Tema |
Subtema |
I. El comentari de l’actualitat |
1. Dels fets a la interpretació i a l’opinió: la frontera indefinida entre els gèneres
2. La distància crítica i la crítica a distància: implicació i objectivitat en el punt de vista
3. Ironia lúcida, sarcasme, burla |
II. La gestió de l’opinió a la premsa escrita |
1. Les seccions d’opinió: l’editorial
2. Les cartes dels lectors
3. La carta de l’editor i del director |
III. L’opinió d’autor |
1. El perfil
2. La tribuna
3. La columna política
4. Les crítiques de gènere: televisió, cinema, tendències, rosa
5. L’humor gràfic |
IV. L’opinió articulada en el temps |
1. Campanyes d’opinió
2. Els opinadors en campanya
3. Els lobbies d’opinió
4. La tertúlia radiofònica i el seu reflex imprès |
V. El comentari radiofònic i el comentari televisiu. |
1. Estratègies de amenitat i de profunditat.
2. La tensió entre banalització i divulgació.
3. El debat, la taula rodona, el programa d´opinió: formats experimentals.
|
Descripció |
El professor llegirà els exercicis de forma personal amb cada alumne fent-li veure els defectes i les virtuts del seu treball |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L´alumne que no hagi presentat tots els exercicis obligatoris haurà de presentar-los per tal de poguer examinar-se de segona convocatòria. L´exàmen consistirà en un exercici teòric i un pràctic. |
Bàsica |
Gomis, Llorenç, Teoria dels gèneres periodístics, Barcelona, Generalitat de Catalunya
Camba, Julio , Sobre Casi Nada, Madrid , Austral
Camba, Julio, Sobre Casi Todo, Madrid, Austral
Diaris Barcelona, Secció Opinió , Barcelona, Grups de Premsa
Quim Monzó, Esplendor i glòria de la Internacional Papanates, Barcelona, Articles "La Vanguardia"
Walter Lippmann, «Essays in the Public Philosophy», New York , ISBN 0-88738-791-8
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|