Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A20 |
Coneixements rellevants sobre les evidències científiques en salut per a aplicar-lo a la investigació, la presa de decisions i la resolució de problemes en la pràctica infermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A20 |
Identificar les necessitats d’informació relacionades amb les cures de salut tant personals com les dels usuaris
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
Tema |
Subtema |
UNITAT TEMÀTICA I:
Informació i coneixement i la seva relació amb les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
|
- Dades, informació i coneixement
- Característiques de la informació disponible en l'actualitat
- Concepte de "font d'informació"
- Diferents fonts d'informació
- Concepte de TIC
- Competència Informacional
|
UNITAT TEMÀTICA II:
Ètica de la informació
|
- Dret d’accés universal a la informació
- Respecte a les persones i les cultures
- Privacitat i confidencialitat
- Propietat intel•lectual y copyrigth
- Comportament a la xarxa
- Preservació i emmagatzematge de la informació
|
UNITAT TEMÀTICA III:
La cerca bibliogràfica
|
- Fases de la cerca i selecció de la informació
- Els catàlegs en línia de les biblioteques
- Les bases de dades professionals
- Sistemes de gestió de referències bibliogràfiques
|
UNITAT TEMÀTICA IV:
La informació a Internet |
- Característiques de la informació
- Fonts d'informació
- Avaluació de la informació
- Seguretat i privacitat en Internet
|
UNITAT TEMÀTICA V:
Ús professional de les Tecnologies de la Informació i Comunicació
|
- Blocs
- Xarxes socials professionals
- Comunicació audiovisual
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
6 |
2 |
8 |
Fòrums de discussió |
|
2 |
2 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
6 |
16 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
8 |
2 |
10 |
Treballs |
|
8 |
30 |
38 |
Pràctiques a través de TIC |
|
8 |
6 |
14 |
Seminaris |
|
10 |
5 |
15 |
Estudis previs |
|
4 |
5 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
2 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
24 |
30 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura; presa de contacte; expectatives dels estudiants; informació en relació a l'evolució de l'assignatura: cronograma d'activitats i sistema d'avaluació. |
Fòrums de discussió |
Activitats en el Moodle de l'assignatura on es debat sobre la resolució de problemes, els exercicis i els treballs que s'han de resoldre durant el desenvolupament de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne de forma autònoma, amb el seguiment de la professora, mitjançant tutoria presencial o virtual i que l'estudiant haurà de lliurar en una data concreta i en format electrònic, a l'espai Mooddle de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació necessaris per fer els treballs, participar en els fòrum o resoldre exercicis. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Temps que la professora té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Podrà ser de forma presencial o mitjançant el correu electrònic. Per a la modalitat presencial, l' estudiant haurà de demanar cita prèviament, dins de l'horari establert al començament de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
- Omplir diversos test en línia
- Efectuar l'avaluació d'articles i planes web
- Dissenyar i portar a terme la cerca estructurada sobre un tema.
- Fer les entrades en les bases de dades obertes a Moodle amb la informació que es demana.
|
60%
|
Pràctiques a través de TIC |
|
- Editar un vídeo personal
- Crear un perfil en una xarxa professional
- Crear compte email
- Obrir un espai d'emmagatzemament d'informació a Internet
|
40% |
Proves mixtes |
|
- Proba de validació:
Examen en línia amb exercicis semblats als efectuats durant l'avaluació continuada
|
Valida la qualificació obtinguda mitjançant l'avaluació continuada |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Cal presentar tots els treballs i fer la proba de validació. - La no presentació en el terme fixat de qualsevol d'aquestes activitats serà motiu d'exclusió de l'avaluació continuada i l'estudiant haurà de presentar-se directament a l'examen de recuperació. - Per superar l'assignatura, la suma de les qualificacions dels treballs i pràctiques a través de les TIC ha de ser 5. - Si aquesta nota és inferior, l'estudiant haurà de fer l'examen de recuperació. PROBA DE VALIDACIÓ: - Presentació obligatòria per validar la nota obtinguda a l'avaluació continuada. - Es farà en línia, amb connexió a Internet - Tindrà una durada de 2h. - Es composarà d'exercicis semblants als realitzats durant l'avaluació continuada LA NOTA FINAL DE L'ASSIGNATURA SERÀ LA MITJANA ARITMÈTICA ENTRE LA NOTA DE L'AVALUACIÓ CONTINUADA I LA NOTA DE LA PROBA DE VALIDACIÓ. Aquesta mitjana no es farà si la proba de validació es suspèn. Si l'estudiant suspèn aquesta proba, haurà de fer l'examen de recuperació i la qualificació final de l'assignatura serà l'obtinguda en aquest examen. EXAMEN DE RECUPERACIÓ: - Es farà en línia, amb connexió a Internet - Tindrà una durada de 4h, amb un descans a la mitja part. - Es composarà d'exercicis semblants als realitzats durant l'avaluació continuada Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'aquesta assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector.
|
Bàsica |
Buxarrais Estrada, M. Rosa ; Tey Teijón, Amèlia , Ética de la información , Darrera edició disponible , Editorial UOC, S.L.
Weckert, John ; Adeney, Douglas, : Ética informática y de las ciencias de la información, Darrera edició disponible , Editorial Fragua
Cordón García, JA et al, Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0, Darrera edició disponible, Editorial Pirámide
|
Web de la Biblioteca Virtual en Salud de España: http://bvs.isciii.es/E/index.php Avís: Hi haurà una bibliografia complementària recomanada a cadascuna de les activitats programades |
Complementària |
Sahagún, Felipe , De Gutenberg a Internet : la sociedad internacional de la información , Darrera edició disponible , Fragua
Blázquez, Niceto , El desafío ético de la información , Darrera edició disponible , Edibesa
Sanchis Martínez, María Trinidad , Derechos de autor, digitalización e Internet , Darrera edició disponible , Editorial Universitas, S.A.
Medina Aguerrebere, P., Fuentes de información médica, Darrera edició disponible , Editorial UOC
Katz JE., Rice RE., Consecuencias sociales del uso de Internet, Darrera edició disponible , Editorial UOC
Ferran N., Pérez-Montoro, M, Búsqueda y recuperación de la información, Darrera edició disponible , Editorial UOC
, , ,
José Antonio Cordón García, Jesús López Lucas, José Raúl Vaquero Pulido , Manual de búsqueda documental y práctica bibliográfica , Darrera edició disponible , Madrid : Pirámide
Conocimiento y localización de las fuentes de información según el ámbito de la consulta, Abella Espar, MT, Darrera edició disponible, Editorial UOC
Aragón Reyes, Manuel , Incidencia de internet en los derechos fundamentales , Darrera edició disponible , Banco Santander Central Hispano, S.A. Asesoría
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|