Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
| | T4 |
Dissenya aplicacions reals amb bases de dades i accés biomètric.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B3 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
La biometria per al reconeixement de les persones |
Definició i descripció
Historia
Estat actual
Desenvolupament futur
Ciència ficció
Tipus de biometria: Cara, ditada, iris, veu, mà, manera de caminar,... |
Reconeixment de la cara |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixment de les ditada |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement de l'iris |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement de la mà |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement de la veu |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement del caminar |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Altres mètodes de reconeixement |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Sistemes integrats pel reconeixement de persones
|
Introducció
SW i HW actuals
Precisió, Fiabilitat, Durabilitat,...
Adquisició i manegament de grans bases de dades
|
L'ètica de la biometria |
Introducció
Privacitat i introssunisme
Drets i deures |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
19 |
19 |
38 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
27.5 |
39.5 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
1 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
12 |
18 |
Proves pràctiques |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del funcionament de l'assignatura. Relació de la Biometria en la societat actual. |
Sessió Magistral |
Explicació de les tècniques bàsiques per al reconeixement de les persones a través de la Biometria (reconeixement de la cara, de l'iris, de la ditada i altres). |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Implementació d'un mètode senzill per al reconeixement de les persones a través d'un llenguatge de programació |
Atenció personalitzada |
Consultes al despatx 243 i per correu electrònic |
Descripció |
Consultes al despatx 243 i per correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Coneixement dels mètodes del reconeixement de les persones basat en la Biometria |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen teòric individual |
50% |
Proves pràctiques |
|
Lliurament d'una pràctica portada a terme en un grup de dos o tres persones. La nota serà individualitzada. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Maltoni, Maio, Jain, Prabhakar, Handbook of fingerprint recognition, Springer,
Wayman, Jain,Maltoni, Maio, Biometric Systems, Springer,
Zhang, Automated Biometrics, Kluwer academic publishers,
Woodward, Orlans, Higgins, Identity Assurance in the Information age. Biometrics, Mc Graw Hill,
Li et al., Handbook of Face Recognition, Springer,
A. Jain et al., Handbook of Biometrics, Springer, 2009
Francesc Serratosa, Albert Solé, Biometria , Universitat Oberta de Catalunya, 2013
Francesc Serratosa, Albert Solé, Biometría , Universitat Oberta de Catalunya, 2013
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
VISIÓ ARTIFICIAL I RECONEIXEMENT DE PATRONS/17665209 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|