Tema |
Subtema |
Introducció |
Causes i circumstàncies de l’aparició dels nous formats: de la paleotelevisió a la neotelevisió.
Gèneres i formats televisius: la dificultat d’una taxonomia.
Diferents formes de classificació: pels continguts, per les audiències, per la funció, per l’estructura...
La televisió que s’autoalimenta. |
Els principals casos de nous formats: Els nous formats informatius. L'infoshow I |
La renovació dels noticiaris.
La barreja d’entreteniment i informació: els infoshows o infotainment.
El format “tot notícies”. |
Els principals casos de nous formats: L'infoshow II |
El talk show o (chat show): les noves formes de debat i magazin.
El late show, ¿estrella del prime-time?. |
Els principals casos de nous formats: L'infoshow III |
El reality show: una denominació que ha canviat amb els anys: de la tele groga a la telerrealitat.
|
Els principals casos de nous formats: La telerrealitat. |
Orígens i característiques.
Com ha canviat la graella televisiva.
Una subtipologia infinita: reality-soaps, reality-games, reality-docu-soaps...
El cas de Gran Hermano.
El cas Operación Triunfo. |
Els principals casos de nous formats: Els nous formats musicals |
El videoclip, una nova peça audiovisual amb entitat pròpia com a element configurador dels nous programes musicals.
La influència del llenguatge del videoclip en altres formats.
El documental musical. |
Els principals casos de nous fornats: La nova ficció televisiva. |
Mestissatge vs recuperació dels gèneres de la ficció.
Principals característiques d'allò que anomenem nova ficció.
L’escola HBO.
La nova comèdia britànica.
Existeix una nova ficció a Catalunya i a Espanya? |
Els principals casos de nous formats: Noves formes de documental I |
Els formats del documental no periodístic: expositiu, interactiu, observacional, reflexiu, performatiu i poètic.
Quan la ficció s'apropia de les formes de documental: el fals documental i la "posada en situació".
La compilació de material d'arxiu: el metratge trobat i el cinema-assaig. |
Descripció |
La professora durà a terme un seguiment de l'evolució de l'alumne així com un anàlisi individualitzat dels treballs pràctics. La comunicació amb l'alumne es durà a terme al despatx, per email i a través del moodle, en hores concertades prèviament. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Examen final. |
Bàsica |
Glen Creeber, The Television Genre Book, BFI,
Jaime Barroso, Realización de los géneros televisivos, Síntesis, Madrid, 2002
José Ángel Cortés, La estrategia de la seducción: la programación en la Neotelevisión, EUNSA, Pamplona, 2001
Gloria Saló, ¿Qué es eso del formato?, Gedisa, Barcelona, 2003
Albert Moran , Understanding the global TV format, Intellect Books, Bristol, 2003
David Chase, Los Soprano, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|