Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A9 |
Respondre a les necessitats del pacient, famílies i comunitat, planificant, executant i avaluant les cures d'infermeria. |
| A21 |
Comunicar-se de forma efectiva amb pacients, família, comunitat i amb l'equip interdisciplinari. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer aspectes ètics i legals en el camp de les drogodependències i altres addiccions
Analitzar la influència de factors culturals i socials
| | A4 |
Destacar la importància del rol d'infermeria de salut mental i la seva intervenció com a membre en l'equip multidisciplinari
| | A9 |
Conèixer formes de cura, reinserció i programes de rehabilitació
Conèixer les tècniques de comunicació, observació i valoració davant del pacient amb problemes d'addicció
Valorar l'impacte de la malaltia per utilització de substàncies psicoactives en la qualitat de vida de l'individu i família
Considerar des de la perspectiva de la cura el suport al pacient i a la família
| | A21 |
Conèixer les tècniques de comunicació, observació i valoració en front al pacient amb problemes d’addicció
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
Unitat Temàtica I: Conceptes bàsics per l’estudi e intervenció en les drogodependències i altres addicions. |
Tema 1: Conceptes bàsics, terminologia i clasificacions.
Tema 2: Aspectes històrics i socioculturals.
Tema 3: Epidemiologia de les addiccions.
Tema 4: Models conceptuals i rol d'infermeria.
|
Unitat Temàtica II: Prevenció, avaluació e intervenció: Educació per a la salut, programes, recursos i estratègies a seguir des d’una perspectiva multidisciplinar. |
Tema 1: Modalitats de Prevenció.
Tema 2: Modalitats d'Intervenció, tractament, rehabilitació i reinserció.
Tema 3: Recursos assistencials.
Tema 4: Investigació en el marc de les drogodependències i addicions. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
17 |
31 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
17 |
29 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura i activitats per a prendre contacte i recollir informació dels alumnes. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura de forma interactiva i participativa introduint elements d’anàlisi i reflexió. |
Pràctiques a laboratoris |
Tallers interactius en grups reduïts, participatius, basats en el treball i participació activa de l’estudiant. Es reflexionarà de forma individual i en grup.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Es realitzaran tutories personalitzades, bé de forma presencial o mitjançant l’espai moodel de l’assignatura. |
Descripció |
Es realitzaran tutories personalitzades, bé de forma presencial o mitjançant l’espai moodel de l’assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Tallers interactius en grups reduïts, participatius, basats en el treball i participació activa de l'estudiant. Es reflexionarà de forma individual i en grup.
S'avaluarà la participació, l'anàlisi i la reflexió. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
El treball es realitzarà en grups de tres. El tema serà assignat pel professor/a.
Presentació oral 15%/ Presentació escrita 15%. |
30% |
Proves mixtes |
|
Prova objectiva que podrà combinar preguntes de desenvolupament, preguntes curtes i/o proves objectives tipus test i/o casos clínics. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera convocatòria Modalitat d'avaluació continuada: Per poder obtenir la nota final cal haver superat totes les parts segons el seu percentatge de puntuació. La falta d'assistència als tallers penalitzarà la nota final. Segona convocatòria L'alumne que no hagi superat les diferentes parts segons en base al percentatge indicat haurà de realitzar una prova objectiva de pregunta tipus test, curta i/o cas clínic. El programa pot estar subjecte a possibles modificacions de les que s'informarà a l'aula prèviament. D'acord a l'article 21 de la normativa acadèmica, durant les activitats avaluatives estarà limitat l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant". Els telèfons mòbils, tables i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual comporta al'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
Una vegada iniciada l'assignatura s'indicaran les fonts d'informació. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|