Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
1.1. La Penínsila Ibèrica en l'àmbit mediterrani
1.2. Influència dels trets físics.
1.3. Regionalització i organització política de la Península Ibèrica |
2. El medi físic de la Península Ibèrica |
2.1. Geologia i unitats de relleu
2.2. Clima i tipus de temps
2.3. Les aigües superficials: rius i llacs
2.4. Els biomes |
3. El medi humà de la Península Ibèrica |
3.1. Població i poblament: espais rurals i món urbà.
3.2. Les activitats econòmiques: localització i desequilibris territorials
3.3. Infraestructures de transport i de comunicació |
4. El medi ambient de la Península Ibèrica |
4.1. Principals riscos naturals
4.2. Principals problemes ambientals |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
32 |
49 |
81 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
8 |
16 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
15 |
25 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura: continguts, bibliografia bàsica, treballs i pràctiques a realitzar i sistema d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
3 sessions pràctiques obligatòries sobre aspectes relacionats amb els Temes 2 i 3, utilitzant TIC. Els resultats de les pràctiques s'han d'entregar com a molt tard 1 setmana després de la data de la sessió pràctica. Cada pràctica ha d'obtenir com a mínim la qualificació de 4 sobre 10 per fer mitjana amb la resta de pràctiques. |
Presentacions / exposicions |
Exposició del treball realitzat fruit de la pràctica de camp/sortida. La nota mínima d'aquesta activitat per fer mitjana amb la resta d'activitats avaluables és de 4 sobre 10 |
Pràctiques de camp/sortides |
Elaboració del dossier de la sortida a partir dels seminaris.
El dossier es farà en grups de 4- 5 persones.
Data de sortida de camp per determinar. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada el professor/a la durà a terme sempre que l'alumne així ho requereixi.
El procediment habitual consistirà en enviar un correu electrònic a l'adreça del professor/a per tal de concertar dia i hora.
Tot i això el professor/a atindrà els dubtes i preguntes que es puguin plantejar durant les classes. |
Descripció |
Atenció específica, ja sigui individualment o per grups, tenint en compte el tipus d’activitat on es requereix atenció personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Presència a la classe de presentació. |
1% |
Sessió Magistral |
|
Assistència a les classes i actitud. |
4% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
3 sessions pràctiques obligatòries sobre aspectes relacionats amb els Temes 2 i 3, utilitzant TIC. Els resultats de les pràctiques s'han d'entregar com a molt tard la 1a setmana després de la data de la sessió pràctica. Cada pràctica ha d'obtenir com a mínim la qualificació de 4 sobre 10 per fer mitjana amb la resta de pràctiques. |
15 % |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició a l'aula ordinària del treball realitzat en el cas pràctic del seminari.
Preparació per part dels alumnes de l'exposició en PP del cas consensuat.
La nota mínima d'aqueta activitat per fer mitjana amb la resta d'activitats avaluables és de 4 sobre 10 |
15%
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
Aula ordinària de treball.
Proposta i discusió d'un cas pràctic.
Treball en grup.
Preparació per part dels alumnes de l'exposició en PPoint del cas consensuat.
Sotida e treball. |
20 % |
Proves mixtes |
|
Prova mixta (desenvolupament i tipus text) dels temes 1 i 2 qie es realitzarà a mitjans del 1r quadrimestre.
Prova similar dels temes 3 i 4 a finals de 1r quadrimestre.
En aquestes proves s'ha de superar com a mínim una qualificació de 4 sobre 10 per fer la mitjana amb la resta d'activitats avaluables. |
45 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
S'hauran d'aprovar els exàmens parcials i el treball de curs (dossier de la sortida de camp) per tal de dur a terme les mitjanes finals de l'assignatura. Es pot optar a la segona convocatòria (data per concretar). La prova consistirà en un examen de preguntes curtes i concretes de tot el temari. Segons els casos particulars hi haurà una part pràctica. Es poden presentar els alumnes que hagin suspès les proves mixtes. En el cas de presentacions caldrà parlar amb la professora. Els percentatges, segons el grup classe podran canviar. |
Bàsica |
Gil, A; Gómez, J., Geografía de España, Ariel, 2001
Franco, T., Geografía física de España, UNED,
Vilà Valentí, J., El conocimiento geográfico de España, Síntesis,
Capel, J.J., El clima de la Península Ibérica, Ariel,
Farinós, J. (coord), Geografia regional d'Espanya: una nova geografia per a la planifiació i el desenvolupament regional, Universitat de València,
Franco, T., Geografía humana y económica de España, UNED,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTADÍSTICA BÀSICA/21214008 | TÈCNIQUES D'INFORMACIÓ GEOGRÀFICA I TURÍSTICA/21214102 | GEOMORFOLOGIA/21214105 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|