DATOS IDENTIFICATIVOS 2015_16
Asignatura (*) HISTÒRIA D'EUROPA Código 12204208
Titulación
Grau d'Història (2008)
Ciclo 1r i 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa Tercer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Història i Història de l'Art
Coordinador/a
MORENO JULIÀ, XAVIER
Correo-e xavier.moreno@urv.cat
Profesores/as
MORENO JULIÀ, XAVIER
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante Anàlisi dels trets fonamentals de la història d'Europa.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Conèixer, analitzar i interpretar la història general i la història pròpia del territori.
 A2 Conèixer, analitzar i interpretar l’estructura diacrònica de la Història i un o més períodes específics del passat de la humanitat.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
 A2 Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B5 Actua constructivament per afrontar els conflictes de l'equip
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors

Continguts
tema Subtema
1. L'Europa anterior a l'Edat Moderna
2. L'Europa del segle XVI
3. L'Europa del segle XVII
4. L'Europa del segle XVIII
5. L'Europa del segle XIX i dels primers anys del XX (1801-1914)
6. Europa durant i després de la Primera Guerra Mundial (1914-1939)
7. Europa durant i després de la Segona Guerra Mundial (1939-2000)

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1
A2
52 60 112
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A1
A2
6 30 36
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries introducció a l'assignatura
Sessió Magistral exposició del temari
Atenció personalitzada Seguiment de l'evolució acadèmica de l'alumne.

Atenció personalitzada
descripción
Seguiment de l'evolució acadèmica de l'alumne.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
A1
A2
Es faran dos exàmens: un de parcial i un de final.
Cada examen tindrà l'estructura següent:
- 75% avaluació dels continguts de l'assignatura, mitjançant 3 apartats teòrics
- 25% avaluació de les pràctiques realitzades, mitjançant un exercici pràctic (a partir d'un o dos textos històrics treballats a classe).
50% parcial
50% final
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En el cas que en 1a convocatòria no se segueixi l'avaluació continuada (no s'hagi presentat a l'examen parcial) o es suspengui l'examen parcial, l'alumne farà un únic examen final amb un valor del 100%.

En segona convocatòria es farà un examen de recuperació per als alumnes suspesos.

La segona convocatòria és una prova total de l'assignatura, amb un valor del 100%. Està adreçada als estudiants que no han superat la 1a convocatòria o no s'hi hagin presentat.


Fonts d'informació

Bàsica Le Goff, J., ¿Nació Europa en la Edad Media?, Crítica, Barcelona, 2003
Geary, P., The Myth of Nations. The Medieval Origins of Europe, University Press, Princeton, 2002
Southern, R.W., Scholastic humanism and the unification of Europe, Blackwell, Oxford, 1997
KAMEN, Henry, Del Imperio a la decadencia. Los mitos que forjaron la España moderna, Temas de Hoy; Barcelona, 2006
Runciman, S., Historia de las Cruzadas. 3 vols., Alianza, Madrid, 1985
MONEREO PÉREZ, José Luis; NAEF, Werner, La idea del estado en la Edad Moderna, Crítica, Barcelona, 2005
TENENTI, Alberto, La edad moderna: siglos XVI-XVIII, Crítica, Barcelona, 2000
BLANNING, Timothy , El siglo XIX. Europa, 1789-1914, Crítica, Barcelona, 2002
FULBROOK, Mary, Europa desde 1945, Crítica, Barcelona, 2002
JACKSON, Julian, Europa, 1900-1945, Crítica, Barcelona, 2003

La bibliografia específica es facilitarà a mesura que es vagi desenvolupant el temari.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.