaugh, J, El proceso unificado de desarrollo de software, Addison-Wesley, 2000
Reed, P.R, Developing Applications with Java and UML, Addison-Wesley, 2002
Van Vliet, H., Software Engineering. Principles and Practice., John Wiley&sons, 2008
|
La bibliografia indicada en els apunts de cada tema. |
Assignatures que en continuen el temari |
APLICACIONS MÒBILS I ENCASTADES/17234125 | PROJECTES DE SISTEMES INFORMÀTICS/17234111 | SISTEMES OBERTS/17234123 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
SISTEMES DISTRIBUÏTS/17234106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
BASES DE DADES/17234103 | PROGRAMACIÓ/17234114 | INTERACCIÓ PERSONA-ORDINADOR/17234104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|