Type A
|
Code |
Competences Specific | | CM15 |
Coneixement i aplicació dels principis fonamentals i les tècniques bàsiques dels sistemes intel·ligents i l'aplicació pràctica.
|
| CP3 |
Capacitat per avaluar la complexitat computacional d'un problema, conèixer estratègies algorísmiques que puguin conduir-ne a la resolució i recomanar, desenvolupar i implementar la que garanteixi el millor rendiment d'acord amb els requisits establerts.
|
| CP4 |
Capacitat per conèixer els fonaments, paradigmes i tècniques pròpies dels sistemes intel ligents i analitzar, dissenyar i construir sistemes, serveis i aplicacions informàtiques que utilitzen aquestes tècniques en qualsevol àmbit d'aplicació.
|
| CP5 |
Capacitat per adquirir, obtenir, formalitzar i representar el coneixement humà en una forma computable per resoldre problemes mitjançant un sistema informàtic en qualsevol àmbit d'aplicació, particularment els relacionats amb aspectes de computació, percepció i actuació en ambients o entorns intel ligents.
|
| CP7 |
Capacitat per conèixer i desenvolupar tècniques d'aprenentatge computacional i dissenyar i implementar aplicacions i sistemes que les utilitzin, incloent-hi les dedicades a extracció automàtica d'informació i coneixement a partir de grans volums de dades.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CM15 |
Llista i descriu les tècniques bàsiques dels sistemes intel·ligents
| | CP3 |
Coneix algoritmes bàsics de cerca i resolució de problemes en IA
| | CP4 |
Comprèn els diferents enfocaments de la IA
Sap aplicar els mètodes bàsics de la IA en la resolució de problemes específics
| | CP5 |
Coneix tècniques bàsiques de representació del coneixement en sistemes intel·ligents
| | CP7 |
Coneix mètodes bàsics d'aprenentatge automàtic
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Topic |
Sub-topic |
Introducció. |
Què és la IA. Història de la IA.
|
Resolució de problemes i cerca. |
Problema i espai d'estats. Cerca no informada. Cerca heurística. Satisfacció de restriccions. Teoria de jocs. |
Representació del coneixement. |
Característiques d’un sistema de representació del coneixement. Formalismes lògics, sistemes de frames, sistemes de producció, ontologies. |
Sistemes basats en el coneixement. |
Arquitectura d’un Sistema Basat en el Coneixement: base de coneixement i motor d’inferència. Adquisició de coneixement. Ús de tècniques d'aprenentatge automàtic. Aplicacions: control, monitorització, diagnòstic, previsió, ...
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
13 |
28 |
41 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
75 |
103 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Contingut, exercicis pràctics, bibliografia, mecanisme d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Solucionar problemes específics al laboratori utilitzant les tècniques bàsiques d'IA vistes a les classes magistrals. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes sobre teoria o exercicis pràctics. |
Description |
Sessions de consultes sobre el contingut teòric de l'assignatura o sobre el disseny i implementació dels exercicis pràctics. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització d'exercicis pràctics on s'apliquen tècniques bàsiques d'IA. |
45% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves escrites amb preguntes curtes sobre els mètodes bàsics d'IA. |
55% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
A la segona convocatòria s'aplicarà la mateixa avaluació que la primera. Tindran la mateixa avaluació els estudiants que cursin aquesta assignatura com obligatòria o com optativa. Els estudiants d'IA (ETIS/ETIG, en extinció) també tindran la mateixa avaluació. |
Bàsica |
Rich, E.; Knight, K., Inteligencia Artificial (3a ed), McGraw Hill, 1995
Russell, S.; Norvig, P., Artificial Intelligence. A modern approach (3a ed), Prentice Hall, 2010
|
|
Complementària |
Giatarrano, Riley, Sistemas Expertos. Principios y Programación, International Thompson Eds., 2001
Fernández, S., González, J., Mira, J., Problemas resueltos de IA aplicada. Búsqueda y representación., Pearson-Addison Wesley, 2005
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
METODOLOGIES DE LA PROGRAMACIÓ/17234116 | ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
|
Other comments |
Els alumnes de l'assignatura Intel·ligència Artificial (ETIS, ETIG, en extinció) poden anar a les classes d'aquesta assignatura del GEI i tindran el mateix contingut i avaluació.
Es recomana realitzar aquesta assignatura als alumnes que tinguin intenció de cursar el Màster en Enginyeria Informàtica: Seguretat Informàtica i Sistemes Intel·ligents o el Màster interuniversitari en Intel·ligència Artificial. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|