IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) ADVERTISING CREATIVITY Code 12224111
Study programme
Bachelor's Degree in Publicity and Public Relations (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
9 Compulsory Third AN
Language
Català
Department Estudis de Comunicació
Coordinator
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
E-mail natalia.lozano@urv.cat
Lecturers
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
Web
General description and relevant information This course presents the study of creativity as a process of persuasive communication from a theoretical and practical aspects. The subject will review the most common tools and techniques for creating creative advertising campaigns.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A16 Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives.
Type B Code Competences Transversal
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques.
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
 B4 Autonomy, responsibility and initiative
 B11 Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A16 Coneix els fonaments teòrics de la creativitat aplicada a la publicitat
Adquireix i posa en pràctica en l'àmbit de la publicitat les principals tècniques creatives
Desenvolupa íntegrament un projecte de campanya publicitària des del punt de vista de la creativitat
Type B Code Learning outcomes
 B2 Identify problems and take decisions to solve them.
Collect the information they need so that they can solve problems using data and not subjective opinion, and subjecting the information at their disposal to logical analysis.
Draw up strategies to solve problems.
Adopt a method of analysis that enables them to identify non-obvious causes and evaluate their impact on problems.
Find appropriate solutions.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
 B3 Find new methods for doing things.
 B4 Analyze their limitations and the chances they have of carrying out the task/job.
 B11 Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.
 C4 Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation

Contents
Topic Sub-topic
Creativitat i tipus de pensament Definició semàntica de creativitat.
Diferències entre creativitat i creació.
Les idees.
El pensament lateral.
Tècniques del pensament lateral.
La busca de la gran idea El procés creatiu: models clàssics i models cognitius
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees.
Consells per tenir bones idees.
Bloquejos perceptius i bloquejos emocionals.
Tècniques associatives de creació en grup: brainstorming, tècnica 365, check-list, 6 barrets per pensar.
Del briefing a l’estratègia El briefing com a punt de partida.
Planificació estratègica i els insights.
L’estratègia publicitària:
Posicionament. Reason why. USP, UBP i ESP. Copy strategy. Star strategy.
Donar forma a la idea Fonaments de la redacció publicitària (copy, titular, slogan, layout...).
Figures retòriques.
Els camins creatius de Lluís Bassat.
El Kickstart de Pricken.
Música i publicitat.
Storytelling.
Cridar l’atenció i fixar a la memòria.
Fer la idea una realitat Creació de campanyes de publicitat en diversos mitjans (TV/cine, premsa, ràdio, internet, exterior).
Gamificació.
Publicitat i apps.
Branded content.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
Lecture
A16
28 30 58
Case study
B2
15 30 45
Presentations / expositions
A16
B2
B3
B11
C4
20 25 45
Assignments
A16
B2
B3
B11
C4
15 50 65
Personal tuition
10 0 10
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Contingut teòric - pràctic.
Lecture Explicació per part del professora dels diferents tipus de pensament creatiu i donar les eines i tècniques suficients per a què l'alumne pugui aplicar la creativitat en la ressolució de campanyes.
Case study Resolució per part de l’alumne de pràctiques en grup. Joc de rol anunciant-agència.
Presentations / expositions Presentació i defensa per part de l’alumne de les propostes creatives generades com a resposta a brífings concrets.
Assignments Desenvolupament de treballs en grup de caràcter gràfic, conceptual i audiovisual amb l’objectiu de reforçar les eines necessàries per a esdevenir director d’art i director de comptes.
Personal tuition Els alumnes podran adreçar-se al professor per qualsevol dubte o aclariment i tindran una atenció personalitzada.

Personalized attention
Description
Els alumnes podran dirigir-se a la professora i rebran atenció personalitzada al seu despatx per a la ressolució de dubtes i orientacions de les pràctiques. Es prega sol·licitar cita prèvia per email a natalia.lozano@urv.cat

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Presentations / expositions
A16
B2
B3
B11
C4
Els treballs en grup incorporen una part avaluable mitjançant les presentacions orals 10%
Assignments
A16
B2
B3
B11
C4
Es realitzaran treballs individuals i en grup 80%
Others  

L'assistència i la participació a classe es tindrà en compte positivament i tindrà un pes a la nota.

10%
 
Other comments and second exam session

Avaluació continuada

Es realitzaran 10 pràctiques avaluables. 5 d'elles seran de manera individual i les altres 5 es faran en grup. Les pràctiques tindran un total d'un 90% de la nota. El 10% restant serà avaluat amb l'assitència a l'aula i participació al curs.

Avaluació final

Presentació de 8 de les pràctiques avaluables proposades durant el curs de manera individual (80%) i un únic examen teórico-pràctic (20%).


Sources of information

Basic Ricarte, José M., Creatividad y comunicación persuasiva, , 1998
Hernández, Caridad, Manual de creatividad publicitaria. , , 1999
Moliné, Marçal , La Fuerza de la Publicidad,, , 1999
Pricken, Mario, Publicidad creativa. Ideas y técnicas de las mejores campañas internacionales, , 2004
Moliné, Marçal, Comunicación Activa. Publicidad Sólida, 3a, 2003
Farran Teixidó, Eduard, Des de la trinxera. Manual de supervivència en creativitat publicitària, , 2010
Williams, E., La nueva publicidad. Las mejores campañas, , 2010
Webb Young, James, Una técnica para producir ideas, , 1940
De Bono, Edward, El pensamiento lateral, , 1998
http://adsoftheworld.com/, Ads of the world, ,
http://creativity-online.com/, Creativity online, ,

Complementary Bassat Luis, El libro rojo de la publicidad,, , 1993
Lorente, Joaquin , Casi todo lo que sé de publicidad,, , 1991
Ogilvy, David, Confesiones de un publicitario, , 1967
Ogilvy, David , Ogilvy y la Publicidad, , 1990
Bernbach, William , Bill Bernbach dijo...,, , 1999
Oejo, Eduardo , Dirección de Arte. La cara oculta de la imagen publicitaria,, , 1998
Jorge DEL RÍO PÉREZ, La creatividad publicitaria en la literatura científica: una revisión, , 2006
Boto, Ángela, Corazonadas inteligentes, , 2005
Epstein, Robert, El genio que llevamos dentro, , 2005
Giquel, O, Strategic planner, , 2003
Rom, J, Estrategia en tiempos de crisis. El valor actual de la metodología estratégica en la concepción de las campañas publicitarias, , 2012
Ricarte, José M., Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas, , 2000
Pray, D, Art and Copy, , 2009
Young, James Webb, Una técnica para producir ideas, , 1982

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
CORPORATE COMMUNICATION AND IMAGE/12224115
DIRECTING ACCOUNTS IN ADRTSIG AND PUBLIC RELATIONS/12224116

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
RESOURCE PLANNING/12224114
PUBLIC RELATIONS TECHNIQUES/12224112
MARKETING AND COMMUNICATION TECHNIQUES/12224113

Subjects that it is recommended to have taken before
GRAPHIC DESIGN AND MUTIMEDIA/12224107
FUNDAMENTALS OF ADVERTISING COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS/12224106
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.