Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I.- Introducció
|
Tema 1. El Barroc. Teoria general i etapes. Nous conceptes espacials i plàstics. Progressiva integració de les arts majors. El Barroc com a art de la Contrareforma. |
II.- L'Europa catòlica
|
Tema 2. El Barroc a l’Europa catòlica. Arquitectura a Itàlia, França i Àustria en els segles XVII-XVIII
Tema 3. El Barroc a l’Europa catòlica. L’escultura a Itàlia i França en els segles XVII-XVIII
Tema 4. El Barroc a l’Europa catòlica. La pintura a Itàlia i França en els segles XVII-XVII. El naturalisme. El classicisme. L’il·lusionisme
Tema 5. El Barroc a l’Europa catòlica. L’academicisme francès. L’escola flamenca. |
III.- L'Europa protestant |
Tema 6. El Barroc a l’Europa protestant. Arquitectura i escultura a Holanda i Anglaterra. Segles XVII-XVIII
Tema 7. El Barroc a l’Europa protestant. Pintura a Holanda i Anglaterra. Segles XVII-XVIII |
IV.-El Barroc a Espanya
|
Tema 8. El Barroc a Espanya. Arquitectura i escultura
Tema 9. El Barroc a Espanya. La pintura del Segle d’Or |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
50 |
70 |
120 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
2 |
2 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
9 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: programa, avaluació, bibliografia |
Sessió Magistral |
Descripció de l'Art del segle XVII i XVIII mitjançant la seva evolució cronològica. |
Pràctiques de camp/sortides |
Veure l'art del segle XVII i XVIII als museus, exposicions, etc. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes preparen en grups reduïts tres presentacions sobre tres artistes. |
Atenció personalitzada |
Aclarir conceptes, orientar a l'alumne i saber el seu nivell de conèixements de l'assignatura |
Descripció |
Aclarir conceptes, orientar a l'alumne i saber el seu nivell de conèixements de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
assistència i participació a les classes. |
10% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
assistencia i participació a la pràctica |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Tres presentacions en grups reduïts d'una aproximació a un artista, tot seguint un esquema previ |
30% |
Altres |
|
prova de desenvolupament |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es valorarà: La claredat d'exposició. L'ortografia i la sintaxi. La segona convocatòria consistirà en un examen. Si l'alumne ha seguit l'avaluació continuada, la nota de l'examen (50%) se sumarà a la resta. Si no ha fet l'avaluació continuada, la nota serà fins a un màxim del 50%. |
Bàsica |
A. Blunt , Arte y arquitectura en Francia 1500-1700 , Cátedra , Madrid, 1977
J.J. Martín González , El artista en la sociedad española del siglo XVII , Cátedra , Madrid, 1986
J. Fernandez Arenas, B.Bassegoda, El barroco en España (Fuentes y textos), Gustavo Gili, Barcelona, 1983
AA.VV., El barroco y el rococó, Alhambra, Madrid, 1980
E. Male , El barroco: Arte religioso del siglo XVII: Italia, Francia, España, Flandes, Encuentro, Madrid, 1985
J. Brown, Imagen e ideas en la pintura española del siglo XVII, Alianza, Madrid, 1980
G.C. Argan, La arquitectura barroca en Italia, Nueva Visión, Nueva Visión, Buenos Aires, 1960
J.A. Maravall , La cultura del barroco. Análisis de una estructura histórica, Ariel, Barcelona, 1975
G.C. Argan, La Europa de las capitales, 1600-1700, Skira/Carroggio, Barcelona, 1964
F. Haskell, Patrones y pintores. Arte y sociedad en la Italia Barroca, Cátedra, Madrid, 1984
G.C. Argan , Renacimiento y Barroco, Akal, Madrid, 1987
J. Gállego, Visión y Símbolos en la pintura española del siglo de Oro, Cátedra, Madrid, 1984
P. Cabannes; Soler Llopis, Joaquim; Masafret Seoane, Marta, El Barroco, Larousse, Barcelona, 2007
Martínez Ripoll, Antonio, El Barroco en Europa, Historia 16, Madrid, 1989
Martínez Ripoll, Antonio, El Barroco en Italia, Historia 16, Madrid, 1989
|
|
Complementària |
, , ,
, , ,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ART DEL SEGLE XIX/12214109 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ART DEL RENAIXEMENT/12214106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|