Tema |
Subtema |
1.- Introducció
|
Equips professionals educatius: delimitació, tipologies…
- Concepte de grup formal i la seva evolució aplicada al equips professionals educatius
|
2. – Elements bàsics per al desenvolupament d’equips professionals en educació:
|
- Bases per al desenvolupament d’equips professionals
- Estratègies i recursos específics per al desenvolupament d’habilitats comunicatives, de gestió de conflictes i mediació, direcció i liderat d’equips, conducció de reunions...
- Creences i valors per a una cultura de desenvolupament d’equips
- Àmbits de desenvolupament dels equips: personal, social, competencial, professional, institucional...
|
3. - Processos de desenvolupament dels equips professionals en educació.
|
Models de desenvolupament d’equips professionals
- Fases de processos diversos
- Anàlisi de casos
|
4.- Estratègies d’investigació i formació aplicada al desenvolupament d’equips professionals en educacio.
|
- Enfocaments d’investigació i formació per equips
- Programes de desenvolupament d’equips professionals
- Recursos i estratègies específiques
|
Descripció |
La professora realitzarà sessions de tutoria individual o en petit grup per orientar en la realització d'exposicions, treballs i en la preparació de les proves de l'assignatura. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal d'aprovar l'assignatura caldrà consensuar amb la professora un pla de treball amb l'elaboració d'una carpeta d'aprenentatge guiada i un treball sobre l'assignatura. Cadascuna d'aquestes activitats té un percentatge del 50 % de la nota. Caldrà realitzar tutories individualitzades pactades prèviament amb la professora per tal de fer el seguiment i avaluació de l'assignatura. |
Bàsica |
ARMENGOL, C., El trabajo en equipo en los centros educativos, 2002, CissPraxis. Barcelona
- BALLENATO PRIETO, G., Comunicación eficaz. Teoría y práctica de la comunicación humana, 2006, Pirámide. Madrid
BONALS, J., El trabajo en equipo del profesorado, 1995, Graó. Barcelona
EISENBERG, N, La empatia y su desarrollo, 1992, Desclée de Brouwer. Bilbao.
ESPADA, J.P., Técnicas de grupo., 2001, Editorial CCS. Madrid.
GIL RODRIGUEZ, F. Y ALCOVER DE LA HERA, C.M., Introducción a la psicología de los grupos, 1999, Ed. Pirámide. Madrid
GOLEMAN, D.; BOYATZIS, R., El lider resonante crea más., 2002, Plaza Janés. Barcelona
- TORREGO SEIJO, J.C.; [coordinador], Mediación de conflictos en instituciones educativas. Manual para la Formación de Mediadores, 2000, Narcea. Madrid
- SUARES, M., Mediación. Conducción de disputas, comunicación y técnicas., 2002, Paidós. Barcelona
BALLENATO PRIETO, G, Trabajo en equipo., 2005, Pirámide. Madrid
|
|
Complementària |
CASTANYER, O, La asertividad: Expresión de una sana autoestima., 1996, Desclée De Brouwer. Bilbao.
GARDNER, H., Mentes líderes, 1998, Paidós. Barcelona
VENDRELL, E., Dinàmica de grups i psicologia dels grups., 1999, Universitat de Barcelona
VINYAMATA, E, Manual de prevención y Resolución de Conflictos., 1999, Ariel. Barcelona
FERNANDEZ, I, Prevención de la violencia y resolución de conflictos. El clima escolar como factor de calidad, 1998, Narcea. Madrid
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|