Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A1.2 |
Fer cerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats de nanociències, materials i disseny de producte i procés. |
| A1.4 |
Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A1.5 |
Formular, desenvolupar i aplicar materials, productes i dispositius que incorporin nanoestructures. |
| A1.6 |
Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química. |
| A2.4 |
Sensibilitzar-se en temes mediambientals i socials relacionats amb la nanociència, els materials i el camp general de la tecnologia química. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4.1 |
Aprendre de forma contínua. |
| B4.2 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context de recerca i innovació. |
| B5.3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Comprèn la relació entre les propietats físiques i l'estructura cristal • lina dels materials.
Comprèn les principals propietats físiques dels materials.
Distingeix els materials segons les seves propietats i aplicacions.
| | A1.2 |
Formula coneixements sobre la importància tecnològica dels materials.
| | A1.4 |
Formula coneixements sobre diferents tècniques de caracterització dels materials des d'un punt de vista físic, químic i morfològic.
| | A1.5 |
Identifica els mètodes d'obtenció i processament dels diferents tipus de materials.
| | A1.6 |
Coneix els principals tipus de materials.
| | A2.4 |
Identifica els diferents mecanismes de degradació dels materials i la seva recuperació, reducció i reutilització.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B4.2 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
| | B5.1 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B5.3 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Introducció als materials.
|
Tipus de materials. Relació estructura-propietats-processat-aplicacions. Disseny i selecció de materials. Perspectives futures en l'ús de materials. |
Tema 2: Materials per a l'enginyeria. |
Metalls i aliatges. Ceràmiques i vidres. Polímers. Materials compostos. Nanomaterials. Biomaterials. Selecció de materials. |
Tema 3: Introducció a l'estructura dels materials. |
Estructura dels sòlids cristal · lins. Isomorfisme i polimorfisme. Defectes i microestructura en estructures cristal · lines. Sòlids no cristal · lins. |
Tema 4: Física de materials. |
Propietats elèctriques dels materials. Propietats magnètiques dels materials. Propietats òptiques dels materials. Propietats tèrmiques dels materials. Propietats mecàniques dels materials. |
Tema 5: Corrosió i degradació de materials. |
Desgast. -Mecanismes de fractura. Fatiga. Anàlisi, detecció i prevenció. Protecció contra el deteriorament i fallada dels materials. Materials i medi ambient. |
Tema 6: Processat de materials. |
Química de Materials. Modificació de les propietats dels materials. Modelització de materials. Principis de processos. |
Tema 7: Caracterització de materials. |
Assaigs de caracterització de materials. Assajos no destructius. Caracterització morfològica. Caracterització estructural (difracció de raigs X, espectroscòpia Raman), Caracterització física (mecànica, elèctrica i òptica). |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
19 |
20 |
39 |
Seminaris |
|
4 |
14 |
18 |
Pràctiques a laboratoris |
|
25 |
35 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Es desenvoluparan una sèrie de sessions introductòries als continguts dels temes.
|
Sessió Magistral |
En sessions magistrals breus s'introduiran els conceptes bàsics de l'assignatura que es treballaran més a fons en els seminaris.
|
Seminaris |
En els seminaris es treballaran a fons els conceptes impartits en l'assignatura.
|
Pràctiques a laboratoris |
Durant les pràctiques de laboratori s'interpretaran resultats de caracterització reals relacionats amb els coneixements impartits en l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
Description |
S'atendran les consultes en les hores d'atenció als alumnes. I a més es donarà cita prèvia per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Resolució de problemes. Treball. Presentacions i Exposicions. |
45% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Resolució de pràctiques de laboratori. |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen de desenvolupament sobre tots els temes de l'assignatura. |
45% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
A la segona convocatòria es realitzarà una única prova escrita sobre tots els temes de l'assignatura. |
Bàsica |
Callister,W. D., Ciencia de los materiales e ingenieria. Una introducción, John Wiley & Sons. Inc., Broofield,1991
SMITH, W.D. , Fundamentos de la ciencia e ingenieria de los materiales, McGraw Hill, New york, 1993
ASKELAND, D. R. , La ciencia e ingenieria de los materiales, Wodsworth Iberoamericana, 1987
Shuvalov, L.A. et al., Modern Crystallography IV: Physical properties of crystals, Springer-Verlag, Shuvalov, L.A. et al., Modern Crystallography IV:
NYE,J. F., Physical properties of crystals, Oxford science publications, Oxford,1985
E. Hartmann, An introduction to Crystal Physics, Pu. International Union of Crystallography, Cardiff, 1984
B.D. Cullity, Elements of X-Ray Diffraction, Addison-Wesley Pu. Co., 1978
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|