Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T5 |
Capacitat per analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme el procés de construcció d'un sistema d'informació en totes les seves etapes. |
| T9 |
Capacitat per aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel•ligència artificial per modelitzar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel•ligents i sistemes basats en el coneixement. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
| | T5 |
Identifica els components d'un problema de presa de decisions i sap decidir el tipus de model de presa de decisions més adequat.
| | T9 |
Dissenya tecnologies que garanteixen la privacitat per a escenaris d'aplicacions informàtiques i telemàtiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B3 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
1.1 Objectius de la presa de decisions
1.2 Com enfocar un problema de presa de decisions multicriteri
|
2. Tipus de dades en els criteris |
2.1 Dades numèriques
2.2 Dades categòriques
2.3 Dades amb incertesa
|
3. Mètodes basats en la Teoria de la Utilitat |
3.1 Introducció
3.2 Etapes del procés: agregació i ordenacio.
3.3 Operadors d'agregació. Propietats.
|
4. Mètodes basats en Relacions de Preferència |
4.1 Introducció
4.2 Relacions d'outranking
4.3 ELECTRE
|
5. Relacions entre el model MCDA i les tècniques d'Intel·ligència Artificial |
5,1 IA en MCDA
5.2 MCDA en IA
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
29.5 |
35.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
3 |
6 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels professors, dels objectius de l'assignatura, metodologia docent i forma d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els continguts bàsics de l'assignatura amb exemples. Posant a disposició de l'alumne tot el material que necessiti per a l'estudi de la matèria. |
Presentacions / exposicions |
L'estudiant haurà de preparar un recull de materials de recerca (articles científics) i presentar-los en un informe en grup. Es farà una presentació oral del treball. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es farà una pràctica individual usant software lliure específic de sistemes de presa de decisions amb un cas d'estudi concret, o bé s'implementarà un petit software propi. Es lliurarà un informe final que s'avaluarà. |
Pràctiques a través de TIC |
Es faran exercicis sobre els mètodes estudiants amb software lliure especialitzat en aqust tipus de sistemes. Caldrà lliurar un breu informe d'alguns d'aquests exercicis. |
Atenció personalitzada |
El professor atendrà consultes personalitzades al seu despatx en l'horari establert. També es respondran dubtes durant l'horari de consultes habitual o bé a través del email.
D'altra banda, s'obrirà un forum de l'assignatura en el Moodle per a facilitat l'intercanvi de missatges entre tots els participants.
|
Descripció |
El professor atendrà consultes personalitzades al seu despatx en l'horari establert. També es respondran dubtes durant l'horari de consultes habitual o bé a través del email.
D'altra banda, s'obrirà un forum de l'assignatura en el Moodle per a facilitat l'intercanvi de missatges entre tots els participants. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Es valorarà el contingut del recull de material sobre un tema plantejat pel professor i també l'explicació que l'estudiant faci a classe. |
30% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Resolució de petits exercicis per consolidar els coneixements teòrics.
Alguns exercicis es recolliran i avaluaran.
També s'avaluarà la participació a classe. |
10% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Es resoldrà un cas pràctic usant software lliure existent, o bé es desenvoluparà un programa propi. |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzarà una prova escrita individual. Cal treure una nota mínima de 5 a l'examen per aprovar l'assignatura. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Figueira, J., Greco, S., Ehrgott, M (eds), Multiple Criteria Decision Analysis, Springer, 2005
Doumpos, M., Grigoroudis, E., Multicriteria Decision Aid and Artificial Intelligence, Wiley, 2013
|
|
Complementària |
http://www.cs.put.poznan.pl/ewgmcda/, Euro working group on MCDA, ,
http://www.mcdmsociety.org/, Int Society on MCDM, ,
Matthias Ehrgott, José Rui Figueira and Salvatore Greco, Trends in Multiple Criteria Decision Analysis, Springer, 2010
Torra, V., Narukawa, Y., Modelling Decisions: Information fusion and Aggregation operators, Springer, 2005
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|