Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A2.1 |
Manejar especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
| B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.3 |
Desenvolupar la feina de forma efectiva i resistir a l'adversitat |
| B1.4 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva |
| B3.1 |
Funcionar bé en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B4.2 |
Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu |
| B4.3 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
| B5.3 |
Resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat i raonament crític en el seu àmbit professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C2.2 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Transferència de tecnologia: entendre, interpretar, comunicar i adoptar els avenços en el camp agrari.
Culmina, en un entorn professional real, l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació.
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Agroalimentari amb l'experiència directa en un entorn professional real.
Es familiaritza amb els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit.
| | A2.1 |
Interpreta normes, procediments, protocols, estàndards, manuals i els aplica en casos pràctics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Usa un llenguatge apropiat a la situació
Coneix, comprèn i utilitza els principis de presa de decisions mitjançant l'ús dels recursos disponibles pel treball en grups multidisciplinaris.
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís; es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B1.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva, buscant el benefici mutu, basant-se en els objectius i no en les posicions
| | B3.1 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip
| | B3.2 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B4.3 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de presa de decisions mitjançant la transferència de tecnologia: entén, interpreta, comunica i adopta els avenços en el camp agrari.
Coneix, comprèn i utilitza els principis de presa de decisions mitjançant l'ús dels recursos disponibles pel treball en grups multidisciplinaris.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C2.2 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El procediment per a l'assignació de pràctiques externes es detalla a la
Guia de l'estudiant de PE que trobareu a la web de PE del Centre (http://matrix.etseq.urv.es/practiques/). |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
0 |
2 |
2 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
267.5 |
267.5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
12 |
8 |
20 |
Memòria |
|
0 |
10 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Estada de pràctiques |
Realització d’una estada de durada determinada en el lloc de pràctiques, realitzant les funcions assignades i previstes al Projecte Formatiu aprovat pel tutor. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Descripció dels mecanismes de coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l’empresa o institució, recollits al Projecte Formatiu aprovat pel tutor. |
Memòria |
Redacció d’una memoria (informe) sobre les tasques dutes a terme a l'empresa i una autoavaluació de les competències adquirides per part de l’estudiant. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
El tutor concretarà les tasques de les pràctiques amb l’estudiant i
l’empresa per tal de determinar si la descripció de les pràctiques s'ajusta al
perfil i nivell de la titulació. Aquestes tasques es reflectiran al Projecte
Formatiu on el tutor farà constar les accions de seguiment, segons es descriu a
la guia de l'estudiant de PE. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
El tutor de pràctiques extern fa una avaluació quantitativa del nivell competencial de l'estudiant, d'acord amb el model del centre. |
40% |
|
Memòria |
|
Informe del treball realitzat, el grau d'implicació, les condicions d'aquest treball, segons el model del centre i que serà avaluat pel tutor intern. |
60% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Assignatura que pel seucaràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació (per defecte al juny). Els estudiants podenanticipar la convocatòria al gener o endarrerir-la al setembre en cas necessari, fent lasol·licitud pertinent a la secretaria de l'ETSEQ. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podransol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. Per tal de superar l'assignatura, es considera que l'alumne ha d'estarun total (aproximat +-10%) de 300 hores (8 setmanes a temps complet o 16 a mitja jornada) |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per tal de superar l'assignatura, es considera que l'alumne ha d'estar un total (aproximat +-10%) de 300 hores (8 setmanes a temps complet o 16 a mitja jornada) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|