Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a l'enologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquirir coneixements bàsics relatius al concepte de camp, fent especial èmfasi en els camps elèctric i magnètic i també en les forces i potencials electrostàtics, relacionant-los amb els produïts pels ions i dipols moleculars.
Adquirir coneixements bàsics relatius al moviment ondulatori.
Aprendre a utilitzar els equips i el material de laboratori i realitzar correctament els procediments experimentals, interpretant els resultats experimentals i l'error associat a ells.
Conèixer els fonaments de la mecànica de fluids.
Conèixer els principis de la mecànica newtoniana i les relacions que es deriven d'ells, aplicant-los al moviment d'una partícula i d'un sistema de partícules.
Conèixer què és la radiació electromagnètica i quines són les seves causes. Conèixer l'espectre electromagnètic i comprendre els fonaments de l'òptica física i òptica geomètrica.
Tenir un coneixement clar de les magnituds físiques, els sistemes d'unitats que s'amiden i l'equivalència entre ells.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I.-MECÀNICA |
1.- Magnituds, unitats i dimensions.
2.- Dinàmica d'una particula. Teoremes de conservació.
3.- Moviment oscil·latori.
4.- Forces centrals.
5.- Sistemes de particules.
6.-Fluids. Hidrostàtica. Dinàmica de fluids.
|
II.-ELECTROMAGNETISME |
1.- Electrostàtica. Camp i potencial elèctrics. Energia potencial elèctrica.
2.- Electrocinètica. Circuits elètrics.
3.- Camp magnètic. Moviment de càrregues en camps magnètics. Inducció magnètica.
|
III.- ONES |
1,. Moviment ondulatori. Caracterstiques generals.
2.- Radiacció electromagnètica.
3.- Principis d'òptica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Seminaris |
|
30 |
40 |
70 |
Pràctiques a laboratoris |
|
45 |
10 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i dels objectius formatius que pretén. |
Sessió Magistral |
Explicació teòrica dels contiguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Ressolució de casos pràctics relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització al laboratori de diferents experiments físics relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció a l'alumne al despatx del professor per tal de resoldre dubtes conceptuals i d'aplicació pràctica relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
L'assistència a les sessions de laboratori és obligatòria, així com la presentació d'un informe.
Es realitzarà una prova de pràctiques on s'avaluaran els coneixements adquirits al laboratori de pràctiques. |
25 % |
Proves pràctiques |
|
Es realitzaran dues proves pràctiques, tenint en compte els grans apartats de que consta l'assignatura. |
75 % |
Altres |
|
Les proves pràctiques: -avaluaran la capacitat d'aplicar els conceptes teòrics introduits a les sessions magistrals. -inclouran resolucions de casos pràctics similars als plantejats en els seminaris. -inclouran conceptes relacionats amb els experiments de laboratori. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació en segona convocatòria: La qualificació de pràctiques comptarà un 25 % de la nota final. Es realitzarà una prova de tot el temari de l'assignatura que comptarà un 75 % de la nota final. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Gettys, W.E., Keller, F.J. and Skove, M.J., Física clásica y moderna., , McGraw-Hill
Serway, R. A. and Jewett, J.W., Física para Ciencias e Ingenierías (Volums I i II) , , Paraninfo
Tippler, P.A., Física. (Volums I i II), , Reverté
X. Ruiz, R. solé, Jna Gavaldà i J. Massons, Física para las ciencias de la vida, Programa Eina, URV
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|