Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica. |
| A3 |
Capacitat per a la modelització matemàtica, càlcul i simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques d'investigació, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| T4 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar mecanismes de certificació i garantia de seguretat en el tractament i accés a la informació en un sistema de processament local o distribuït. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B3 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
| | A3 |
Aplica les tècniques apreses en contextos concrets.
| | D1 |
Analitza els problemes i les causes des d'un enfocament global i a mitjà i llarg termini.
| | T4 |
Dissenya sistemes que permetin la protecció, l'accés condicional i la detecció de distribució il·legal de contingut multimèdia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B3 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
Introduction |
1-Definition
2-Multimedia contents
3-Multimedia industry
4-Devices and systems
5-Threats |
Copyright |
1-Definition
2-History
3-Protection
4-Works protected
5-Rights
6-Infringiment
7-Copyleft
8-Creative Commons
9-Software licenses
10-Laws
11-Technologies |
Digital Rights Management (DRM) |
1-Definition
2-Basic structure of a DRM system
3-Copy prevention
4-Copy detection
5-Examples of DRM |
Copy prevention |
1-Multimedia encryption
1.1-Confidentiality of multimedia content
1.2-Access control
1.3-Cryptographic toolbox
1.4-The multimedia encryption paradigm
1.5-Multimedia encryption schemes
2-Key management for multimedia access and distribution
2.1-Conditional access systems: satellite, cable and terrestrial distribution
2.2-Examples
2.2.1-DVB
2.2.2-VoIP
2.2.3-Skype
3-Broadcast encryption
3.1-Introduction
3.2-Toy example
3.3-Practical examples |
Copy detection |
1-Introduction
2-Steganography
2.1-Introduction
2.2-Properties of steganography schemes
2.3-Types of steganographic protocols
2.4-Steganography methods
2.4.1-Preliminary methods
2.4.2-Substitution systems and bitplane tools
2.4.3-Transform domain techniques
2.4.4-Spread spectrum and information hiding
2.4.5-Statistical steganography
2.4.6-Distortion techniques
2.4.7-Cover generation techniques
3-Steganalysis
4-Watermarking
4.1-Introduction
4.2-History
4.3-Watermarking terminology
4.4-Properties of watermarking schemes
4.5-Classification of watermarking applications
4.6-Watermarking applications
4.7-Methods
5-Fingerprinting
5.1-Introduction
5.2-Terminology
5.3-Examples of fingerprinting
5.4-Properties
5.5-Fingerprinting schemes
5.5.1-Collusion secure fingerprinting
5.5.2-Traitor tracing |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
22 |
33 |
55 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
4 |
6 |
Proves de desenvolupament |
|
4 |
9 |
13 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
The first session introduces the subject, describing the objectives, schedule, and how the course will be assessed. |
Sessió Magistral |
The teacher explains the units of the course. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
The students have to develop a copy detection technique.
The practice will be done in groups of two.
The students will present their works in class. All works (techniques developed) compete between them. The best work obtains the best grade. |
Atenció personalitzada |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
Lecture:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle. |
Descripció |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
Lecture:
The students can ask questions related with the subject to the teacher. They can do their questions in class, to his office in office hours, through email, or Moodle.
The students can be attended out of office hours if they previously agree a meeting with the teacher. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
The students have to develop a copy detection technique.
The practice can be performed individually or in a group of two students.
The students will present their works in class. All works (techniques developed) compete between them. The best work obtains the best grade. |
30 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
The students have to conduct a written test of the units 1 and 2.
Passing this test is required to pass the course.
|
10 |
Proves de desenvolupament |
|
There are two written test.
The first test comprises the units 3 and 4.
The second test comprises the unit 5.
Both written tests have the same weight, i.e. a 30% each of them.
Passing both tests is required to pass the course.
|
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Students who do not pass the subject in the continuous assessment have to carry out a examination on the second call, and deliver the practice. The exam will consist of three parts, corresponding to the three parts of the course (first part: units 1 and 2 - second part: units 3 and 4 - third part: unit 5). Each part is scored out of 10 points. The students have to obtain at least 4 in each of the parts to pass the examination, and the sum of the three parts must be greater than 15 points. The practice must have a minimum of five to pass the course. Otherwise, the students can no pass the course. Students may not bring any electronic devices on the written tests. |
Bàsica |
William Rosenblatt, Digital Rights Management: Business and Technology, Hungry Minds Inc,U.S., 2002
Jessica Litman, Digital Copyright: Protecting Intellectual Property on the Internet, Prometheus Books , 2000
Stefan Katzenbeisser, Fabien A. P. Petitcolas, Information Hiding techniques for steganography and digital watermarking, Artech House , 2000
Ingemar Cox, Matthew Miller, Jeffrey Bloom and Jessica Fridrich, Digital Watermarking and Steganographt, Morgan Kaufmann, 2007
Mauro Barni and Franco Bartolini, Watermarking Systems Engineering: Enabling Digital Assets Security and Other Applications, Dekker, 2007
James F. Ransome and John R. Rittinghouse, Voice over Internet Protocol (VoIP) Security, Digital Press, 2004
Rainer Böhme, Advanced Statistical Steganalysis , Springer, 2010
Anjan Kumar Payra, Steganology for the Computer Forensics Examiners: Steganography,Steganalysis,Sterilization techniques for security issues, LAP LAMBERT Academic Publishing, 2013
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CRIPTOLOGIA I SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ/17665108 | PROTECCIÓ DE LA PRIVADESA/17665206 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|