Type A
|
Code |
Competences Specific | | A16 |
Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques. |
| B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
| B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A16 |
Coneix els fonaments teòrics de la creativitat aplicada a la publicitat
Adquireix i posa en pràctica en l'àmbit de la publicitat les principals tècniques creatives
Desenvolupa íntegrament un projecte de campanya publicitària des del punt de vista de la creativitat
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Identify problems and take decisions to solve them.
Collect the information they need so that they can solve problems using data and not subjective opinion, and subjecting the information at their disposal to logical analysis.
Draw up strategies to solve problems.
Adopt a method of analysis that enables them to identify non-obvious causes and evaluate their impact on problems.
Find appropriate solutions.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
| | B3 |
Find new methods for doing things.
| | B4 |
Analyze their limitations and the chances they have of carrying out the task/job.
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
| | C4 |
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
Creativitat i tipus de pensament |
Definició semàntica de creativitat.
Diferències entre creativitat i creació.
Les idees.
El pensament lateral.
Tècniques del pensament lateral. |
La busca de la gran idea |
El procés creatiu: models clàssics i models cognitius
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees.
Consells per tenir bones idees.
Bloquejos perceptius i bloquejos emocionals.
Tècniques associatives de creació en grup: brainstorming, tècnica 365, check-list, 6 barrets per pensar. |
Del briefing a l’estratègia |
El briefing com a punt de partida.
Planificació estratègica i els insights.
L’estratègia publicitària:
Posicionament. Reason why. USP, UBP i ESP. Copy strategy. Star strategy. |
Donar forma a la idea |
Fonaments de la redacció publicitària (copy, titular, slogan, layout...).
Figures retòriques.
Els camins creatius de Lluís Bassat.
El Kickstart de Pricken.
Música i publicitat.
Storytelling.
Cridar l’atenció i fixar a la memòria.
|
Fer la idea una realitat |
Creació de campanyes de publicitat en diversos mitjans (TV/cine, premsa, ràdio, internet, exterior).
Gamificació.
Publicitat i apps.
Branded content. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
28 |
30 |
58 |
Case study |
|
15 |
30 |
45 |
Presentations / expositions |
|
20 |
25 |
45 |
Assignments |
|
15 |
50 |
65 |
Personal tuition |
|
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Contingut teòric - pràctic.
|
Lecture |
Explicació per part del professora dels diferents tipus de pensament creatiu i donar les eines i tècniques suficients per a què l'alumne pugui aplicar la creativitat en la ressolució de campanyes. |
Case study |
Resolució per part de l’alumne de pràctiques en grup. Joc de rol anunciant-agència. |
Presentations / expositions |
Presentació i defensa per part de l’alumne de les propostes creatives generades com a resposta a brífings concrets. |
Assignments |
Desenvolupament de treballs en grup de caràcter gràfic, conceptual i audiovisual amb l’objectiu de reforçar les eines necessàries per a esdevenir director d’art i director de comptes. |
Personal tuition |
Els alumnes podran adreçar-se al professor per qualsevol dubte o aclariment i tindran una atenció personalitzada. |
Description |
Els alumnes podran dirigir-se a la professora i rebran atenció personalitzada al seu despatx per a la ressolució de dubtes i orientacions de les pràctiques. Es prega sol·licitar cita prèvia per email a natalia.lozano@urv.cat |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / expositions |
|
Els treballs en grup incorporen una part avaluable mitjançant les presentacions orals |
10% |
Assignments |
|
Es realitzaran treballs individuals i en grup |
80% |
Others |
|
L'assistència i la participació a classe es tindrà en compte positivament i tindrà un pes a la nota. |
10% |
|
Other comments and second exam session |
Avaluació continuada Es realitzaran 10 pràctiques avaluables. 5 d'elles seran de manera individual i les altres 5 es faran en grup. Les pràctiques tindran un total d'un 90% de la nota. El 10% restant serà avaluat amb l'assitència a l'aula i participació al curs. Avaluació final Presentació de 8 de les pràctiques avaluables proposades durant el curs de manera individual (80%) i un únic examen teórico-pràctic (20%). |
Basic |
Ricarte, José M., Creatividad y comunicación persuasiva, , 1998
Hernández, Caridad, Manual de creatividad publicitaria. , , 1999
Moliné, Marçal , La Fuerza de la Publicidad,, , 1999
Pricken, Mario, Publicidad creativa. Ideas y técnicas de las mejores campañas internacionales, , 2004
Moliné, Marçal, Comunicación Activa. Publicidad Sólida, 3a, 2003
Farran Teixidó, Eduard, Des de la trinxera. Manual de supervivència en creativitat publicitària, , 2010
Williams, E., La nueva publicidad. Las mejores campañas, , 2010
Webb Young, James, Una técnica para producir ideas, , 1940
De Bono, Edward, El pensamiento lateral, , 1998
http://adsoftheworld.com/, Ads of the world, ,
http://creativity-online.com/, Creativity online, ,
|
|
Complementary |
Bassat Luis, El libro rojo de la publicidad,, , 1993
Lorente, Joaquin , Casi todo lo que sé de publicidad,, , 1991
Ogilvy, David, Confesiones de un publicitario, , 1967
Ogilvy, David , Ogilvy y la Publicidad, , 1990
Bernbach, William , Bill Bernbach dijo...,, , 1999
Oejo, Eduardo , Dirección de Arte. La cara oculta de la imagen publicitaria,, , 1998
Jorge DEL RÍO PÉREZ, La creatividad publicitaria en la literatura científica: una revisión, , 2006
Boto, Ángela, Corazonadas inteligentes, , 2005
Epstein, Robert, El genio que llevamos dentro, , 2005
Giquel, O, Strategic planner, , 2003
Rom, J, Estrategia en tiempos de crisis. El valor actual de la metodología estratégica en la concepción de las campañas publicitarias, , 2012
Ricarte, José M., Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas, , 2000
Pray, D, Art and Copy, , 2009
Young, James Webb, Una técnica para producir ideas, , 1982
|
|
Subjects that continue the syllabus |
CORPORATE COMMUNICATION AND IMAGE/12224115 | DIRECTING ACCOUNTS IN ADRTSIG AND PUBLIC RELATIONS/12224116 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
RESOURCE PLANNING/12224114 | PUBLIC RELATIONS TECHNIQUES/12224112 | MARKETING AND COMMUNICATION TECHNIQUES/12224113 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
GRAPHIC DESIGN AND MUTIMEDIA/12224107 | FUNDAMENTALS OF ADVERTISING COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS/12224106 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|