Tema |
Subtema |
1.- Ensenyament, Educació i cultura. |
El concepte de cultura.
Ciència i cultura
Cultura cosmopolita, cultura popular i cultura de masses.
Política cultural i educació al llarg de la vida. |
2.- Accés a la cultura |
El paper dels "curricula" escolars.
Democratització de l'educació
L'educació més enllà del centre escolar
Oci i cultura. |
3.- Funció de les entitats culturals |
Cultura, globalització i territori.
Cultura, integració i cohesió social.
Els agents socials i institucionals en el desenvolupament cultural.
La cultura com a espai de participació. |
4.-Modalitats i tipologia d'entitats. |
Entitats culturals.
Centres cívics.
Entitats de lleure i oci.
L'animació social i cultural. |
5.- Principis d'organització i gestió. |
Principis generals.
Qüestions específiques
Nous agents i espais culturals.
La gestió del patrimoni. |
6.-Direcció i gestió d'entitats cíviques i culturals |
Les institucions dèbilment organitzades
Entre el conflicte i el pacte
Nous preofessionals.
El rol del "voluntari". |
7.- Organitzar "ciberespais" educatius no formals |
L'educació en contextes globalitzats.
Els nous espais educatius virtuals.
Nous "timmings" educatius.
"Long life learning"
Els nous centres de poder compartit:"independent scholars". |
Descripció |
Un 10% del total de les hores dedicades a docència, en sessió de consulta i assesorament pels seus treballs, que sempre es faràn individualment.
L'atenció personalitzada s'ha d'iniciar a principis de curs, i durant el Q., s'anirá fent un seguiment de la proposta final, que pot ser aprofundida a partir de les sessions de seminari |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
OFFE, C., Contradicciones en el Estado dels Bienestar, 1994, Alianza, Madrid
MARIN y TRESERRAS, Cultura de masses i posmodernitat, 1994, Ed.34, València
BERMUDEZ, Olga, Cultura y ambiente, 2003, Un.Colombia, Bogotá
LLIMONA, D., Ecociudadanía: participar para construir una sociedad sustentable, 2002, Diputación de Sevilla
CARIDE i NEIRA, Educación ambiental y desarrollo humano, 2001, Ariel,Barcelona
SARRAMONA, VAZQUEZ, COLOM, Educación no formal, 1998, Ariel, Barcelona
GERVILLA, coord., Globalización, inmigración y educación, 2002, XXI SITE, Granada
Varios autores, Història y diversidad de las culturas, 1984, UNESCO, París
Ajuntament de Barna, La ciudad educadora, 1990, Aj. BCN
LEFF, E. coord., La complejidad ambiental, 2000, Siglo XXI, México
LYOTARD, J.F., La condición postmoderna, 1994, Cátedra, Madrid
MAYOR ZARAGOZA, La educación para todos: entre lo posible y lo imposible, 1990, UNESCO, París
CASTELLS, M., La sociedad de la información, 1997, Alianza, Madrid
PASTOR, I., Los museos y la educación en la comunidad, 1992, CEAC, Barna
MORIN, E., Los siete saberes necesarios para la educación, 1999, UNESCO, París
NUÑEZ l ROMERO, Pensar la educación: Concepto y opciones fundamentales,, 2003, Pirámide, Madrid
GRAY,J., Postrimerías e inicios para un cambio de época, 1998, Sequitur, Toledo
LLIMONA, D., Propuestas de cambio para una sociedad comprometida, 2001, PPU, Barcelona
COLOM i BROWN, Turismo y educación, 1993, Rev. Esp. Ped. Madrid
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|