Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.3 |
Valorar l'impacte econòmic, social i mediambiental de les solucions tècniques |
| A1.5 |
Tenir la capacitat d'aplicar les tècniques de màrqueting i comercialització de productes alimentaris i plantes cultivades |
| A2.2 |
Realitzar, redactar i signar mesuraments, segregacions, parcel•lacions, valoracions, taxacions, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica coneixements d’economia
| | A1.3 |
Estima de forma bàsica la viabilitat econòmica dels projectes.
| | A1.5 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de valoració d'empreses agràries i comercialització.
Descriu les funcions i els serveis de la comercialització.
Diferencia entre els diferents tipus de contractes i redactar un contracte
Analitza un canal comercial i els agents que intervenen.
Interpreta les normes de qualitat dels productes agraris i relacionar-los amb les denominacions específiques d'origen.
Descriu els tipus de mercats agraris i el seu funcionament.
Elabora un pla de màrqueting per a un producte agroalimentari.
| | A2.2 |
Identifica els conceptes bàsics que intervenen en la valoració agrària
Diferencia entre valoracions de finques rústiques, instal•lacions agràries i empreses agràries.
Valora finques rústiques, instal lacions i empreses agroalimentàries utilitzant els mètodes habituals de valoració.
Aplica mètodes estadístics a la valoració d'empreses agroalimentàries.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1.- COMERCIALITZACIÓ EN IAA |
1.1.- Oferta, demanda, preu i elasticitats.
1.2.- Introducció a la comercialització de productes agraris.
1.3.- Agents de comercialització.
1.4.- Contractació i comercialització de productes agraris.
1.5.- Mercats agraris.
1.6.- La regulació del mercat de productes agraris en la UE.
1.7.- El Pla de Marketing. |
2.- VALORACIÓ EN IAA |
2.1- Introducció a la valoració agrària
2.2.- Mètodes de valoració.
2.3.- Valoració d'empreses agràries. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
10 |
28.5 |
38.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
28.5 |
31.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Orientació i resolució de dubtes.
L'horari de consultes serà els dijous de 17:00 a 19:00 |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Opcionalment i en casos concrets i degudament justifiocats, aquesta metodologia es pot derivar en treballs a corregir a l'aula o similar. |
50% |
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'estudiant ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'estudiant ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l'estudiant és breu |
25%
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Hi haurà segona convocatòria que consistirà en avaluar les proeves pràctiques i les preguntes curtes |
Bàsica |
, , ,
|
CALDENTEY, P.; i DE HARO, T (2004). “Comercialización de productos
agrarios” (5ª Edición). Editorial Agrícola Española y Mundi-Prensa
S.A. Madrid. CABALLER, V. (2008). “Valoración
agraria: teoría y práctica.” (5ª Edición). Ed. Mundi-Prensa. S.A. Barcelona. GUADALAJARA, N. (2010) “Valoración
agraria. Casos prácticos”. (2ª Edición). Mundi-Prensa. S.A. Barcelona Documentació complementària que s’anirà incloent al
Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|