Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. |
| MEMD4 |
Establir els principis i funcions que ha de tenir l’educació musical en educació infantil. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Determina el verdader sentit que ha de tenir l'educació musical en l'educació infantil.
| | MEMD4 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa d'educació infantil, dominant les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris.
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'àrea de música en educació infantil.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B5 |
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Elements generals |
La veu humana
Els registres
La personalitat vocal
El cos com a instrument
La veu i la comunicació
Higiene vocal
|
La respiració |
Introducció al funcionament respiratori
Inspiració amb la panxa i el tòrax
La respiració abdominal
La mandíbula ( la boca oberta)
Relaxament de la mandíbula
Ritmes diferents de la respiració
Badalls
Treball amb els llavis
Sons tinguts i lligats
Sons curts: atacs
Sons i moviments corporals
|
La veu |
Les cordes vocals. La respiració
L’aparell fonador
Treball dels ressonadors
L’articulació
La frase musical: l’afinació i el ritme
Les emocions
|
Repertori |
Obres escrites per veus iguals i veus mixtes d’arreu del món i d’autor |
l'Afinació |
La tonalitat: acords majors i menors
donar el to: lecrtura de partitures
utilització del diapasó
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
50 |
72 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es realitzaran exercicis pràctics on cal una gran participació de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Es realitzarà una orientació personalitzada per tal d'orientar a l'alumne devant possibles problemes vocals. |
Descripció |
Es realitzarà una orientació personalitzada per tal d'orientar a l'alumne devant possibles problemes vocals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
es posarà una nota de curs valorant la participació de l'alumne i els resultats d'aprenentatge |
40% |
Proves orals |
|
|
|
Altres |
|
Es realitzarà una prova oral on l'alumne haurà de poder cantar la seva veu ( soprano, contralt, tenor o baix) formant part d'un quartet, trio o duo vocal. També haurà de saber cantar cànons i melodies d'una certa dificultat amb musicalitat i bon gust |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
recull de cançons, cançoners del secretariat de corals infantils de Catalunya, Clivis,
varis, L'esquitx, cançoners, Dinsic,
Guy Cornut, La Voz, Fondo de Cultura, 2000
|
|
Complementària |
Jacques Bonhomme, La voix énergie instrument de nos émotions., Editions Dangles,
Jean Abitbol, L'odyssée de la voix, Robert Laffont editeur, Paris 2005
Helmut Lips, Introducció a la Tècnica Vocal, Edicions de l'Orfeó Lleidatà,
, , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|