DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) EINES ANALÍTIQUES APLICADES A L'ENGINYERIA AMBIENTAL Código 20675106
Titulación
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer AN
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Enginyeria Química
Geografia
Coordinador/a
MATEO SANZ, JOSEP MARIA
SERRANO GINÉ, DAVID
Correo-e josepmaria.mateo@urv.cat
david.serrano@urv.cat
Profesores/as
MATEO SANZ, JOSEP MARIA
SERRANO GINÉ, DAVID
Web
Descripción general e información relevante Els estudiants aprendran a tractar les dades científiques d'una manera estadísticament fiable mitjançant l'aplicació d'estadística bàsica i multivariant i a usar eines aplicables al medi ambient, com ara el SIG i la modelització.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP3 A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BP3 B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment
  BP4 B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Aplica les tècniques de tractament de dades medioambientals. Representa dades en forma gràfica. AP1
AP2
AP3
BP1
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
tema Subtema
Tractament i anàlisi estadístic de dades en Enginyeria Ambiental.
Aplicació del SIG per al tractament de dades.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
 
Sessió Magistral
9 13.5 22.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 15 25
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
10 15 25
 
Atenció personalitzada
0 1 1
 
Proves pràctiques
1 0 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Introducció de l'assignatura on s'expliquen els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usa i el mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Combinació de classe magistral i estudi de casos mitjançant la introducció dels conceptes bàsics, la discusió d'exemples i la realització conjunta d'exercicis de forma presencial. Inclou reunions de discussió en grup o individuals per aclarir conceptes o metodologies. Inclou el treball individual de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de coleccions de problemes per part dels estudiants sota la supervisió del professorat, individualment o en grup. Inclou el treball individual de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Realització de pràctiques en grup per tal de traslladar els coneixements teòrics a les eines informàtiques i introduir el coneixement i ús de software específic. Inclou el treball individual de l'alumne.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
descripción
Assessorament a l'estudiant en el desenvolupament del seu treball en la matèria. Aquest assessorament podrà ser presencial, en els despatxos dels professors que imparteixen l'assignatura i a les hores de consulta disponibles de cada professor, i/o per correu electrònic on el professor contestarà els correus electrònics enviats pels estudiants.

Avaluació
  descripción Peso
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Realizació d'exercicis fets individualment o en grup usant les eines informàtiques. 50%
Proves pràctiques Proves individuals on hi hagi problemes d'aplicació pràctica sobre els continguts tractats a l'assignatura. 50%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica Josep Maria Mateo, Apuntes de Estadística, ,
Burrough, P.A, Principales of geographical information system forland resources assessment, Oxford Unive, 1988
Santos Preciado, J.M.; Cocero Matesanz, D., Los SIG raster en el campomedioambiental y territorial. Ejercicios prácticos con IDRISI y MiraMon, UNED, 2009

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.