DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL Código 17234215
Titulación
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Optativa 1Q
Impartición
Departamento Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MORENO RIBAS, ANTONIO
Correo-e antonio.moreno@urv.cat
david.sanchez@urv.cat
Profesores/as
MORENO RIBAS, ANTONIO
SÁNCHEZ RUENES, DAVID
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante Introducció als conceptes i les tècniques bàsiques de la Intel.ligència Artificial (IA).

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Introducció. Què és la IA. Història de la IA.

Resolució de problemes i cerca. Problema i espai d'estats. Cerca no informada. Cerca heurística. Satisfacció de restriccions. Teoria de jocs.
Representació del coneixement. Característiques d’un sistema de representació del coneixement. Formalismes lògics, sistemes de frames, sistemes de producció, ontologies.
Sistemes basats en el coneixement. Arquitectura d’un Sistema Basat en el Coneixement: base de coneixement i motor d’inferència. Adquisició de coneixement. Ús de tècniques d'aprenentatge automàtic. Aplicacions: control, monitorització, diagnòstic, previsió, ...

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
CM15
CP4
CP5
CP7
13 28 41
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CM15
CP4
CP5
CP7
C4
28 75 103
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves objectives de preguntes curtes
CM15
CP3
CP4
2 2 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. Contingut, exercicis pràctics, bibliografia, mecanisme d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Solucionar problemes específics al laboratori utilitzant les tècniques bàsiques d'IA vistes a les classes magistrals.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes sobre teoria o exercicis pràctics.

Atenció personalitzada
descripción
Sessions de consultes sobre el contingut teòric de l'assignatura o sobre el disseny i implementació dels exercicis pràctics.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CM15
CP4
CP5
CP7
C4
Realització d'exercicis pràctics on s'apliquen tècniques bàsiques d'IA. 45%
Proves objectives de preguntes curtes
CM15
CP3
CP4
Proves escrites amb preguntes curtes sobre els mètodes bàsics d'IA. 55%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

A la segona convocatòria s'aplicarà la mateixa avaluació que la primera.

Tindran la mateixa avaluació els estudiants que cursin aquesta assignatura com obligatòria o com optativa.

Els estudiants d'IA (ETIS/ETIG, en extinció) també tindran la mateixa avaluació.


Fonts d'informació

Bàsica Rich, E.; Knight, K., Inteligencia Artificial (3a ed), McGraw Hill, 1995
Russell, S.; Norvig, P., Artificial Intelligence. A modern approach (3a ed), Prentice Hall, 2010

Complementària Giatarrano, Riley, Sistemas Expertos. Principios y Programación, International Thompson Eds., 2001
Fernández, S., González, J., Mira, J., Problemas resueltos de IA aplicada. Búsqueda y representación., Pearson-Addison Wesley, 2005

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
METODOLOGIES DE LA PROGRAMACIÓ/17234116
ESTRUCTURES DE DADES/17234115
 
Otros comentarios
Els alumnes de l'assignatura Intel•ligència Artificial (ETIS, ETIG, en extinció) poden anar a les classes d'aquesta assignatura del GEI i tindran el mateix contingut i avaluació. Es recomana realitzar aquesta assignatura als alumnes que tinguin intenció de cursar el Màster en Enginyeria Informàtica: Seguretat Informàtica i Sistemes Intel•ligents o el Màster interuniversitari en Intel•ligència Artificial.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.