Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït. |
| T5 |
Capacitat per analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme el procés de construcció d'un sistema d'informació en totes les seves etapes. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
| | T4 |
Dissenya tecnologies que garanteixen la privacitat per a escenaris d'aplicacions informàtiques i telemàtiques.
| | T5 |
Identifica els components d'un problema de presa de decisions i sap decidir el tipus de model de presa de decisions més adequat.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B3 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Topic |
Sub-topic |
Introduction |
Definitions of privacy
Meanings of privacy
Privacy, a human right
Users, sources of information and collectors of information
Privacy and Big companies
Information that you provide
Who is paying for these services?
What is the price of your data?
Governments, cyber-terrorism, e-crime, etc..
Are the citizens a goal or a collateral victim?
Users: clearly and probably stupid behaviours
Conclusions |
Security and privacy in vehicular communications |
1-Introduction
2-Security & Privacy in VANETS
3-Attacks in VANETS
4-Countermeasures for securing VANETs
5-Protocol: Trustworthy privacy preserving car-generated announcements in vehicular ad-hoc networks
6-Discussion on existing countermeasures
7-Combining a priori and a posteriori countermeasures
8-Message-linkable group signatures
9-Conclusions |
Introduction to Database Privacy and Private Information Release |
1-A Three-Dimensional Conceptual Framework for Database Privacy
1.1-Introduction
1.2-Respondent vs owner privacy
1.3-Respondent vs user privacy
1.4-Owner vs user privacy
1.5-Technology assessment
1.6-Conclusions
2-User Privacy in Web Search
2.1-Introduction
2.2-Standalone PIR relaxations
2.3-GooPIR: h(k)-PIR TrackMeNot
2.4-P2P PIR relaxations: P2P UPIR
2.5-Rational behavior in P2P UPIR
2.6-Conclusions |
Privacy models in databases and data releases |
1-ntroduction
2-Differentially privacy of data releases through k-anonymous
microaggregation
3-From differential privacy to (expected) t-closeness
4-Differential privacy through t -closeness
5-Conclusions |
Statistical Disclosure Control |
1-Introduction
2-Tabular data protection
3-Queryable database protection
4-Microdata protection
4.1-Perturbative masking methods
4.2-Non-perturbative masking methods
4.3-Synthetic microdata generation
5-Evaluation of SDC methods
5.1-Utility and disclosure risk for tabular data
5.2-Utility and disclosure risk for queryable databases
5.3-Utility and disclosure risk in microdata SDC
5.4-Trading off utility loss and disclosure risk
6-Anonymization software
7-Conclusions |
Digital identity and privacy |
1-Introduction
2-Digital fingerprint
3-Users profiles
4-Privacy policies
5-Privacy protecting technologies
5.1-Preserving the User’s Privacy in Web Search Engines
5.2-Preserving the User’s Privacy in Social Networking Sites
5.3-Detecting sensitive information from textual documents
6-Conclusions |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
24 |
36 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
5 |
7 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
5 |
7 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
La primera sessió està destinada a presentar l'assignatura, de manera que es descriuen els objectius, el temari, i com s'avaluarà l'assignatura. |
Sessió Magistral |
El professor desenvoluparà el temari de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els estudiants han de realitzar quatre treballs de classe.
Cada treball té un objectius que els estudiants han d'assolir mitjançant la realització d'uns exercicis.
Al finalitzar la pràctica els estudiants exposaran el seu treball a classe. |
Atenció personalitzada |
Pràctiques a laboratoris:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle.
Sessió Magistral:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle. |
Description |
Pràctiques a laboratoris:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle.
Sessió Magistral:
Els alumnes poden consultar qualsevol dubte al professor. Ho poden fer en hores de classe, anant al seu despatx en hores de consulta, a través de correu electrònic, o mitjançant l’entorn del moodle.
Si un estudiant vol venir fora de les hores de consulta es necessari haver fixat prèviament la trobada. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Els estudiants han de realitzar quatre treballs de classe.
Els treballs es poden fer de forma individual o en grups de dos estudiants. |
25 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Els estudiants realitzaran una prova escrita sobre la part del temari corresponent a unitat 5.
La superació d'aquesta prova és necessària per aprovar l'assignatura. |
37.5 |
Proves de desenvolupament |
|
Els estudiants realitzaran una prova escrita sobre la part del temari corresponent a les unitats 1, 2, 3 i 4.
La superació d'aquesta prova és necessària per aprovar l'assignatura. |
37.5 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els alumnes que no superin l'avaluació continuada hauran de realitzar un examen global en segona convocatòria, i lliurar els treballs de classe que s'han plantejat al llarg del curs. L'examen constarà de dues parts, corresponents als dos blocs de l'assignatura (primera part: unitats 1, 2, 3 i 4 - segona part: unitat 5). Cada part es puntuarà sobre 10 punts. Per aprovar l'examen cal obtenir com a mínim un 4 en cadascuna de les parts, i la suma de les dues parts ha de ser superior a 10 punts. Els treballs de classe han de tenir una nota mínima de cinc per superar l'assignatura. En el cas de suspendré els treballs de classe també es suspendrà l'assignatura. Els estudiants no poden portar dispositius electrònics en cap de les proves escrites. |
Bàsica |
Josep Domingo-Ferrer, Inference Control in Statistical Databases, , 2002
Alexandre Viejo Galicia i Jordi Castellà-Roca, Privadesa, , 2011
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
SEGURETAT MULTIMÈDIA/17665211 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
CRIPTOLOGIA I SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ/17665108 |
|
|
Other comments |
Es recomana que s'hagi cursat l'assignatura de Criptologia i Seguretat de la Informació, i que a continuació d'aquesta assignatura es cursi Seguretat Multimèdia. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|