Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Integrar nous nanomaterials i tecnologies en dispositius electrònics i optoelectrònics (competència de l'especialitat Microsistemes Electrònics).
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Descriu els principis de funcionament dels dispositius fotònics.
Descriu els principis de funcionament dels dispositius electrònics per a aplicacions d'alta freqüència.
Valora la varietat i utilitats dels principals dispositius fotònics i electrònics d'alta freqüència.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introduccio |
Conceptes bàsics de materials semiconductors per a optoelectrònica i radiofreqüència.
Natura de la llum: ondulatòria i corpuscular.
Consideracions energètiques de la llum.
Interacció Llum-Matèria. |
Emissors de llum |
Díodes emissors de llum (LED). Conceptes bàsics, materials, tipus, característiques.
Làsers. Conceptes bàsics. Tipus. Làsers de semiconductors. Característiques de la radiació. Aplicacions.
|
Detectors de Llum |
Conceptes bàsics: resposta espectral, sensibilitat, detectivitat, temps de resposta.
Detectors fotònics. Fotodíodes, fototransistors i fotoconductors.
Soroll en fotodetectors. |
Dispositius fotovoltaics |
Principis de funcionament. Característiques I-V.
Resistència en sèrie i circuit equivalent.
Materials, dispositius i eficiències. |
Dispositius de radiofreqüència |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
27 |
41 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
18 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es repassaran les metodologies a emprar en l'assignatura, els continguts, els objectius d’aprenentatge, els mètodes d'avaluació i la bibliografia de referència. |
Sessió Magistral |
S’exposaran els continguts teòrics de l'assignatura, així com exemples representatius. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants hauran de presentar davant dels seus companys i individualment un treball d'ampliació que realitzaran durant el curs. |
Pràctiques a laboratoris |
Es realitzaran quatre pràctiques de laboratori per treballar experimentalment els conceptes explicats a les classes magistrals. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran resoldre els dubtes que els sorgeixin de forma individual en el despatx del professor corresponent. |
Descripció |
Els alumnes podran resoldre els dubtes que els sorgeixin, tant en el seguiment de les classes magistrals com en la realització de les pràctiques presentant-se dins l'horari de consultes, al despatx dels professors que es facin càrrec de l'assignatura o be acordant una cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Els estudiants realitzaran una presentació oral davant dels seus companys sobre un tema d'ampliació dels continguts dels curs. S'avaluarà l'ordre, la claredat, la correcció i les capacitats de comunicació de nous conceptes relacionats amb els dispositius optoelectrònics i de radiofreqüència. |
40 % |
Pràctiques a laboratoris |
|
Els estudiants hauran de redactar una memòria completa de una les pràctiques a laboratori que facin. Els informes hauran de tenir una introducció amb els conceptes bàsics, una exposició del objectius de la pràctica, una discussió raonada dels resultats obtinguts i de les conclusions que se n'extreguin. |
40 % |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Els estudiants hauran de realitzar una prova on hauran de respondre raonadament a preguntes curtes i problemes relacionats amb els continguts de l'assignatura per a demostrar l'assoliment de les competències corresponents. |
20 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria es realitzarà el mateix tipus de proves. |
Bàsica |
Safa O. Kasap, Optoelectronics and Photonics, Principles and Practices, , Prentice Hall
Bahaa E. A. Saleh, Malvin Carl Teich, Fundamentals of Photonics, 2a, John Wiley & Sons
|
|
Complementària |
John Wilson, John Hawkes, Optoelectronics: an introduction, 3a, Prentice Hall
Abdul Al-Azzawi, Photonics, Principles and Practices, , CRC Press
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DISPOSITIUS SEMICONDUCTORS AVANÇATS/17675207 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MICROSISTEMES I NANOSISTEMES SENSORS/17675210 | DISPOSITIUS I TECNOLOGIES MICROELECTRÒNICS I NANOELECTRÒNICS/17675102 | NANOMATERIALS EN ENGINYERIA ELECTRÒNICA/17675208 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|