Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció. |
Què és la IA. Història de la IA.
|
Resolució de problemes i cerca. |
Problema i espai d'estats. Cerca no informada. Cerca heurística. Satisfacció de restriccions. Teoria de jocs. |
Representació del coneixement. |
Característiques d’un sistema de representació del coneixement. Formalismes lògics, sistemes de frames, sistemes de producció, ontologies. |
Sistemes basats en el coneixement. |
Arquitectura d’un Sistema Basat en el Coneixement: base de coneixement i motor d’inferència. Adquisició de coneixement. Ús de tècniques d'aprenentatge automàtic. Aplicacions: control, monitorització, diagnòstic, previsió, ...
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
13 |
28 |
41 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
75 |
103 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Contingut, exercicis pràctics, bibliografia, mecanisme d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Solucionar problemes específics al laboratori utilitzant les tècniques bàsiques d'IA vistes a les classes magistrals. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes sobre teoria o exercicis pràctics. |
descripción |
Sessions de consultes sobre el contingut teòric de l'assignatura o sobre el disseny i implementació dels exercicis pràctics. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització d'exercicis pràctics on s'apliquen tècniques bàsiques d'IA. |
45% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves escrites amb preguntes curtes sobre els mètodes bàsics d'IA. |
55% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria s'aplicarà la mateixa avaluació que la primera. Tindran la mateixa avaluació els estudiants que cursin aquesta assignatura com obligatòria o com optativa. Els estudiants d'IA (ETIS/ETIG, en extinció) també tindran la mateixa avaluació. |
Bàsica |
Rich, E.; Knight, K., Inteligencia Artificial (3a ed), McGraw Hill, 1995
Russell, S.; Norvig, P., Artificial Intelligence. A modern approach (3a ed), Prentice Hall, 2010
|
|
Complementària |
Giatarrano, Riley, Sistemas Expertos. Principios y Programación, International Thompson Eds., 2001
Fernández, S., González, J., Mira, J., Problemas resueltos de IA aplicada. Búsqueda y representación., Pearson-Addison Wesley, 2005
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
METODOLOGIES DE LA PROGRAMACIÓ/17234116 | ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
|
Otros comentarios |
Els alumnes de l'assignatura Intel•ligència Artificial (ETIS, ETIG, en extinció) poden anar a les classes d'aquesta assignatura del GEI i tindran el mateix contingut i avaluació. Es recomana realitzar aquesta assignatura als alumnes que tinguin intenció de cursar el Màster en Enginyeria Informàtica: Seguretat Informàtica i Sistemes Intel•ligents o el Màster interuniversitari en Intel•ligència Artificial. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|