Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les àrees curriculars de l'Educació Primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius. |
| MEMD5 |
Conèixer i saber aplicar les diferents estratègies metodològiques per a l'ensenyament de l'educació musical, potenciant la seva adquisició, comprensió i expressió en l'etapa d'educació primària. |
| MEMD6 |
Elaborar propostes de programació a partir dels elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música a l'educació primària. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música a l'educació primària.
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions de l'aula.
| | MEMD5 |
Determina els aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'educació primària, doina les estratègies i els recursos metodològics i didàctics necessaris.
| | MEMD6 |
Elabora propostes de programació adequades a diferents situacions de l'aula.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. El so i el silenci |
L'aula com un receptacle de sons. Aprenent a escoltar el silenci.
Itinerari d'audició: Músiques per escoltar el silenci, del Cant Gregorià a John Cage.
Exercicis i taller de creació de sons |
2. Música, paisatge i éssers animats. |
Quan la música evoca els animals: de Janequin a Messiaen
Escoltant la natura, imitant la natura. Petits exercicis i propostes creatives.
La descripció del paisatge "en música": de Vivaldi a Beethoven
Instruments, éssers animats i paisatge: Pere i el LLop de S. Prokofjew
|
3. L'espai del professor/a de música |
Breu visió diacrònica de la Història de la Música Occidental.
Itineraris d'audició i Guia docent.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
6 |
12 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
11 |
21 |
Treballs |
|
4 |
10 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
15 |
19 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició oral a l'aula i a través del campus virtual |
Sessió Magistral |
Sessió magistral amb comentaris sobre audició enregistrada |
Resolució de problemes, exercicis |
Propostes creatives per inventar o seleccionar itineraris d'audició |
Treballs |
Treball individual sobre un període o compositor |
Atenció personalitzada |
Tutories i seguiment personalitzat |
Descripció |
Atenció personalitzada, prèvia cita per correu electrònic i seguiment individualitzat de treballs relacionats amb l'assignatura o possibles línies d'investigació properes a la matèria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
|
10% |
Treballs |
|
Treballs i assistência a concerts |
40% |
Proves pràctiques |
|
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: A/PRIMERA CONVOCATÒRIA Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació: 1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica: a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent. b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament). Per poder superar l'assignatura s'haurà d'haver aprovat totes les activitats d'avaluació. 2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica: L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no. B/SEGONA CONVOCATÒRIA De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides. Observacions: 1-Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. 2-No s'admetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). |
Bàsica |
Miquel Desclot, Més música, mestre!, La Galera, 2001
Teresa Malagarriga/Assumpta Valls, La audición musical en la educación infantil, Ceac, 2003
Edgard Willems, El oído musical. La preparación auditiva del niño, Paidós, 2001
C. Kühn, La formación musical del oído, Idea Books, 2003
Ulrich Michels, Atlas de Música I i II, Alianza, 1982-1992
, http://www.tomatisparis.com/, ,
, http://www.thelisteningcenter.net/overview.php, ,
, http://www.teoria.com, ,
, http://www.catmusica.cat/index_cm.htm, ,
Servei educatiu auditori BCN, Mira i escolta(col.lecció), Auditori, 2006-2010
J. Genetay, Paseando y escuchando...Por la música, Curlay: Fuzeau, 2004
|
La bibliografia s'enriquirà durant el curs a través de l'espai moodle |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|