Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Recerca |
|
AR10 |
Saber els mètodes i programes de càlcul específics per a cada equip. |
|
AR11 |
Saber seleccionar els equips per a cada instal.lació. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
Objetivos |
Competencias |
Conèixer el funcionament dels principals sistemes de producció d’electricitat. |
AR10 AR11
|
|
|
Conèixer les principals tecnologies per a sistemes de cogeneració. |
AR11
|
|
|
Conèixer les principals tecnologies per a sistemes de producció de fred a partir de l'aprofitament de calor residual o renovable. |
AR11
|
|
|
Conèixer les configuracions més habituals per a sistemes de cogeneració i trigeneració. |
AR11
|
|
|
Seleccionar i dimensionar el sistema energètic òptim donada una demanda energètica específica. |
AR10 AR11
|
|
|
Conèixer les tècniques de programació matemàtica aplicada a la optimització de sistmes de poligeneració. |
AR10 AR11
|
|
|
tema |
Subtema |
1. Introducció a la cogeneració |
|
2. Producció separada d'electricitat |
|
3. Motors de cogeneració i turbines de gas |
|
4. Producció de fred |
|
5. Sistemes de cogeneració, trigeneració i poligeneració |
|
6. Avaluació energètica i econòmica dels sistemes de poligeneració |
|
7. Aplicació de les tècniques de programació matemàtica per a la optimització dels sistemes de poligeneració. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes fora d'hores de classe. |
|
descripción |
Atenció personalitzada a l'alumne durant la resolució de problemes a les hores de classe. |
|
|
descripción |
Peso |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis durant les hores de classe per tal d'aplicar els continguts de l'assignatura. |
50% |
Treballs |
Resolució d'un treball a realitzar un cop finalitzades les classes i relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
50% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
M.J. Moran, H.N. Shapiro, Fundamentals of Engineering Thermodynamics, , John Wiley & sons, 2004
A. Bejan, G. Tsatsaronis, M. Moran, Thermal Design and Optimization, , John Wiley & sons, 1996
J. Agüera, Termondinámica Lógica y Motores Térmicos, , Ciencia 3 S.L. 1999
Cogeneración de Calor y Electricidad, Ll. Jutglar, , CEAC 1996
Cogeneración - Aspectos termodinámicos, tecnológicos y económicos, J.M. Sala, , Universidad del País Vasco, 1996
Cogeneración - Diseño, Operación y Mantenimiento, S. Garrido, D. Fraile, , Díaz de Santos, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|