Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | T9 |
Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel•ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel•ligents i sistemes basats en el coneixement. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| T9 |
Comprèn la importància pràctica de la representació i l'adquisició eficient de coneixement dins la intel·ligència artificial.
Coneix i comprèn l'evolució històrica dels mecanismes de gestió i representació del coneixement.
Es familiaritza amb l'ús pràctic d'alguna eina moderna d'enginyeria del coneixement.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció i conceptes |
Dades, informació i coneixement, els tipus de coneixements i usos, representació del coneixement, Enginyeria del Coneixement, sintaxi i semàntica
|
2. Representació del Coneixement |
La lògica de primer ordre, les normes i els sistemes de producció; representacions orientades a objectes, Representació de xarxa; ontologies
|
3. Coneixement d'Enginyeria |
Cicle de vida del coneixement; Auditoria Coneixement, adquisició de coneixements; Estudi de cas detallat |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
15 |
41 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
30 |
36 |
66 |
Treballs |
|
0 |
15 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
15 |
15 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
9 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs: continguts, calendari d'activitats, avaluació, bibliografia, ...
|
Sessió Magistral |
Classes regulars en què el contingut de l'assignatura s'expliquen.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Les classes pràctiques en què el professor i els estudiants resoldre problemes.
|
Treballs |
Hores fora de classe que l'estudiant va a utilitzar per a les lectures recomanades i treballs pràctics. |
Atenció personalitzada |
El professor proporciona sis hores a la setmana per atendre els dubtes individuals i de grup |
Descripció |
El professor proporciona sis hores a la setmana per atendre els dubtes individuals i de grup |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Una sèrie d'exercicis pràctics que l'alumne haurà de resoldre fora de les hores de classe individual o en grup. |
40% |
Proves pràctiques |
|
Tres exàmens (d'1 a 2 hores de durada) que els alumnes hauran de resoldre individualment en hores de classe corresponents a problemes i exercicis, així com preguntes curtes |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'estudiant no passa la primera avaluació, en segona convocatòria disposara d'un sol examen. |
Bàsica |
Brachman, Ronald J; Levesque, Hector J., Knowledge Representation and Reasoning, 2004, Morgan Kaufmann
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
SISTEMES D'AJUDA A LA PRESA DE DECISIONS MULTI-CRITERI/17665210 | PLANIFICACIÓ I RAONAMENT APROXIMAT/17665204 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|