Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Recerca |
|
AR10 |
Saber els mètodes i programes de càlcul específics per a cada equip. |
|
AR11 |
Saber seleccionar els equips per a cada instal.lació. |
|
AR12 |
Saber dimensionar una instal.lació solar tèrmica o fotovoltaica d'un edifici. |
|
AR22 |
Conèixer les línies de recerca actuals en sistemes de climatització d'edificis. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
Objetivos |
Competencias |
Conèixer els sistemes de refrigeració per compressió, absorció i adsorció. |
AR11 AR22
|
|
|
Conèixer els principals sistemes de captadors solars tèrmics.
|
AR12
|
|
|
Realitzar el disseny preliminar de sistemes de climatització solar i calcular les principals prestacions. |
AR10 AR11
|
|
|
tema |
Subtema |
Introducció |
|
Subsistemes tèrmics de captació solar |
Captadors solars tèrmics
Acumuladors |
Captadors solars tèrmics |
Tipologies
Rendiment
Selecció
Disseny de camps de captadors |
Fonaments de la refrigeració |
|
Refrigeració per compressió |
|
Refrigeració per absorció i adsorció |
|
Sistemes de dessecants sòlids |
|
Configuració i integració en sistemes de producció d'energia |
|
Càlcul i disseny d'instal·lacions de climatització solar |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
|
|
descripción |
Atenció personalitzada durant les hores de classes en la resolució de problemes. També hi ha hores de consulta a determinar a l'inici del curs. Podeu contactar amb el professor a través de la plataforma Moodle i a través del seu correu electrònic. |
|
|
descripción |
Peso |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis durant les hores de classe per aplicar els continguts teòrics de l'assignatura. |
40% |
Treballs |
Realitzar un treball un cop finalitzades les classes, que estarà relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
60% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
F. A. Peuser, K. H. Remmers, M. Schnauss, Sistemas Solares Térmicos, , Progensa 2005
J. A. Duffie, W. A. Beckman, Solar Engineering of Thermal Processes, , John Wiley & Sons 1991
H. Marting Henning, Solar-Assisted Air-Conditioning in Buildings, , SpringerWienNewYork 2004
, TRANSOL (Aiguasol), ,
, F-Chart (www.fchart.com), ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|