DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) PROJECTE DE FI DE CARRERA Codi 22012035
Ensenyament
Arquitecte (2005)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
3 0 3 Troncal Cinquè 2Q
Impartició
Departament Unitat Predepartamental d'Arquitectura
Coordinador/a
FREDIANI SARFATI, ARTURO
Adreça electrònica toni.girones@urv.cat
arturo.frediani@urv.cat
ramonantonio.fite@urv.cat
miguelangel.sala@urv.cat
josep.lluisg@urv.cat
antonmaria.salvado@urv.cat
francescxavier.casanova@urv.cat
pedro.garciah@urv.cat
Professors/es
GIRONES SADERRA, ANTONIO
FREDIANI SARFATI, ARTURO
FITE FONT, RAMON ANTONIO
SALA MATEUS, MIGUEL ANGEL
LLUÍS GINOVART, JOSEP
SALVADO CABRE, ANTON MARIA
CASANOVA PALLEJÀ, FRANCESC XAVIER
GARCÍA HERNANDEZ, PEDRO
Web
Descripció general i informació rellevant Desenvolupament d'un projecte arquitectònic de Síntesi, que demostri la capacitat tectónica, tipológica i topológica de l'alumne davant una qüestió ambiental/formal concreta i versemblant

Competències
Codi  
A1 Conèixer els sistemes de representació i capacitat per idear i expressar gràficament les formes i els espais arquitectònics.
A2 Conèixer el càlcul matemàtic i de la geometria, d'aplicació a l'arquitectura
A3 Comprendre les bases de mecànica general i de la física ambiental i de fluxes, d'aplicació a l'arquitectura.
A4 Comprendre les bases de la teoria i la història general de l'arquitectura, de les formes constructives de l'arquitectura tradicional i dels valors del patrimoni arquitectònic.
A5 Comprendre els sistemes constructius tradicionals i industrialitzats, capacitat per a la seva aplicació en els projectes d'execució i per la direcció d'obres. Comprendre les formes constructives històriques i les metodologies constructives per a la intervenció en el patrimoni arquitectònic.
A6 Comprendre la mecànica estructural dels edificis i del terreny i capacitat per al projecte d'estructures.
A7 Conèixer les tecnologies convencionals i mediambientals dels edificis i capacitat per al projecte d'instal·lacions.
A8 Analitzar els paràmetres ambientals del lloc, comprendre els programes funcionals, conèixer les metodologies projectuals i capacitat pels projectes arquitectònics.
A9 Analitzar la urbanística, comprendre l'ecologia i la sostenibilitat, conèixer les metodologies del planejament urbanístic i capacitat pels projectes territorials i paisatgístics.
B1 Visió espacial
B2 Imaginació creativa
B3 Sensibilitat estètica
B4 Capacitat d'anàlisi i síntesi
B5 Presa de decisions
B6 Habilitat per l'expressió gràfica
B7 Capacitat de planificació i organització
B8 Motivació per la qualitat
B9 Cultura històrica i artística
B10 Raonament crític
B11 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B12 Treballar en col·laboració amb responsabilitats compartides
B13 Treballar en equip de caràcter interdisciplinari
B14 Compromís ètic
B15 Sensibilitat vers els temes mediambientals
B16 Intuïció mecànica
B17 Resoldre problemes de forma efectiva
B18 Capacitat innovadora, esperit emprenedor i adaptació a noves situacions
B19 Capacitat de lideratge
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma extranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Realització d'un projecte, com a síntesi de totes les competències desenvolupades en el pla d'estudis. Consistent en una proposta formal en un lloc determinat i en relació a una qüestió ambiental concreta(el que comunment en diem programa funcional), desenvolupat fins el nivel de determinar els sistemes tectònics, de condicionament i estructurals que facin versemblant el mateix. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
C1
C2
C3
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: Anàlisi de la qüestió ambiental
Tema 2: Anàlisi de la preexistencia i de les seves dinàmiques.
Tema 3: Anàlisi del context i de les dinàmiques generals que envolten la qüestió.
Tema 4: Proposta de marc estratègic
Tema 5: Definició del programa funcional i d'usos
Tema 6: Definició de les primeres estratègies formals concretes
Tema 7: Desenvolupament de la proposta arquitectónica
Tema 8: Definició técnica i normativa de la proposta.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 0 4
 
Taller (arquitectura)
16 45 61
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Les activitats introductòries consten d'orientació de l'abast temàtic del projecte final, així com d'explicació de la documentació necessària per a proposar tema i lloc del mateix
Taller (arquitectura) El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es
desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació
complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela. Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la /ORDEN
ECI/3856/2007, de 27 de desembre
Atenció personalitzada Orienta el moment en el que el procés del Projecte Final ha arribat a un grau de concreció suficient com per a planificar en el temps la conclusió dels treball així com una posible data de defensa del projecte davant un tribunal constituït a l'efecte

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Anàlisi i Crítica de l'estat del treball a nivel de projecte preexecutiu i consultoria del subsegüent desenvolupament de la feina

Avaluació
  Descripció Pes
Taller (arquitectura) crítica i evolució del projecte a nivel preexecutiu i defensa davant d'un tribunal constituït a l'efecte per tres professors de l'escola més un membre optatiu amb veu però sense vot escollit per l'estudiant 100
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
PROJECTES X/22012031
TALLER DE PROJECTE DE FI DE CARRERA II/22012222
TALLER DE PROJECTE DE FI DE CARRERA I/22012221
 
Altres comentaris
És recomanable haver superat tots els crèdits de la carrera abans de matricular-se de Projecte Final de Carrera
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent