Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Presentar i comunicar resultats d'investigació.
Analitzar resultats d'investigació, i ser capaç de treure conclusions.
Tenir criteri per a seleccionar la tècnica analítica
Ser capaç d'aplicar la tècnica seleccionada.
Ser capaç d'interpretar els resultats analítics obtinguts.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
1. Introducció a l'anàlisi del vino. La Sistemàtica Analítica
|
|
2. La qualitat de la mesura enològica. Validació de mètodes d' anàlisi.
|
|
3. Tècniques de separació en l'anàlisi enològic. Preparació de la mostra. |
|
4. Cromatografia de gasos: aplicacions enològiques.
|
|
5. Cromatografia líquida: aplicacions enològiques.
|
|
6. Sensometria instrumental: Llengua, nas i ull electrònics. Mètodes multiparamètrics |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
9 |
15 |
24 |
Debats |
|
1 |
4 |
5 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
19 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
6 |
14 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0.5 |
2 |
2.5 |
Proves objectives de tipus test |
|
0.5 |
2 |
2.5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
En iniciar les classes, els professors donaran una visió general de l'assignatura per tal de facilitar a l'alumne la contextualització y abast de l'assignatura dins de l'àmbit del Màster
|
Sessió Magistral |
En aquestes sessions els professors de l'assignatura donaran els coneixements necessaris pertal d'adquirir els fonaments teòrics de l'assignatura |
Debats |
Es debatran els temes que es creguin necessaris per a que els alumnes puguin aprofundir en els diferents temes tractats. La participació via moodle permet la participació en el debat de manera asíncrona facilitant la participació de cada un dels alumnes quan aquests han pogut buscar i processar la informació necessària per enriquir de manera satisfactòria el debat |
Presentacions / exposicions |
Els treballs s'han de presentar de manera escrita però, se'n seleccionaran alguns per ser exposats de manera oral a classe. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució de problemes pràctics concrets a l'aula o, en el cas de ser necessari, en el laboratori. |
Atenció personalitzada |
L'alumne pot contactar amb els professors del màster via correu electrònic per tractar temes de ràpida solució.
En cas de problemes personals o de resolució complexa, podeu contactar per aquesta mateixa via amb el / s professor / s per concretar una cita presencial. |
descripción |
Els alumnes poden contactar amb el / s professor / s de l'assignatura via correu electrònic al llarg de tot el curs per resoldre els problemes o qüestions que es plantegin en el desenvolupament del mateix |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Debats |
|
S'avaluarà tant la participació com la qualitat dels comentaris efectuats |
10%-15% |
Presentacions / exposicions |
|
S'avaluarà tant el contingut dels treballs com la presentació, ja sigui escrita o oral
|
40-50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
S'avaluarà l'adequació de les respostes a les qüestions plantejades. |
15%-20% |
Proves objectives de tipus test |
|
S'avaluarà l'adequació de les respostes a les qüestions plantejades. |
15-20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'assignatura té convocatòria única. En casos concrets on hi hagi hagut problemes de lliurament de treballs fora de termini, manca de lliuraments de treballs o no realització de proves, es pot concretar un segon examen amb l'alumne tenint en compte les consideracions oportunes en cada cas. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no hagin estat autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Blouin, Jacques, Analyse et composition des vins : comprendre le vin , 2008, Dunod, cop.
Patrick Iland, Chemical analysis of grapes and wine : techniques and concepts , 2004, Campbelltown, SA : Patrick Iland Wine Promotions,
Bruce W. Zoecklein et al., Wine analysis and production /, 1999, New York : Kluwer Academic/Plenum Pub., cop
OIV, Métodos internacionales de análisis de los vinos y de los mostos , -, http://www.oiv.int/oiv/info/esmethodesinternationa
Gary D. Christian ; [versión española Mª Teresa Aguilar Ortega , Química analítica , 2009, Limusa
Saña i Vilaseca, Josep, Química : per a les ciències de la naturalesa i l'alimentació , 1993, Vicens Vives
Jerry Bell et al. , Química : un proyecto de la American Chemical Society , 2005, Reverté
|
|
Complementària |
|
Diferents articles científics relacionats amb els temes que els alumnes de l'assignatura escullin per realitzar els diferents treballs, debats i controls. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|