Tema |
Subtema |
Polítiques educatives vers la Tercera edat |
El dret a l'educació: "long life learning"
Fonaments educatius des de l'Andragogia
Educació per a la tercera edat/Educació permanent/Educació d'adults.
L'atenció integral a la Gent Gran. |
Vers una societat humanitzada |
Del èsser humà a l'Humanisme
Pluridimensionalitat humana
Etapes vitals
Dades estadístiques bàsiques. |
Educació a la Tercera edat |
Socialització terciària
Necessitats i demandes
Educació no professional
Programes intergeneracionals.
|
Educació i teràpia |
Condicionants psicològics i biològics
Processos d'aprenentatge en gent gran activa/passiva
L'aprenentatge com a teràpia
Processos de "reaprenentatge". |
Experiències i models |
Gerontologia educativa/l'Educació gerontològica/Gerontagogia
Formació de professionals "ad hoc"
Funció de les Universitats i dels Serveis Socials
Programes consolidats. |
Descripció |
Visitar un centre de Gent Gran, identificant les seves activitats educatives adreçades a gent gran passiva.
Participar, com a observador, en una sessió de classe a les aules universitaries per a la G.G. de la URV.
Elaborar un Programa educatiu (amb tota la proposta d'intervenció)adreçat a un col.lectiu de G.G. en concret.
Resoldre les qüestions presentades en les sessions "ad hoc".
Fer un seguiment de les proves abans esmentades, d'acord amb les entrevistes concertades amb la professora.
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal d'assolir l'aprovació de l'assignatura cal realitzar tots i cada un dels treballs que s'encomanin a l'aula. En l'elaboració del programa per una activitat concreta es tindran en compte els aspectes formals de presentació de la informació com són la consignació de les parts principals i complementaries del contingut del programa i la redacció del mateix. Es farà especial incís en la l'assenyalament de les referències de les fonts bibliogràfiques emprades. Aquest treball s'haurà d'exposar seguint les normes indicades per fer presentacions, aquestes no podràn superar els 10 minuts. El valor d'aquesta prova representa un 30% del total de l'avaluació. Els treballs que s'encomanin a l'aula representaran un 20% del total de la nota. L'assistència i la participació a classe, sessions pràctiques esdevé un punt important en l'avaluació final.Pes sobre la nota fina: 10% Finalment es realitzarà una prova escrita per identificar el llistat de conceptes bàsics i els processos d'intervenció educativa a seguir, també es relacionarà una situació observada amb els conceptes de contiguts del temari. Aquesta prova representa el 40% del total de la nota. |
Bàsica |
Saez, J., Educación de personas mayores, 2002, Aljibe, Archidona (Málaga)
Martin, A.V., Educación y envejecimiento, 1994, PPU, BCN
Bobbio, El tiempo de los derechos, 1991, Ed.Sistema, Madrid
Saez, J., La educación de adultos, 1995, Ed.Nau, Valencia
bernard Y lietard, lA EDUCACIÓN PERMANENTE, 1978, Oikos Tau, BCN
García Garrido, J.M., La sociedad educadora, 2002, Fund. Independiente, Madrid
Castro, A. de, La tercera edat, 1990, Ed.Narcea, Madrid
Imserso, La tercera edat en españa, 1990, M. de Asuntos sociales,Madrid
Husen, Nuevo análisis de la sociedad del aprendizaje, 1988, Paidos, BCN
Trilla, J., Otras educaciones, 1992, Anthropos, BCN
Moraleda, M., Psicologia del desarrollo, 1992, Ed. Boaixareu, UB
Harasim y otros, Redes de aprendizaje, 2000, Gedisa
García y Sánchez, Un modelo de educación en los mayores, 1998, Dykinson, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|