Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.- Els assentaments rurals i urbans. Característiques i delimitació de l'espai rural/urbà |
1.1 L'espai rural
1.2 L'espai rural versus l'espai urbà
1.3 Dinàmiques d'urbanització
1.4 La gradació del territori |
2. Les funcions agrícoles i no agrícoles dels territoris rurals. La multifuncionalitat dels espais rurals |
2.1 La funció agrícola dels espais rurals
2.2 Altres funcions no agrícoles dels espais rurals
2.3 Les noves funcions no agrícoles dels espais rurals
2.4 La multifuncionalitat dels espais rurals versus la multifuncionalitat dels agricultors. |
3- El fenòmen urbà i la dimensió de les ciutats. Aglomeració, compacitat i densitat
|
3.1 Definició dels assentaments urbans
3.2 Les funcions urbanes i la clasificació funcional de les ciutats.
3.3 Els sitemes urbans i les seves dimensions |
4. La funció urbana i la dimensió de les ciutats. especialització productiva i desenvolupament urbà |
4.1 Xarxes i jerarquies urbanes.
4.2 L'estructura urbana i els usos del sòl
4.3 Diferenciació funcional i preus del sòl
|
5. Els paisatges rurals i urbans. La ocupació humana del territori i la configuració dels paisatges |
5.1 El paisatge
5.2 La Convenció Europea del Paisatge
|
6. Les polítiques de desenvolupament, la conservació del Medi Ambient i la gestió dels espais rurals |
6.1 Compacitat versus dispersió
6.2 Polítiques ambientals dels espais rurals |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Fòrums de discussió |
|
2 |
2 |
4 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
10 |
20 |
30 |
Sessió Magistral |
|
38 |
38 |
76 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
24 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels continguts de l’assignatura i dels sistemes d’avaluació |
Fòrums de discussió |
Durant el curs es proposaran fòrums de debat sobre temes d’actualitat de l’assignatura als quals caldrà participar |
Pràctiques de camp/sortides |
A l’assignatura es realitzarà una sortida de tot el dia que tindrà caràcter obligatori. La sortida servirà per analitzar alguns dels continguts teòrics de l’assignatura sobre el terreny i caldrà fer-ne una ressenya. |
Sessió Magistral |
A les sessions de classe magistral s’explicaran i es desenvoluparan de manera acurada els continguts del temari. |
Resolució de problemes, exercicis |
Durant el curs i especialment a les classes de caràcter pràctic es proposaran una sèrie d’exercicis i problemes que l’alumne haurà de solucionar. Els exercicis es centraran en l’anàlisi de bases de dades i estadístiques i de com es poden representar |
Atenció personalitzada |
Els alumnes disposaran de la possibilitat de rebre atenció personalitzada a les hores assignades de tutoria de l’assignatura fora de les hores de classe i durant les hores destinades al treball autònom.
Fora d’aquestes hores hi haurà la possibilitat de concertar hores d’atenció sol•licitant-ho prèviament per correu electrònic a l’adreça jaume.salvat@urv.cat
|
Descripció |
Els alumnes disposaran de la possibilitat de rebre atenció personalitzada a les hores assignades de tutoria de l’assignatura fora de les hores de classe i durant les hores destinades al treball autònom.
Fora d’aquestes hores hi haurà la possibilitat de concertar hores d’atenció sol•licitant-ho prèviament per correu electrònic a l’adreça jaume.salvat@urv.cat.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Fòrums de discussió |
|
S'avaluarà la participació i la qualitat de la informació aportada |
5% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Ressenya de la sortida responent a un qüestionari definit pel professor en referència als continguts de la sortida. |
20% |
Sessió Magistral |
|
L’avaluació de les sessions magistrals es farà a partir de contestar proves de contingut o el comentari de textos. En el pla de treball es programaran fins a tres exercicis per avaluar la part teòrica de l’assignatura. |
50% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Els exercicis es centraran en l’anàlisi de bases de dades i estadístiques i de la seva representació, ja sigui gràfica o cartogràfica. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura caldrà presentar totes les activitats avaluatives, sense excepció, i treure com a mínim un quatre. Si no s'assoleix aquesta nota mínima caldrà repetir l'activitat. A la segona convocatòria caldrà presentar la totalitat dels exercicis i activitats demanades per aprovar a la primera convocatòria i realitzar, si cal, una prova de contingut equivalent a les de la primera convocatòria. |
Bàsica |
Aldomà, Ignasi, Amb el permís de Barcelona. L'altra societat urbana., 1998, Pagès Editors
Bonnamour, Jaqueline, Géographie rurale : position et méthode , 1993, Paris [etc.] : Masson, 1993
Capel, Horacio, La morfologia de las ciudades, 2001, Barcelona, Ed Serbal
Carter, H, El estudio de la geografía urbana, 1995, Madrid: IEAL
García Sanz, Benjamin, Sociedad rural y desarrollo , 2003, Madrid : Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimen
García Ramon, Maria Dolors, Geografía Rural, 1995, Madrid : Síntesis, DL 1995
Guillardot, Pierre, Géographie rurale., 1997, París. Universités. Géographie
Haggett, P, Geografia. Una síntesis moderna, 1988, Barcelona. Ed. Omega
Nel·lo, O et alt., Geografía humana. Procesos, riesgos e incertidumbres en un mundo globalizado, 2004, Barcelona. Ariel
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|