Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d'actuació. |
| A3 |
Conèixer les característiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
| A10 |
Utilitzar les estratègies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit pofessional de la “Intervenció socioeducativa en infància i famílies”.
| | A3 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals s'incidirà.
| | A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
| | A10 |
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfocament ètic en aquest àmbit de la professió.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. Salut i malaltia
|
|
2. Infància en situació de malaltia i hospitalització |
|
3. Discapacitat i salut mental |
|
4. Consum i conductes additives |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
4 |
24 |
28 |
Treballs |
|
29 |
49 |
78 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes. Presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques de camp/sortides |
Realització de treballs fora de l’aula: implementació d´un programa de prevenció a centres de secundària. |
Treballs |
Treball de recerca sobre alguns dels continguts de la matèria
Dossier de lectures |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura. Seguiment i retroalimentació de les tasques de la matèria (tutories, revisió presencial i/o telemàtica de treballs, ...) tant individuals com grupals.
Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
Realització de treballs fora de l’aula: implementació d´un programa de prevenció a centres de secundària |
20% |
Treballs |
|
Realització d´un treball de recerca vinculat a un dels temes de la matèria
Dossier de lectures |
20%
20% |
Proves mixtes |
|
Prova escrita sobre els continguts de la matèria |
30% |
Altres |
|
Assistència i participació |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L´assistència és obligatòria, es podrà considerar un pla alternatiu si es presenta abans del dia 19 de setembre un contracte laboral que coincideixi amb l´horari de l´assignatura. Totes les activitats avaluables s'hauran d'aprovar amb un mínim de 5 per poder fer la mitja amb les altres activitats de l´assignatura. |
Bàsica |
ALONSO-FERNÁNDEZ, F., Las nuevas adicciones, TEA, 2003
COLOMER, C. y ÁVAREZ-DARDET, C., Promoción de la salud y cambio social, Elssevir-Masson S.A., 2010
EAST, V. y EVANS, L., Guia práctica de necesidades educativas especiales, Morata, 2010
ECHEBURÚA, E. y REQUESENS, A., Adicción a las redes sociales y nuevas tecnologias en niños y adolescentes, Pirámide, 2012
GARCÍA MARTÍNEZ, A., Educación y promoción de la salud: una mirada contextual, Diego Marín, 2009
GRAU, C., Atención educativa al alumnado con enfermedades crónicas o de larga duración., Aljibe, 2004
GRUP IGIA y colaboradores, Contextos, sujetos y drogas: un manual sobre drogodependencias, Ajuntament de Barcelona y FAD, 2000
LIRIO, J. (Coord.), Metodología en educación social. Recorrido por diferentes ámbitos profesionales, DYkinson, 2005
SAN, LL. (Coord.), Trastorns de comportament en la infància i adolescència , Esplugues de Llobregat: Hospital Sant Joan de Déu, 2009
ULLÁN, A.M. Y HERNÁNDEZ, M, Los niños en los hospitales, Témpora, 2005
VIOLANT, V.; MOLINA, Mª C. y PASTOR, C., Guía de estrategias lúdico-creativas para el voluntariado de CiberCaixa hospitalaria, Fundación "La Caixa", 2009
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|